AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
@Steks maar hoe vaak moet ik dan blijven verminderen? Ik wil ook eens een keer boven de 110kg komen want ik zit hier al maanden op vast. Ik heb vandaag 3x 80kg gedaan en m'n rug was recht, 3x 90kg en m'n rug was recht, maar bij de 100kg kromt m'n rug enorm. Mijn rug is recht totdat ik mijn schenen tegen de bar moet doen zoals iedereen aanraadt. Dan ga ik krom, de enige manier dat mijn rug recht is, is wanneer ik mijn borst enorm erg naar voren druk, maar hier verspil ik vet veel energie mee om alleen maar een goede setup te hebben. Meestal ben ik na 1 rep al helemaal kapot.

Ik vindt deadlift de leukste oefening, maar hij blijft me maar tegenwerken.

@Mentat ik ga nu niet mijn schema veranderen. Ik heb met een zeer belangrijk persoon gehad over hoeveel calorien ik binnen moet krijgen en dat is strikt elke dag 3500kcal.

En ja ik stiffed leg deadlift altijd :D. Ik stuur je wel een filmpje hoe ik deadlift.

En ik wil graag omhoog omdat ik al maanden op dit gewicht vast zit.

En ik ben ook wel blij met wat ik kan, maar er valt nog zoveel meer uit te halen. Ik wil geen genoegen nemen met dit, ik wil me elke training pushen.

@cnh En wat moet ik dan voor benen doen die dag? Lichtere squats 5x5 of 3x10 zoals mentat zei?

@droopyy mijn zwakke punt is dat ik enorm veel met mijn rug Pull en bijna geen push van mijn benen is. Mijn rug wordt ook krom als ik het pak.

@neet61 bedankt neet :). Ik denk dat dat tabelletje meer voor het algemeen is en niet aanslaat op de individu? Want ik vindt sumo fijner, maar dat komt puur omdat de rom veel kleiner is dan conventional :D.

@cnh @droopyy maar wendler is toch meer voor wekelijkse progressie en voor de intermediate lifter?

• #1.262
Training :

Ik heb lang geen PR meer gedaan, dus vandaag eens een keer proberen :).

Squat 110kg 1x PR
Squat 90kg 5x5

Deadlift 80kg 3x
Deadlift 90kg 3x
Deadlift 100kg 3x
Deadlift 110kg 1x

Overhead Press 45kg 1x PR
Overhead Press 40kg 3x5 PR

+ foto rug :D
IMG_4612.JPG

Nice! Ik vind dit in netaan een jaar tijd echt netjes.

Ik weet ook niet hoe je dit het beste aan kunt pakken, maar ik denk dat je wel zo'n beetje aan het einde van je lineaire progressie zit die je met SL5x5 kunt behalen.

dat is al geen ecto rug meer, schouders komen er ook netjes in.

Goeie progressie gemaakt in zo'n korte tijd bro! Netjes!

Ha. Gaaaaiins!

@Steks maar hoe vaak moet ik dan blijven verminderen? Ik wil ook eens een keer boven de 110kg komen want ik zit hier al maanden op vast. Ik heb vandaag 3x 80kg gedaan en m'n rug was recht, 3x 90kg en m'n rug was recht, maar bij de 100kg kromt m'n rug enorm. Mijn rug is recht totdat ik mijn schenen tegen de bar moet doen zoals iedereen aanraadt. Dan ga ik krom, de enige manier dat mijn rug recht is, is wanneer ik mijn borst enorm erg naar voren druk, maar hier verspil ik vet veel energie mee om alleen maar een goede setup te hebben. Meestal ben ik na 1 rep al helemaal kapot.

Ik vindt deadlift de leukste oefening, maar hij blijft me maar tegenwerken.

@Mentat ik ga nu niet mijn schema veranderen. Ik heb met een zeer belangrijk persoon gehad over hoeveel calorien ik binnen moet krijgen en dat is strikt elke dag 3500kcal.

En ja ik stiffed leg deadlift altijd :D. Ik stuur je wel een filmpje hoe ik deadlift.

En ik wil graag omhoog omdat ik al maanden op dit gewicht vast zit.

En ik ben ook wel blij met wat ik kan, maar er valt nog zoveel meer uit te halen. Ik wil geen genoegen nemen met dit, ik wil me elke training pushen.

@cnh En wat moet ik dan voor benen doen die dag? Lichtere squats 5x5 of 3x10 zoals mentat zei?

@droopyy mijn zwakke punt is dat ik enorm veel met mijn rug Pull en bijna geen push van mijn benen is. Mijn rug wordt ook krom als ik het pak.

@neet61 bedankt neet :). Ik denk dat dat tabelletje meer voor het algemeen is en niet aanslaat op de individu? Want ik vindt sumo fijner, maar dat komt puur omdat de rom veel kleiner is dan conventional :D.

@cnh @droopyy maar wendler is toch meer voor wekelijkse progressie en voor de intermediate lifter?
Wat jij fijn vindt, het totaal volume is ongeveer gelijk :)

En lekkere progressie ;)

• #1.269
Nice! Ik vind dit in netaan een jaar tijd echt netjes.
Bedankt neet :).

Ik weet ook niet hoe je dit het beste aan kunt pakken, maar ik denk dat je wel zo'n beetje aan het einde van je lineaire progressie zit die je met SL5x5 kunt behalen.
Ik weet niet ik ben nog maar 3-4kg aangekomen in spiermassa. Er valt nog veel uit te halen totdat ik denk ik 65-70kg droog ben.

dat is al geen ecto rug meer, schouders komen er ook netjes in.
Once a ecto, still an ecto :D. Maar bedankt drooppy, doet me goed :).

Goeie progressie gemaakt in zo'n korte tijd bro! Netjes!
Hetzelfde voor jou he! Jij hebt pas een zieke transformatie gemaakt!

:flex:

Wat jij fijn vindt, het totaal volume is ongeveer gelijk :)

En lekkere progressie ;)

• #1.270
Training :

Squat 90kg 5x5

Bench Press 55kg 5x5

SL DL/Romanian DL 80kg 2x10

Deadlift 110kg 3x (sumo)
Deadlift 100kg 10x (sumo)
Deadlift 100kg 8x (conventional) : ik heb geprobeerd om soort van squattend naar beneden te gaan. Naarmate ik dichter bij de bar kwam moest ik mijn voeten steeds beetje op zij schuiven. Toen ik de bar vastpakte leek het meer op een snatch grip dan een deadlift. Maar mijn rug was zo wel veel minder krom en ik voelde het eindelijk in mijn benen!

Ik denk als ik aan mijn hamstring mobiliteit werk, ik steeds meer met mijn voeten dichter bij elkaar kan gaan, totdat ik weet dat het goed zit.

Je bent toch zo'n lekker ongeleid projectiel :D
Dinsdag ging 100 kg DL niet goed en nu 10 x sumo en 8x conv?

• #1.273
Ik moet eerlijk zijn dus het volgende :

De reden dat ik nog steeds op 59kg zit, is omdat ik het moeilijk vindt om alles clean naar binnen te krijgen. (200g rijst, 200g macaroni, 100g havermout, 500g aardappelen elke dag).

Als ik vrij ben lukt het best aardig, maar nu ik bijna elke dag werk, is voor mij moeilijk om tijdens werk in de warme keuken zo'n hele bak rijst te eten. Ook ben ik vaak druk aan het werk waardoor ik niet kan gaan eten.

Chocomelk meenemen is een optie, maar dat gaat duur worden.

Weten jullie hoe ik makkelijk mijn 3500kcal naar binnen kan krijgen?

Maaltijden :

10:30 - 100g cruesli, 1 appel, 1L water, 2 granenbiscuits, 200ml melk.

12:30 - 200g rijst, 500g aardappelen, 200ml volle yoghurt, 1L water.

15:30 - 100g havermout, 1 banaan, 100g bevroren fruit, 20g lijnzaad, 500ml melk.

Werk 17:00-23:00 (hier wordt het dus lastig) -
Ik drink zoiezo 1L water, 200g pasta met pasta saus is het probleem.

23;00-24:00 - 4 boterhammen als dat nog lukt.

Waarom perse clean eten als je 59kg weegt, ik heb ook een tijd in een keuken gewerkt en patat e.d. mocht je daar zo goed als onbeperkt eten. Maar als je dat niet wilt kan je denken aan shakes op basis van bijvoorbeeld havermout.

Maaltijden :

10:30 - 200g cruesli, 1 appel, 1L water, 500ml melk.

12:30 - 200g ong. rijst, 5 eieren, groente, 2 lepels olijfolie

15:30 - 100g havermout, 2 bananen, 100g bevroren fruit, 20g lijnzaad, 500ml melk.

200g pasta met pasta saus in de pauze.

23;00-24:00 - 4 boterhammen.

En nu vreten mietje :P.

Eten tot je niet meer kan werkt voor mij heel goed :D

Ik zou ook zeggen, dan maar wat minder clean als je werkt, maar gewoon snaaien in die keuken :)

Je zou ook de maaltijd van 200 gr pasta met saus om 15:30 kunnen nemen zodat je die shake over de avond weg kan drinken.

Waarom in hemelsnaam 500 gram aardappelen combineren met 200 gram rijst?
500 gram aardappelen is 400 kcal... kan je toch beter 125 gram rijst voor erbij nemen. Vult minder ook.
Je kan ook door die volle yoghurt 125 gr havermout gooien in plaats van die aardappelen.

Neem bij je rijst een paar lepels satehsaus. Makkelijke kcal en prima vetten ook.
Tijdens je werk een zakje pinda's in je zak. Onsje pinda's heb je zo weg.

Gooi bij je ontbijt er nog een hand zonnebloempitten oid door. Zijn ook goedkoop.

Ik weet niet in wat voor keuken je werkt... maar je zal daar ook vast wat mee kunnen eten ergens van.
Je hoeft echt niet alles zo clean te doen!

of voor het slapen gaan een flinke flexbowl maken ipv die 4 boterhammen.
300 gr griekse yoghurt + 100 gr creusli + hand noten en je zit zo al aan een 1000 kcal en evengoed nog redelijk clean ;)

Denk gewoon ook eens na wat je makkelijk weg vind eten. Een reep pure chocolade op zijn tijd kan ook echt geen kwaad in jouw geval (ons geval... ik doe dat ook :o )

Ik zou zoals hier boven gezegd minder clean proberen te eten als je werkt, ik hap zelf na het werk altijd nog een broodje shoarma oid weg, zo kom ik tenminste aan mijn calorieën. Zeker in de keuken moet wat patat of andere caloriebommen niet moeilijk te krijgen zijn toch?

Terug
Naar boven