XXL Nutrition

WEDSTRIJD Challenge #3 (januari)

1e db curl in 3 jaar tijd met mijn brakke kop.

12,5kg x 15

Je hand meer op de lijn vd afbeelding zodat de draai bovenin makkelijker gaat en straps om onderarmen te ontlasten zodat grip geen factor meer word en je pakt paar reps extra

IMG_1168.jpeg

Je hand meer op de lijn vd afbeelding zodat de draai bovenin makkelijker gaat en straps om onderarmen te ontlasten zodat grip geen factor meer word en je pakt paar reps extra

IMG_1168.jpeg
Ah nice thanks voor de tips, ik heb dit in een eeuwigheid niet gedaan

• Like
Waarderingen: AK
Er is geen tijdslimiet?

Maakt het lichaamsgewicht hier niet voor uit?

Iemand van 150 kg kan neem ik aan meer reps doen met 12 kg dan iemand van 70 kg.

Zijn er hier minpunten te verdienen als je ze in het squat rack doet? :D

Iemand van 150 kg kan neem ik aan meer reps doen met 12 kg dan iemand van 70 kg.
Laat ik als hyper-onafhankelijke niet-deelnemer me, buiten het eerlijk verloop van de score, hier ook mee bemoeien.

Het is een goede vraag, maar bij de vorige challenges was gewicht al een factor. Net als bij sommige "strength and conditioning standards" zou je ook hier heel filosofisch kunnen zeggen:
"Sometimes stuff just weighs what it weighs."

Succes @apfelstrudel!

En de rest! :thumb:

Laatst bewerkt:

Ik zou hier persoonlijk wel rekening mee houden, maar hoe je dit eerlijk op papier krijgt geen idee.
Ik kan me goed voorstellen dat @Perzik met 70kw bw of @LittleStrongGuy die bijna 2x zoveel weegt 135kg wel een “klein” voordeel hierin heeft.

Ook als het vetmassa is? En gaan we dan ook rekening houden met armlengte?
Massa verzet massa. Denk je zelf dan niet dat iemand die 70kg meer bw heeft 0.0 voordeel heeft? Ik denk dat elke oefening gewoon bw gerelateerd moet zijn zoals opdracht 1 x% van je bw voor reps of opdracht 2 dat dots systeem was beide gewoon 100% eerlijk.

Ik maak de regels niet, maar ik geloof niet dat een verschil van 70kg bw 0.0 impact heeft op een bicep curl.

Arm lengte is nvt, zelfde als sommige mensen de “perfecte bouw” hebben voor bench of DL etc. Dat is zo minimaal en zou hier niets uit mogen maken.

Als ik deze challenge win gaan we dan akkoord dat de volgende een bb bench 4 rep max word idem dito als de homo DL. Ben wel benieuwd hoe jullie kracht daarin is sinds de PLers dit wekelijks doen.

Ik doe bb bench nooit dus hoeft niet bang te zijn dat ik daarmee een voordeel heb.
Dit zou ik ook top vinden! Deze challenge ga jij toch winnen.
Ik zou hier persoonlijk wel rekening mee houden, maar hoe je dit eerlijk op papier krijgt geen idee.
Ik kan me goed voorstellen dat @Perzik met 70kw bw of @LittleStrongGuy die bijna 2x zoveel weegt 135kg wel een “klein” voordeel hierin heeft.
Helaas train ik pas sinds een maand of 3 biceps, wel 1x per week 😂

• Heart
Waarderingen: AK
Eens met bovenstaande. Meer lichaamsgewicht is tot op zekere hoogte altijd een voordeel bij statische oefeningen.

Wel een poging gedaan. Erg mijn best gedaan mijn lichaam stil te houden, maar valt niet mee zonder leuning.

IMG_7758.jpeg

Terug
Naar boven