XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Bezoekers in dit topic

Uitslover, weer alleen PR's :P
Nee hoor, gaat goed hier. Je deed toch een 'normaal' 5x5 schema?
 
Beetje stil na het zetten van al die dike PR's hier........is dit nu stoppen op je hoogtepunt???
 
Ja, waar is ons carrotteke?
 
Ik had even geen zin om te loggen, maar hier weer een update :D

Squat 105kg 5x5

Overhead Press 45kg 5x5

Deadlift 130kg 1x5 : nieuwe barbells in de gym waardoor het snel wegglijd. Raden jullie chalk of straps aan?

Bench Press 65kg 5x5

Pendlay Rows 60kg 5x5
 
Deadlift 130kg 1x5 : nieuwe barbells in de gym waardoor het snel wegglijd. Raden jullie chalk of straps aan?

Ik zou dit zo lang mogelijk uitstellen
Er zijn van die pads Rubber Grip Pads voor zweethanden en/of een betere grip, kleine sponsjes kan ook

Gaat lekker toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik had even geen zin om te loggen, maar hier weer een update :D

Squat 105kg 5x5

Overhead Press 45kg 5x5

Deadlift 130kg 1x5 : nieuwe barbells in de gym waardoor het snel wegglijd. Raden jullie chalk of straps aan?

Bench Press 65kg 5x5

Pendlay Rows 60kg 5x5
Ik gebruik(te) altijd van die wc/schoonmaak papier :p Eén keer eromheen wikkelen en je bent g2g:)
 
Volgens mij is er hier iemand begonnen met eten :P. Lekker bezig kerel.
 
Goed bezig! Lukt het een beetje om het goed eten door te zetten?
 
Vandaag kreeg ik te horen dat ik lactose intolerantie heb en een zeer laag vitamine D gehalte.

Ik snap niet hoe ik lactose intolerantie heb terwijl ik vanaf mijn 12e elke dag 500ml-1L melk per dag dronk ???.

Opzich heeft het ook voordelen want nu ben ik wel geforceerd om gezonde dingen :D
 
Want lactose is ongezond????

Vitamine D tekort komt wel vaker voor, gewoon goede supplementen nemen.
Is vgm een vitamine die je elke dag "opnieuw" binnen moet krijgen dus die je niet zeg maar een dag meer kan opnemen en dan de volgende dag niet
 
Vandaag kreeg ik te horen dat ik lactose intolerantie heb en een zeer laag vitamine D gehalte.

Ik snap niet hoe ik lactose intolerantie heb terwijl ik vanaf mijn 12e elke dag 500ml-1L melk per dag dronk ???.

Opzich heeft het ook voordelen want nu ben ik wel geforceerd om gezonde dingen :D
Op zich jammer, want melk is wel een goeie bron van eiwitten. Maar niks aan de hand, ik ben ook licht lactose intolerant. Ik heb altijd lactosevrije melk, dat is echt niet zo duur. En yohurt en kwark kan je meestal prima hebben, omdat de lactose al deels is omgezet door de melkzuur bacterieen. Nog een vitamine D pilletje, en klaar :)
Hoe gaat het met trainen?
 
Lactose intolerantie kan je opbouwen ... Je kan er dus jaren geen last van hebben en dat het dan later opkomt. Je kan er mogelijk ook weer vanaf komen.
Sommige mensen kunnen na verloop van tijd, na een periode zonder lactose, soms weer langzaamaan wat producten toevoegen met lactose.

Kwark en yoghurt gaan idd wel vaak beter zoals neet61 al aangeeft. Je kan ook kijken naar lactosevrije producten.
Soms kunnen mensen met lactose intolerantie wel tegen geitenmelk of yoghurt.

Sommige harde kazen zijn overigens lactose vrij.

Er zijn dus genoeg alternatieven ;)
 
Want lactose is ongezond????

Vitamine D tekort komt wel vaker voor, gewoon goede supplementen nemen.
Is vgm een vitamine die je elke dag "opnieuw" binnen moet krijgen dus die je niet zeg maar een dag meer kan opnemen en dan de volgende dag niet
We hebben nog wel een potje met vit D pillen. Alleen gebruikte ik het nooit :D.

Op zich jammer, want melk is wel een goeie bron van eiwitten. Maar niks aan de hand, ik ben ook licht lactose intolerant. Ik heb altijd lactosevrije melk, dat is echt niet zo duur. En yohurt en kwark kan je meestal prima hebben, omdat de lactose al deels is omgezet door de melkzuur bacterieen. Nog een vitamine D pilletje, en klaar :)
Hoe gaat het met trainen?
Het is best kut want mijn hele dieet bestond uit melk zowat. Maar ik heb al een nieuwe voedingsschema gemaakt met soya melk :). Yoghurt en kwark vond ik sws niet lekker, maar ik ben alleen bang dat ik niet 120g eiwitten per dag haal nu.

Lactose intolerantie kan je opbouwen ... Je kan er dus jaren geen last van hebben en dat het dan later opkomt. Je kan er mogelijk ook weer vanaf komen.
Sommige mensen kunnen na verloop van tijd, na een periode zonder lactose, soms weer langzaamaan wat producten toevoegen met lactose.

Kwark en yoghurt gaan idd wel vaak beter zoals neet61 al aangeeft. Je kan ook kijken naar lactosevrije producten.
Soms kunnen mensen met lactose intolerantie wel tegen geitenmelk of yoghurt.

Sommige harde kazen zijn overigens lactose vrij.

Er zijn dus genoeg alternatieven ;)
Alpro heeft een tabel in welke voedingsmiddelen lactose zit. Dus nu weet ik wat ik kan eten en wat niet. Ik heb hier nu een voedingsschema :

9:00 100g havermout, 100g bosvruchten, 1 banaan, 300ml soyamelk, 20g lijnzaad = 800kcal

12:00 200g rijst, 100g bruine bonen =
800kcal

15:00 100g cruesli, 200ml soyamelk, 60g pinda's=
900kcal

En dan heb ik werk om 17:00 waar ik niks kan eten tot 22:00. Ik heb tot nu toe 2500kcal en moet nog 1000kcal erbij. Waar haal ik nu deze 1000kcal vandaan? Ik had een weightgainer gekocht voor 60 euro om tijdens werk te drinken wat goed werkte. Maar nu kan ik dat ook weggooien:(.
 
Qua eiwitten kan je ook kijken naar zwarte bonen en linzen. Zit wat meer eiwitten in dan in bruine bonen.

Je kan ook dingen als tofu en tahoe nemen (geloof datje vegetarisch bent toch?)

Een lekkere makkelijke snack is geroosterde kikker erwten. Ook eiwitrijk.

Je kan kijken naar lactosevrije eiwitten. QNT heeft redelijk goede en max sport ook. Dan daar een shake mee maken met bijvoorbeeld soyamelk of kefir en pindakaas/olie.

Overweeg anders een eiwitpoeder met rijstpoeder. Kan je tevoren in een pot mengen en als weightgainer gebruiken.

Zelf deed ik ook wel zonnebloempitten overal doorheen. Goedkoop en makkelijk

Ik zal later nog wel wat dingen noemen. Help me maar even Herinneren :D
 
Soms kunnen mensen met lactose intolerantie wel tegen geitenmelk of yoghurt.

Sommige harde kazen zijn overigens lactose vrij.
Nu gooi je koemelk allergie door elkaar met lactose intolerantie. Iedere dierlijke melk bevat lactose. Er is geen koeielactose of geitenlactose, dat is precies hetzelfde.

We hebben nog wel een potje met vit D pillen. Alleen gebruikte ik het nooit :D.


Het is best kut want mijn hele dieet bestond uit melk zowat. Maar ik heb al een nieuwe voedingsschema gemaakt met soya melk :). Yoghurt en kwark vond ik sws niet lekker, maar ik ben alleen bang dat ik niet 120g eiwitten per dag haal nu.


Alpro heeft een tabel in welke voedingsmiddelen lactose zit. Dus nu weet ik wat ik kan eten en wat niet. Ik heb hier nu een voedingsschema :

9:00 100g havermout, 100g bosvruchten, 1 banaan, 300ml soyamelk, 20g lijnzaad = 800kcal

12:00 200g rijst, 100g bruine bonen =
800kcal

15:00 100g cruesli, 200ml soyamelk, 60g pinda's=
900kcal

En dan heb ik werk om 17:00 waar ik niks kan eten tot 22:00. Ik heb tot nu toe 2500kcal en moet nog 1000kcal erbij. Waar haal ik nu deze 1000kcal vandaan? Ik had een weightgainer gekocht voor 60 euro om tijdens werk te drinken wat goed werkte. Maar nu kan ik dat ook weggooien:(.

Ik zou toch maar eens yoghurt proberen, die zure smaak is namelijk wel het gunstige hier, omdat de lactose grotendeels verdwenen is hierdoor.
Wees ook kritisch op de info van Alpro, hun business model is om mensen zo weinig mogelijk koemelk en zoveel mogelijk Alpro te laten eten/drinken.

Hoezo kan je de waightgainer weggooien?
 
Je krijgt nu helemaal geen dierlijke eiwitten binnen nu je de lactose schrapt.. Tuurlijk kan vegetarisch/veganistisch bodybuilding wel (je wil toch gewoon een goed fysiek en niet dat je traint voor andere doeleinden) maar dat is wel lastig.

Ik zie dat er nu geen vlees in je schema hebt wat ik dus nobel van je vindt dat je die plannen hebt doorgezet maar eet je ook geen eieren?

Anders kan je best wat eieren in je schema toevoegen. Best wat kcal, essentiële aminozuren en gekookt makkelijk mee te nemen
 
Volgens mij bevat whey practisch geen lactose toch? (Kan het fout hebben) Is dat dan geen optie voor eiwitten, het is per gram eiwit namelijk de allergoedkoopste bron die er is en van goede kwaliteit.

Wel zuur van de intolerantie en vitamine tekort, maar je weet nu wat er scheelt en kunt er wat aan doen :) succes!
 
Back
Naar boven