XXL Nutrition

WEDSTRIJD Challenge #3 (januari)

Massa verzet massa. Denk je zelf dan niet dat iemand die 70kg meer bw heeft 0.0 voordeel heeft? Ik denk dat elke oefening gewoon bw gerelateerd moet zijn zoals opdracht 1 x% van je bw voor reps of opdracht 2 dat dots systeem was beide gewoon 100% eerlijk.

Ik maak de regels niet, maar ik geloof niet dat een verschil van 70kg bw 0.0 impact heeft op een bicep curl.

Arm lengte is nvt, zelfde als sommige mensen de “perfecte bouw” hebben voor bench of DL etc. Dat is zo minimaal en zou hier niets uit mogen maken.
Ik heb vgm uberhaupt nog nooit 12kg dumbell curls gedaan, dus ik hoop dat pullups wat carry over hebben.

Moet ook even kijken hoe ik dit ga doen, heb van die dumblers van 5.5kg waar 50mm schijven op kunnen, maar denk niet dat ik 12kg kan maken, 15.5kg wel, maar das helemaal veel. Misschien even kijken of ik ergens zo'n goedkoop 30mm setje dumbells kan scoren.

Ik heb vgm uberhaupt nog nooit 12kg dumbell curls gedaan, dus ik hoop dat pullups wat carry over hebben.

Moet ook even kijken hoe ik dit ga doen, heb van die dumblers van 5.5kg waar 50mm schijven op kunnen, maar denk niet dat ik 12kg kan maken, 15.5kg wel, maar das helemaal veel. Misschien even kijken of ik ergens zo'n goedkoop 30mm setje dumbells kan scoren.
Of ergens een dagpas nemen?

Waarom? Straps voor 12 kg is echt niet nodig.
Ik zou ze zelf ook niet gebruiken, maar voor de challenege wel aangezien het alleen uitmaakt hoeveel reps je doet. Straps zorgt voor meer grip zodat je jou onderarm geheel buiten spel zet en je de oefening “makkelijker” maakt en dus meer reps kunt halen. Je “verspild” dus ook geen kracht met knijpen om de db vast te houden.

Voor een bb row heb je ook geen straps nodig, maar gegarandeerd dat 99.9% vd mensen beter presteert als ze wel straps gebruiken.

Straps gebruiken bij 12kg dumbbells is banwaardig.

Maakt het lichaamsgewicht hier niet voor uit?

Iemand van 150 kg kan neem ik aan meer reps doen met 12 kg dan iemand van 70 kg.
Ja dit ga je toch houden bij elke oefening

Dan moet je het alweer gaan verdelen in categorieën. En 90kg spier of 90kg vet is alweer een verschil. Mensen die altijd met belt en straps trainen vs niet. Het voordeel van een homegym. En ga zo maar door.

Heb eens mijn log bekeken. Het is geleden van July 2018 dat ik nog gecurlt heb 😂😂 heb toen eens 3 weken elke week eens gecurlt hahhaaa

Normaal doet niemand dat maar voor de challenge is het puur hoeveel reps je kan doen in x seconden. Neem je de grip/knijp factor weg dmv straps heb je meer kracht om maximale aantal reps te curlen. Probeer een set met en een zonder dat ga je zeker merken.

Heb eens mijn log bekeken. Het is geleden van July 2018 dat ik nog gecurlt heb 😂😂 heb toen eens 3 weken elke week eens gecurlt hahhaaa
De oefeningen van de andere challenges doe jij dan weer regelmatig en de doen de meeste bodybuilders nooit. ;)

De oefeningen van de andere challenges doe jij dan weer regelmatig en de doen de meeste bodybuilders nooit. ;)
Zeker! Daarom dat ik ook altijd mee doe met fe challenges. Beetje random oefeningen zwaaien xD hier ben ik wel blij met licht gewicht haha. Benieuwd hoe snel die tiny biceps van me verzuurd zullen zijn xD

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven