XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Ik vond het ook wel fijn om de DL met de bar vanaf blokken te beginnen. Iig tot de techniek er goed in zit :)

Dit dus...en als je wat langer bent, dan is van blokken optillen ook gewoon een must. Ik scheur mijn hamstrings af man, als ik van de grond af moet tillen :o

Alleen is Carrotpower 1.73m dus zou zijn Iengte niet een probleem moeten zijn. 100kg is op dit moment gewoon de max van zijn kracht en techniek, is ruim 1,5x zijn BW, toch best netjes.

Alleen is Carrotpower 1.73m dus zou zijn Iengte niet een probleem moeten zijn. 100kg is op dit moment gewoon de max van zijn kracht en techniek, is ruim 1,5x zijn BW, toch best netjes.
Is zeker netjes, en hij is nog maar een jaar bezig.
Is het niet vooral de verhouding tussen rug, been en armlengte die belangrijk is?

Op de video die ik gezien heb kan zijn techniek toch nog wel wat beter, maar hij moet gewoon beginnen aankomen in gewicht en dan zulle de nummers wel omhoog gaan ;)

Dat bedoel ik dus met de max van zijn techniek.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.247
Nou, ik heb vandaag eens een keer gemeten en de gemiddelde torso lengte is 47% en die van mij is 60%. Mijn beenlengte is 103cm en ik zelf 1,72m. Mijn arm lengte daar en tegen is 65cm wat precies de gemiddelde is (38%).

En hier raden ze sumo aan als je torso langer is dan 47% en je armlengte gemiddeld is (38%).
IMG_4603.PNG

@neet61 precies :D

Laatst bewerkt:
  • #1.248
:duh::duh::duh:

Ik neem alles terug. Je moest je torso delen door je lengte, niet je benen:duh:

Dat betekent dat ik een kleine torso heb en conventional dus toch beter is.

:duh:

Die waardes moet je niet te veel aan hechten. Puur op basis van theorie en lichaamsmaten kun je niet bepalen of je sumo of conventional moet pullen.

Verder vind ik dat iedereen ook conventional moet pullen (ook als je beter bent in sumo, dan neem je cov als assistance)

Ik zou volgens die gegevens sowieso concentional moeten pullen (kortvtorso en lange armen) maar sumo voelt voormij natuurlijker en ben daar ook sterker nee

• #1.251
Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf dan wel conventional doen totdat het gaat lukken. Kan ik alleen de frequentie van deadlift niet omhoog gooien? Ik vindt 1 set van 5 rep deadliften per week best weinig?

Dat moet wel kunnen ja, maar dan moet je misschien wel een paar sets met minder gewicht doen, of wat minder gaan squatten als het allemaal te veel wordt.

Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf dan wel conventional doen totdat het gaat lukken. Kan ik alleen de frequentie van deadlift niet omhoog gooien? Ik vindt 1 set van 5 rep deadliften per week best weinig?
StrongLifts is toch 1,5x p/w DL?

Alles kan, de vraag is in hoeverre het reëel is om dat binnen een SL/SS/GS- schema te doen. Een mogelijkheid is GSlp of op je SS/SL DL dag je squat te verlagen naar 80-90% van de training ervoor en dan maar 3 sets te doen ipv 5 en dan je DL na een deload in meer sets te doen.

Een 3x pw DUP schema zou kunnen (ff zoeken op breaking muscle, dan SQ, BP, DL je 3x pw en doe je een 4e dag of verdeeld over de 3 dagen nog wat andere dingen als assistance),

Wat ook kan is een 3/4 daagse GZCL setup waar je de ene keer 3x5 doet (of 5x3+) en de andere keer 3x10. Met 3 daags zit je dan nog op 1,5x pw, maar je haalt uit die andere sets meer herhalingen en dus meer oefening.

Maar heb je het vorige probleem met je DL eigenlijk al opgelost, je zou toch SL DLs gaan doen?

En, ben je niet te ongeduldig nu progressie lastiger wordt dan iedere keer gewicht erbij?

Het is door meer mensen dan mij al tegen je gezegd, voor je trainingsleeftijd en lengte/gewicht schuif je beste gewichten heen en weer, wees daar ook eens een beetje fier op!

Als je meer je deadlift wilt oefenen zou ik op je deadliftdagen 3x5 doen en geen squats.

En zoals vaker gezegd ook blij zijn met wat je al bereikt hebt ;) je gaat prima zo

natuurlijk kan jij wat meer gaan deadliften als jij dat wilt, je kan best wat extra werk doen om je techniek te verbeteren en wat dingetjes uit te proberen, maar je moet dan je sets die in je programma staan aanhouden om zwaar te gaan, en het extra werk lichter doen (bv 60-70% van je werksets) dit is puur op techniek werken, je zal ondertussen zelf wel weten waar het zwakke punt zit in je lift, want dat is nog niet echt duidelijk geworden ( of ik heb het niet opgepikt)
maar zoals al vaker is aangegeven, je bent gewoon lekker bezig hoor,

natuurlijk kan jij wat meer gaan deadliften als jij dat wilt, je kan best wat extra werk doen om je techniek te verbeteren en wat dingetjes uit te proberen, maar je moet dan je sets die in je programma staan aanhouden om zwaar te gaan, en het extra werk lichter doen (bv 60-70% van je werksets) dit is puur op techniek werken, je zal ondertussen zelf wel weten waar het zwakke punt zit in je lift, want dat is nog niet echt duidelijk geworden ( of ik heb het niet opgepikt)
maar zoals al vaker is aangegeven, je bent gewoon lekker bezig hoor,
Bedoel je dat dan als back off sets na de DL, of op de niet DL dagen?

je kan dit op vele manieren invullen, gewoon doen zoals jezelf denkt dat het goed is
je kan bv;
wat lichtere sets doen op een dag dat je niet deadlift
als back off sets
voor je 1x5 set, bij sl warm je niet echt veel op voor je deadlift, je zou hiervoor je lichtere technieksets kunnen doen

Ik vind ook dat je hardstikke goed gaat, je bent alleen ongeduldig :P
Geinig tabelletje trouwens.... alleen voor mij komt er uit dat ik sumo zou moeten doen (lange rug, korte benen). Maar dat vind ik juist niet lekker gaan :(

je kan dit op vele manieren invullen, gewoon doen zoals jezelf denkt dat het goed is
je kan bv;
wat lichtere sets doen op een dag dat je niet deadlift
als back off sets
voor je 1x5 set, bij sl warm je niet echt veel op voor je deadlift, je zou hiervoor je lichtere technieksets kunnen doen
bij wendler doe je dit laatste idd, twee sets op 5 reps met lichtere gewichten voor je echte werkset

bij wendler doe je dit laatste idd, twee sets op 5 reps met lichtere gewichten voor je echte werkset
klopt, bij wendler heb je een warmup van 2x5 en 1x3
nu we toch bij wendler zijn, je kan ook een variant maken op de BBB, ik zou dan geen 5x10 doen maar wat minder, deze begint bij 60% en kun je heel langzaam wat op laten lopen, in verhouding met je zware 1x5 set van sl

Terug
Naar boven