AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
Abs gebruik je meer dan genoeg bij zware squats/deadlifts/overhead press (en ik boks er ook nog naast, daar train je ze ook flink), maar wat extra mag best als je wilt, verwacht er alleen geen wonderen van. Grote kuiten vind ik persoonlijk niet erg esthetisch, en ze groeien maar heel moeilijk dus niet de moeite waard.

Ik zou pull ups en dips dan afwisselen per training, na deadliften doe je dips, na bench doe je pull ups. Dan verdeel je de last een beetje en pak je je borst op deadlift dag ook nog wat

Thanks! Hoeveel sets en reps raad je dan aan? Ook 5x5 of 3x10? (pull ups en Dips)

Hoe zon beest ben jij wel niet :eek:.
Lijkt een kickbokscarriere je niet iets?

Maar hoe komen mensen als Lazar Angelov en Sergi Constante aan hun abs? Is dat echt pure genetics?

Thanks! Hoeveel sets en reps raad je dan aan? Ook 5x5 of 3x10? (pull ups en Dips)

Hoe zon beest ben jij wel niet :eek:.
Lijkt een kickbokscarriere je niet iets?

Maar hoe komen mensen als Lazar Angelov en Sergi Constante aan hun abs? Is dat echt pure genetics?
Beest zou ik mijzelf nu niet noemen, eerder een ietwat gespierde ecto :o
Ik vind kickboxen niet zo, ik weet niet precies wat het is maar iets aan het hele simpele van boksen charmeert mij erg, het feit dat je alles moet doen met maar een klein aantal mogelijke moves en een hoop timing en reactievermogen is gewoon tof :D

Die twee gasten komen aan hun zieke abs door een paar dingen:
-trainen (daarvoor hoef je niet per sé specifieke oefeningen te doen, bracen tijdens zware squats en deadlifts is ook een erg goede training voor je abs)
-laag vet percentage hebben
-genen (waar sla je je vet op, hoe is de vorm van die spieren, staan ze ver naar voren of liggen ze meer naar binnen, etc.)
-en als belangrijkste: "genen" (ook bekend als een tyfuslading anabolen spuiten, die twee zijn absoluut niet natty)

Beest zou ik mijzelf nu niet noemen, eerder een ietwat gespierde ecto :o
Ik vind kickboxen niet zo, ik weet niet precies wat het is maar iets aan het hele simpele van boksen charmeert mij erg, het feit dat je alles moet doen met maar een klein aantal mogelijke moves en een hoop timing en reactievermogen is gewoon tof :D

Die twee gasten komen aan hun zieke abs door een paar dingen:
-trainen (daarvoor hoef je niet per sé specifieke oefeningen te doen, bracen tijdens zware squats en deadlifts is ook een erg goede training voor je abs)
-laag vet percentage hebben
-genen (waar sla je je vet op, hoe is de vorm van die spieren, staan ze ver naar voren of liggen ze meer naar binnen, etc.)
-en als belangrijkste: "genen" (ook bekend als een tyfuslading anabolen spuiten, die twee zijn absoluut niet natty)

Waarschijnlijk dat laatste :D

• Like
Waarderingen: cnh
Kei lekker getraind vandaag!

(5x5)

Squat 80kg PR : goed!!!

Bench Press 50kg PR en FAIL : (3x,3x,3x,4x,3x) ik heb ook het gevoel dat mijn ellebogen heel erg naar de buitenkant gaan als ik de stang omhoog doe. Flaren heet dat toch? Tips om dat te verhelpen? Krijg best wat last in mijn ellebogen.

Barbell Row 47,5kg : goed

Bench Press 50kg PR en FAIL : (3x,3x,3x,4x,3x) ik heb ook het gevoel dat mijn ellebogen heel erg naar de buitenkant gaan als ik de stang omhoog doe. Flaren heet dat toch? Tips om dat te verhelpen? Krijg best wat last in mijn ellebogen.
je zou eigenlijk pas je gewichten moeten verhogen als je uitvoering van de oefening goed is, het gaat er niet om om zo snel mogelijk je programma te doorlopen en naar je max toe te werken, maar met een bepaald gewicht met goede vorm je reps te maken en dan pas te verhogen.
dan ga je wat langzamer in progressie maar uiteindelijk kom je er verder mee, en ook nog zonder blessure.
vorm/ uitvoering boven het gewicht stellen !!

Dus omlaag gaan met de bench press :(
Dat is juist de oefening die ik graag hoog wil hebben. Het is echt niet leuk om te verlagen, juist nu ik zo lekker bezig ben :(.

Nog meer eten dus...

neej dat zeg ik niet :D
wat ik bedoel is dat je 5x5 op dit gewicht moet doen met een goede vorm/uitvoering, dat maak ik uit je post hierboven niet op, want ik zie 3 tjes en fail, en zere ellebogen, dus dat betekend wellicht dat je nog moet wennen aan dit gewicht voor 5 reps, dus volgende keer zeker niet verhogen pas als je 5x5 hebt gedaan met een goede vorm.
de lage startgewichten in 5x5 schema's zijn dus juist bedoeld om te wennen aan het gewicht en om te werken aan de juiste beweging met dit gewicht
zoek op you tube de man met de baard maar op.

Dat is juist de oefening die ik graag hoog wil hebben. Het is echt niet leuk om te verlagen, juist nu ik zo lekker bezig ben :(.

Nog meer eten dus...
Wat droopy zegt, en idd meer eten :D
En wees niet teleurgesteld, ik moet ook weer een stapje terug doen, we gaan er wel komen, gewoon geduld en doorzetten, daar kweek je een karakter mee waar je voor de rest van je leven wat aan hebt ;)

neej dat zeg ik niet :D
wat ik bedoel is dat je 5x5 op dit gewicht moet doen met een goede vorm/uitvoering, dat maak ik uit je post hierboven niet op, want ik zie 3 tjes en fail, en zere ellebogen, dus dat betekend wellicht dat je nog moet wennen aan dit gewicht voor 5 reps, dus volgende keer zeker niet verhogen pas als je 5x5 hebt gedaan met een goede vorm.
de lage startgewichten in 5x5 schema's zijn dus juist bedoeld om te wennen aan het gewicht en om te werken aan de juiste beweging met dit gewicht
zoek op you tube de man met de baard maar op.
Thanks, ik zal bij dit gewicht blijven. Op stronglifts.com staat ook dat je pas omhoog mag gaan als je alle 5 reps en sets hebt voltooid. Eigenlijk staat er alles op die site.
Wat droopy zegt, en idd meer eten :D
En wees niet teleurgesteld, ik moet ook weer een stapje terug doen, we gaan er wel komen, gewoon geduld en doorzetten, daar kweek je een karakter mee waar je voor de rest van je leven wat aan hebt ;)

Cnh je had gelijk man! De blokjes van mijn abs zijn nu veel groter,langer en breder dan voorheen. Voorheen had ik kleine blokjes (ik was dan ook heel droog). Nu kan ik ze wat minder goed zien (bulk :)), maar ze zijn duidelijk gegroeid, en dat zonder domme crunches en shit.

Thanks, ik zal bij dit gewicht blijven. Op stronglifts.com staat ook dat je pas omhoog mag gaan als je alle 5 reps en sets hebt voltooid. Eigenlijk staat er alles op die site.

Cnh je had gelijk man! De blokjes van mijn abs zijn nu veel groter,langer en breder dan voorheen. Voorheen had ik kleine blokjes (ik was dan ook heel droog). Nu kan ik ze wat minder goed zien (bulk :)), maar ze zijn duidelijk gegroeid, en dat zonder domme crunches en shit.

I know right, het verbaasde mij ook enorm toen ik het effect voor het eerst merkte :)

stronglifts heeft idd een erg goede uitleg op de site, deels daarom wordt het als zo'n goed startprogramma gezien

Maar het beantwoord ook alles.

Ook met dat overarching van mijn onderrug, hip placement, alles.

Ik wist dat er nuttige info stond, maar toen ik vandaag nog eens ging kijken stond ik wel versteld hoe fcking goed die site eign is.

• Like
Gefeliciteerd nog, ik zag dat de 17 was veranderd naar 18 :)
Je viel op omdat ik precies dezelfde stats had op mijn 18e, 1.73 en 55 kg. Ik heb echter nooit aan sport gedaan en ontdekte pas op mijn 49e het gewichtstrainen. Op zich ben ik heel tevreden met de resultaten sinds die tijd. Maar jij hebt een enorme kans om het een stuk beter te doen dan ik! Lekker doorgaan zo :thumb:

Gefeliciteerd nog, ik zag dat de 17 was veranderd naar 18 :)
Je viel op omdat ik precies dezelfde stats had op mijn 18e, 1.73 en 55 kg. Ik heb echter nooit aan sport gedaan en ontdekte pas op mijn 49e het gewichtstrainen. Op zich ben ik heel tevreden met de resultaten sinds die tijd. Maar jij hebt een enorme kans om het een stuk beter te doen dan ik! Lekker doorgaan zo :thumb:

Echt bedankt!:), waardeer dit echt!

Ik heb altijd al gesport en heb ook sinds m'n 13e gewerkt. Ik was juist door het veel sporten zo dun, maar gelukkig weet ik nu wat ik wel moet doen (veel eten, sterk worden) en wat ik niet moet doen (veel drinken(alcohol) en veel isolatie).

Ik wil jullie hier ontzettend voor bedanken dat jullie mij zo erg geholpen hebben. Met name Cnh en Basma (sorry voor de anderen, maar zij reageerden bijna op elke post van mij). Ik ben nu dan ook een stuk sterker en ook zwaarder! (Ben nu 61kg).

Bedankt :)

• Like
Ecto's moeten elkaar steunen ;) ik wou dat ik op mijn 17e zo goed was begonnen:o

Ecto's moeten elkaar steunen ;) ik wou dat ik op mijn 17e zo goed was begonnen:o

Ik wou ook dat ik meteen vanaf het begin er strak op zat,

maar je moet het zo zien : je bent nu al een stuk verder dan 80% die in de sportschool rondkloot. Het is vooral de lifestyle die je doet beseffen dat je het eerder wou doen.

Dus maak de volle 100% gebruik van deze lifestyle door er het beste van jezelf eruit te halen :)

nooit terugkijken wat betreft dit soort zaken, vooruit moet je kijken, wat je wil bereiken ligt in de toekomst, maakt niet uit hoe oud je bent.
je weet nooit wat het leven je brengt, doe het nu en doe het morgen, je kunt aan het verleden niks meer doen, aan je toekomst wel!!

nooit terugkijken wat betreft dit soort zaken, vooruit moet je kijken, wat je wil bereiken ligt in de toekomst, maakt niet uit hoe oud je bent.
je weet nooit wat het leven je brengt, doe het nu en doe het morgen, je kunt aan het verleden niks meer doen, aan je toekomst wel!!
Woorden om bij te leven :cool:

A-men! Die mag op een tegeltje :)

Ik had niet anders van je verwacht drooppy :) je profiel foto zegt genoeg!

Bedankt voor deze woorden!

Terug
Naar boven