MuscleMeat

WEDSTRIJD Challenge #2 (december)

Dat is net men punt, omdat je eens een andere oefening moet doen dat je geblesseerd zou geraken.... das niet normaal in mijn ogen, dan ben je niet bewust bezig met hoe he lift. techniek, bracing, spanning zetten. Alles waardoor je blessures vermijd dus. Is dus echt belangrij, dit is btw ook niet gewoon persoonlijk naar jou toe. Maar iets wat ik belangrijk vind en veel belang aan hecht om door te geven zodat iedereen zo lang mogelijk blessure vrij zou kunnen liften. Zoiezo kom je wel eens een blessure tegen, ga ik niet tegenspreken. Maar liefst zo weinig mogelijk :)
Wanneer je nooit deadlift (en bencht en squat) en ineens vanuit het niets een 4 RM poging gaat doen op RPE 10, is het logisch dat je uitvoering en techniek gewoon kut is (althans, bij mij). Leren deadliften gaat wat tijd overheen en idealiter zou je al lerende het gewicht langzaam opbouwen en hierbij letten op alle aandachtspunten en de juiste techniek.

Als ik voor mijzelf mag spreken; deze PL-oefeningen zitten helemaal niet in mijn schema en nu doe ik dus ineens een 4 RM poging; dan gaat mijn rug inderdaad quasimodo en werk ik blessures in de hand. Als ik met de juiste techniek wil liften haal ik bij lange na niet dit gewicht.

Blessures vermijden doe ik door dit soort oefeningen niet te doen. Ik snap dat als powerlifter (of strongman) dit soort oefeningen een must is, maar als BB'er is dat voor mij niet het geval en zijn er effectievere/efficientere oefeningen met een lager risico op blessures.

Laatst bewerkt:
Wanneer je nooit deadlift (en bencht en squat) en ineens vanuit het niets een 4 RM poging gaat doen op RPE 10, is het logisch dat je uitvoering en techniek gewoon kut is (althans, bij mij). Leren deadliften gaat wat tijd overheen en idealiter zou je al lerende het gewicht langzaam opbouwen en hierbij letten op alle aandachtspunten en de juiste techniek.

Als ik voor mijzelf mag spreken; deze PL-oefeningen zitten helemaal niet in mijn schema en nu doe ik dus ineens een 4 RM poging; dan gaat mijn rug inderdaad quasimodo en werk ik blessures in de hand. Als ik met de juiste techniek wil liften haal ik bij lange na niet dit gewicht.

Blessures vermijden doe ik door dit soort oefeningen niet te doen. Iksnap dat als powerlifter (of strongman) dit soort oefeningen een must is, maar als BB'er is dat voor mij niet het geval en zijn er effectievere/efficientere oefeningen met een lager risico op blessures.
Dit. Zoals Brian Alsruhe zegt: "Strength is a skill and techique is king!"

PL'ers zal vrijwel altijd de grote 3 of een variatie ervan met voldoende hoge intensiteit in z'n schema hebben.

• Like
Waarderingen: BB_

Blessures vermijden doe ik door dit soort oefeningen niet te doen. Iksnap dat als powerlifter (of strongman) dit soort oefeningen een must is, maar als BB'er is dat voor mij niet het geval en zijn er effectievere/efficientere oefeningen met een lager risico op blessures.
Dit bedoelde ik ook

Snap ik maar niemand word verplicht een echte 4rm te doen. Ik kon ook ng 10kg op men poging gooien en wss 4 reps gedaan hebben. Maar dan mogelijks slechte reps. Onze kerel die hier 300 gedaan heeft kon wss 320 gedaan hebben. Snappie? Liever blessure vrij dan 1 plaats hoger op een forum challenge maja. Mss beetje langdradig aan het worden. Snap jullie punt ook wel.

@Kathlinoo Je hebt mijn DOTs te hoog gedaan denk ik:
1703870704069.png

Morgenochtend normaal nog een extra poging :)

@Kathlinoo Je hebt mijn DOTs te hoog gedaan denk ik:
1703870704069.png
ik eis een complete hertelling want dit ruikt naar fraude! Een externe partij die moet oordelen, bij deze ben ik de perfecte kandidaat voor de job.

Iedereen onder de 100 dots ban ik ook direct en verwijs ik door naar het viva forum. Alleen de sterkste mogen blijven.

• Topic Starter Topic Starter
ik eis een complete hertelling want dit ruikt naar fraude! Een externe partij die moet oordelen, bij deze ben ik de perfecte kandidaat voor de job.

Iedereen onder de 100 dots ban ik ook direct en verwijs ik door naar het viva forum. Alleen de sterkste mogen blijven.
Meneer, jij ging iedereen de moeder liften maar ondertussen zijn we 30 december en hebben nog niets van jou gezien. Sit your ass down.

Meneer, jij ging iedereen de moeder liften maar ondertussen zijn we 30 december en hebben nog niets van jou gezien. Sit your ass down.
“Jullie filmpje mag in dit topic geplaatst worden, dit ten laatste op 31.12.2023.”

IMG_0984.jpeg

Jij was zeker ook zon type die het weekhuiswerk op school de eerste dag al af had. Doe eens gek en loop eens de kantjes ervan af. Meer sensatie is meer plezier 🫶

Terug
Naar boven