Fitness Seller

Chiels trainingslog

Ik vind trouwens dat al mijn presses zo zwak zijn, nouja eigenlijk alles maar vooral m'n presses. Is daar wat aan te doen?

hou je wel genoeg rust? ik zie nu drie trainingen met redelijk hoog volume in 3 dagen... en als je sterker in je presses wil worden kun je het beste een tijdje op kracht gaan trainen, dus lager in je reps. al eens een tijdje rippetoe ofzo gedaan?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb rippetoe gedaan ja, dat heeft me wel geholpen ook. Alles is ook wel een stuk vooruit gegaan, alleen ik ben nog steeds zo zwak. Was ook extreem zwak toen ik begon eigenlijk, maar goed :roflol:

Denk je dat ik beter de compounds 5 x 5 ofzo kan doen? En de assistance oefeningen op 3 x 8 ofzo? Deze 3 dagen achter elkaar klopt idd, normaal train ik op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag. Dus op donderdag en in het weekend 2 dagen rust..

Ik heb rippetoe gedaan ja, dat heeft me wel geholpen ook. Alles is ook wel een stuk vooruit gegaan, alleen ik ben nog steeds zo zwak. Was ook extreem zwak toen ik begon eigenlijk, maar goed :roflol:

Denk je dat ik beter de compounds 5 x 5 ofzo kan doen? En de assistance oefeningen op 3 x 8 ofzo? Deze 3 dagen achter elkaar klopt idd, normaal train ik op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag. Dus op donderdag en in het weekend 2 dagen rust..

ok. naja als je sterker wil worden heeft het niet zoveel zin om met 10 reppers te trainen vind ik. probeer anders eens iets als westside 4 skinny bastards ( http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/60-westside-for-skinny-bastards-part1.html ), is gericht op zowel spiergroei als kracht.

Hey Chiel!
Zat net een log te lezen die texas method wil gaan gebruiken om zijn BP op te krikken.. Msschien een idee?

Hoe staat het er verder voor?

---------- Toegevoegd om 13:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

ok. naja als je sterker wil worden heeft het niet zoveel zin om met 10 reppers te trainen vind ik. probeer anders eens iets als westside 4 skinny bastards ( http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/60-westside-for-skinny-bastards-part1.html ), is gericht op zowel spiergroei als kracht.
Kan uiteraard ook:D

Woeps, niet gezien dat er wat mensen gereageerd hadden:o Reageren er eens mensen, zie ik het niet :rolleyes:

In ieder geval vanavond getraind, ging best lekker

Dumbbel bench press

15 x 10
8 x 14
8 x 14
8 x 16
8 x 16
8 x 16

Zoiets was 't volgens mij. Overal in ieder geval de 8 reps gehaald.

Incline dumbbell bench press

8 x 14
8 x 14
8 x 16
8 x 16

Incline flyes

8 x 7
8 x 8
8 x 8
8 x 8
8 x 8
8 x 8

Toen was 't bankdrukgedeelte weer vrij.

Close grip bench press

10 x 20
8 x 40
8 x 40
8 x 40
6 x 40, fail op 7e rep hehehe
8 x 34
8 x 34
7 x 34, fail op laatste rep.

Skullcrushers excl stang

8 x 10
8 x 14
8 x 14
8 x 14
8 x 14

Ik merk echt dat m'n triceps het zwakste punt zijn. Als die wat sterker worden kan ik ook veel meer pressen volgens mij.

Goeie training man, valt verder niks op aan te merken :thumbs:

Goeie training man, valt verder niks op aan te merken :thumbs:

Dankje :) Voel em nu ook wel lekker

Hey Chiel!
Zat net een log te lezen die texas method wil gaan gebruiken om zijn BP op te krikken.. Msschien een idee?

Hoe staat het er verder voor?

---------- Toegevoegd om 13:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

Kan uiteraard ook:D

Ik ga eens even zoeken! In welk logje stond dat als ik vragen mag?
Verder staat 't er wel lekker voor, eten enzo gaat wel lekker. Gister op familiedag lopend buffet gehad, familie keek me een beetje raar aan toen ik voor de 3e x met een bord van 8 cm hoog voorbij liep :rolleyes:

Ook hier zal ik eens even naar kijken, bedankt voor de tip in ieder geval. Denk je dat ik die assistance oefeningen ook beter met 5 reps ofzo uit kan voeren?

Ook hier zal ik eens even naar kijken, bedankt voor de tip in ieder geval. Denk je dat ik die assistance oefeningen ook beter met 5 reps ofzo uit kan voeren?
Nee, assistance = assistance.. het idee is een beetje dat je 1 oefening kiest in een max training, bijv. squat.. en daar ga je je 3-5RM op bepalen (= op kracht). Daarnaast doe je ondersteunende oefeningen om de spieren die belangrijk zijn voor je squat (hams, quads, onderrug) groter te maken. Laag reppen is zwaar voor je zenuwstelsel en het heeft niet zoveel zin op assistance (zijn meestal meer isolatieoefeningen). Je pakt dan liever je lage reps op een zware compound (squat, DL, etc) en dan volpompen met assistance oefeningen.

Oke, dus als ik het goed begrijp de echt zware compounds, dus squats deadlift en bench op 3-5 herhalingen en de rest gewoon pompen met 8 herhalingen?

Dan ga ik dat eens invoeren in de komende tijd, want bankdrukken met 50 kg vind ik echt niet kunnen :S

Bedankt voor je hulp!

Hey Chiel! Wat vertelde de dokter??
Of heb je hem nog niet gesproken?

Ik moet er vrijdag heen! Dan zal ik hem eens goed ondervragen, ben benieuwd wat ie allemaal zegt :)

Had trouwens wel een brief van de verzekeringsmaatschappij gehad, ivm de acceptatie voor de operatie. Ze moesten eerst foto's hebben en een verklaring van wat er mis mee was. Die foto's gaat het ziekenhuis opsturen, waren namelijk al foto's gemaakt door de fotograaf daar en de verklaring zal de dokter opstellen. Hoop echt dat 't goed komt met die acceptatie, zie wel wanneer de operatie dan zal zijn :)

Ik moet er vrijdag heen! Dan zal ik hem eens goed ondervragen, ben benieuwd wat ie allemaal zegt :)

Had trouwens wel een brief van de verzekeringsmaatschappij gehad, ivm de acceptatie voor de operatie. Ze moesten eerst foto's hebben en een verklaring van wat er mis mee was. Die foto's gaat het ziekenhuis opsturen, waren namelijk al foto's gemaakt door de fotograaf daar en de verklaring zal de dokter opstellen. Hoop echt dat 't goed komt met die acceptatie, zie wel wanneer de operatie dan zal zijn :)
Ok nice, dit werrd allemaal al voor me geregeld heheh:D
ze hebben denk ik die foto gestuurd waarin goed te zien is dat mn tussenschot in een S-bocht staat, dan is het moeilijk nee zeggen :D

Heb nu trouwens alles gehad, heb alleen nog een lichte neusspray gekregen om de laatste zwelling weg te krijgen, maar ik heb nu 24/7 chilling veel lucht:)

Haha kijk, dat zijn mooie berichten om te horen :) Haha met een s-bocht is 't idd lastig weigeren lijkt me :D

Ja bij mij wordt 't eigenlijk ook voor me geregeld, alles is ook gedaan door de dokter, hoefde zelf helemaal niets terug te sturen. Alleen maar te bellen als die brief binnen zou zijn ;)

Oke, dus als ik het goed begrijp de echt zware compounds, dus squats deadlift en bench op 3-5 herhalingen en de rest gewoon pompen met 8 herhalingen?
Jep, mag zelfs 8-12 herhalingen. Je krijgt vanzelf wel een beetje feeling wat je het lekkerst vindt trainen, ook voor die 3-5 herhalingen. Ik doe vaak een aantal triples of 5x5 of 3x5 ofzo, beetje afhankelijk van waar ik die dag zin in heb.

Prima getraind hoor.

Probeer voor jezelf uit je bevalt wat reps betreft. Je gaat verder goed vooruit.

Hmm oke. Dan probeer ik het voorlopig op dit schema met op de deadlift, squat, benchpress en military press 5 herhalingen. De rest blijf ik dan op 8 herhalingen doen.

Bedankt voor je hulp Corpaul!

Tukker ook bedankt. Zat vandaag na de training eens in de spiegel te kijken en begin toch wel te zien dat m'n lichaam een stuk voller word haha. Eindelijk beginnen er wat spieren op te komen.

Vanavond dus weer getraind, rug + biceps waren aan de beurt. Die ga ik trouwens vanaf volgende week omwisselen met borst + triceps, volgens mij is maandag namelijk nationale borst + triceps dag altijd? :o

Chins up

4 x bw
3 x bw
5 x bw

Toen pull ups

6 x bw
5 x bw
4 x bw

Pendlay Rows, vind ik namelijk fijner dan BOR

10 x stang = 20 kg
8 x 50
8 x 54
8 x 54
8 x 54
8 x 50

Lat pull down

8 x 40
6 x 45, was iets te zwaar
8 x 40
8 x 40
8 x 40
6 x 45

Seated row

8 x 40 = te licht
8 x 45
8 x 45
8 x 45

EZ-bar curl

8 x 20, ging totaal niet strikt dus verlaagd
8 x 14
8 x 14
8 x 14
8 x 14
8 x 14

Dumbbel curl

8L8R x 8
8L8R x 8
8L8R x 8

Hammer curls

8L8R x 7
8L8R x 7

Toen ontbrandden m'n biceps zo ongeveer :D

Was een lekkere training voor mezelf, ging voldaan naar huis :o

Vandaag beentjes getraind

Squat
Gewicht excl. stang

10 x 20
5 x 40
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 80
5 x 80

De laatste 2 setjes iemand als spotter, hij heeft alleen geen 1 x moeten helpen. Blijkbaar toch iets sterker in de benen dan ik dacht.

Deadlift

5 x 60
3 x 100
3 x 100
5 x 60
3 x 100

Benen waren echt al kapot zeg.. pff

Leg press

8 x 100
8 x 100
8 x 100
8 x 110