MuscleMeat

Chrash zijn weg naar DBB-fame

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dus voor 3weken moet het eigenlijk wel te doen zijn?
Puur voor een mooie shoot te kunnen doen voor de contest..
wel ja joh genoeg mensen die het 6mndn doen....je kan evt een pauze inlassen daarna en bv op onderhoud eten er zijn echt legio mogelijkheden

vraag hier advies aan de wedstrijdatleten voor je voorbereiding op een shoot @wovano @vntl

Blijf jij in ketose bij die hoeveelheid? Ik moest echt niet meer dan 30-35 gram carbs eten om in ketose te komen en blijven.
Ik denk als je daarnaast ook nog sport dat je wel meer kan opvoeren maar das uiteraard persoonlijk

@chrash denk je niet dat je voor jouw doel (fotoshoot) met low carb ook al mooie resultaten kan halen op drie weken? Keto dieet is toch niet niets (heb er echter geen ervaring mee). Vooral als je slechts drie weken een iets strenger dieet wil gaan aanhouden (en ketose wellicht pas na enkele weken echt goed begint te lopen, als ik sommige hun reacties hier lees, bijvoorbeeld ook die van @Bosco55555 )... ik bedoel maar te zeggen: keto is geen absolute must om er binnen drie weken goed op te staan :o

Om zeker te weten dat je in ketose bent en blijft moet je je urine testen, maar ik dacht dat een stelregel was dat tot 4% van je calorie inname uit koolhydraten mocht bestaan.
Dan zit je dus te hoog lijkt mij.
50-100 gram carbs is 200-400 kcal; als dat 4% is, kom je dus 5.000-10.000 kcals totale inname. ???

@chrash denk je niet dat je voor jouw doel (fotoshoot) met low carb ook al mooie resultaten kan halen op drie weken? Keto dieet is toch niet niets (heb er echter geen ervaring mee). Vooral als je slechts drie weken een iets strenger dieet wil gaan aanhouden (en ketose wellicht pas na enkele weken echt goed begint te lopen, als ik sommige hun reacties hier lees, bijvoorbeeld ook die van @Bosco55555 )... ik bedoel maar te zeggen: keto is geen absolute must om er binnen drie weken goed op te staan :o
als je idd maar 3 wkn hebt voor de shoot zou ik keto ook skippen...dank je @lienlien

Er zijn superveel ketogerechten te vinden. Google bijvoorbeeld maar een op portobello pizza, keto pizza, keto almond buns... Er zijn hele receptenboeken. Ik vind een groot nadeel dat je amper fruit kan eten en zeer beperkt groenten.

Dat is meteen de reden dat keto nooit iets voor mij zou zijn. Ik houd te erg van mijn dagelijkse portie fruits & veggies.
Veel noten, pindakaas, chocolade etcetera is dan wel weer mooi meegenomen :D

Dat is meteen de reden dat keto nooit iets voor mij zou zijn. Ik houd te erg van mijn dagelijkse portie fruits & veggies.
Veel noten, pindakaas, chocolade etcetera is dan wel weer mooi meegenomen :D
je kan wel vaak eten om de 2 uur...wel kleinere porties het gaat om je bloedspiegel neutraal houden anders krijg je cravings en das een mindf*ck

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb best weinig zin om mijn magere kwark weg te laten vallen, en het is enkel en alleen voor een mooie shoot te doen.
Dan is idd heel low carb the way to go
Ik wil vooral vocht afdrijven eigenlijk

Nu begrijp ik waar dat hele "niet proppen" verhaal vandaan komt. Dat keto dieet heeft je gewoon gebrainwasht! :p
Ik had nog getwijfeld om dit bericht naar je toe te sturen...het leeft wel bij jou...het is meer een kwestie van zelfbeheersing dus op tijd de rem erop dan je ziek eten....ach laat maar ok? :)

Ik heb best weinig zin om mijn magere kwark weg te laten vallen, en het is enkel en alleen voor een mooie shoot te doen.
Dan is idd heel low carb the way to go
Ik wil vooral vocht afdrijven eigenlijk
Preciessss in die korte tijd ben je eigenlijk al shoot klaar in BW
Het is vele male belangrijker dat je droger staat..ik zou daar mn aandacht oprichten idd

Ik had nog getwijfeld om dit bericht naar je toe te sturen...het leeft wel bij jou...het is meer een kwestie van zelfbeheersing dus op tijd de rem erop dan je ziek eten....ach laat maar ok? :)
My apologies bosco. Het was bedoeld als grapje, maar aangezien het niet zo overkomt, heeft het intussen wel lang genoeg geduurd. Over en out :o

hnngg.jpeg

https://www.healthline.com/nutrition/keto-and-alcohol#keto-friendly-drinks
om weg te spoelen :roflol:
Deze hamburger gaan we morgen proberen na te maken :)
Vanavond zalm met feta/pijnboompitten/rauwkost
Dat gaat wel wat beter smaken als mijn misluksel van gisteren :)

Waarom wil je eigenlijk keto of low carb proberen? Denk je dat je zo makkelijker weinig kcal tot je kunt nemen zonder honger te krijgen?

Waarom wil je eigenlijk keto of low carb proberen? Denk je dat je zo makkelijker weinig kcal tot je kunt nemen zonder honger te krijgen?
Vooral om de cravings proberen tegen te gaan en niet nog vetter te worden.
Sinds ik geen maagproblemen meer heb ben ik verschrikkelijk veel beginnen snoepen (koeken en chips) (geen binges ofzo maar gewoon de ganse dag te veel)
Ik wil op deze manier veel vetten en eiwitten binnen krijgen zodat ik constant een verzadigd gevoel heb en hopelijk hierdoor geen cravings meer.

Sinds ik geen maagproblemen meer heb ben ik verschrikkelijk veel beginnen snoepen (koeken en chips) (geen binges ofzo maar gewoon de ganse dag te veel)
Ik wil op deze manier veel vetten en eiwitten binnen krijgen zodat ik constant een verzadigd gevoel heb en hopelijk hierdoor geen cravings meer.
High proteine.. Moderate fat

Ok, ik snap hem. Veel vezelrijke groente eten kan ook helpen je een verzadigd gevoel te geven zonder dat het je veel calorieën levert.

Serieus? Dus als ik daar de koolhydraten van de pinda’s bijtel doe ik eigenlijk al geen keto meer?
Dan weet ik echt niet hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen :(

om in ketose te geraken ..eet je de eerste dagen geen Kh..tot je in ketose bent controleren met plasstrips
Eenmaal in ketose dan mag je dagelijks 50-100gr Kh...zo had ik het gedaan
Je moet ook zoveel mogelijk trace-carbs vermijden en echt carbs zoals in kwark zijn bij keto eigenlijk een no-go.

Maar goed, geloof mij. Op deze manier krijg je jezelf niet in ketose. Echter terugzakken van bijvoorbeeld 300-400g carbs naar 75-100g doet look-wise al een hele hoop (bij mij).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven