Fitness Seller

Compound oefening biceps

Status
Niet open voor verdere reacties.
cheaten is goed om er nog een paar negatieve reps uit te krijgen.

Zijn cheat curls niet ENORM SLECHT voor je rug??

Het een beetje naar achteren leunen tijdens een barbell curl zorgt al voor een spanning op je rug en dat is niet goed...

je moet je rug dan ook niet tot hyper extensie brengen. je kan je romp tot de baar trekken of al wat schuin staan en dan je rug tot neutraal brengen

nog een compound oefeningen voor de biceps zijn power curls (mix tussen cleans en zwaar cheat curls )
http://www.youtube.com/watch?v=6NM4vsQEr0o

zie 2:00

Laatst bewerkt:
cheaten is goed om er nog een paar negatieve reps uit te krijgen.

Yes, en dat dekt de betekenis ook wel van cheat curls. cheat curls hoeft zelfs geen beweging in de rug te zijn.... kan ook met een extra hand....bij dumbbell curls dan. Dat is ook cheat curl.
cheat is niets meer en niets minder dan assist om toch die 2 extra reps te maken met eventueel correct negatief deel van de ROM.

Weer ff ontopic,
toch mooi,
topicstarter vraagt om bicep compounds en wat krijgt hij als eerste reacties ? Rug compounds en benen compounds.
Slaat weer helemaal nergens op.
Waarom geven mensen niet gewoon antwoord op de vraag, is dat echt zo moeilijk?.

voor biceps zijn nagenoeg alle oefeningen wel compounds te noemen, toch, de ene isoleert iets meer dan de andere, maar altijd worden er wel meerdere spieren belast.

voor mij zijn de beste : barbelcurls en cablecurls, dan de dumbbell curls zowel staand als zittend. waarbij de zittende bij standaard uitvoering iets meer isoleert. Toch is het mooi als je na piekcontractie nog even extra aanspant en lift. Pak je wel een stukje schouder mee, maar de spanning in de biceps verhoogt ook. Maakt het gelijk weer meer compound-achtig.

EZ bar curls doe ik altijd na curls met rechte stangen of dumbbells. EZ is ook compound maar ik doe 'm later omdat ik 'm te soft vind net als hammercurls.
Ik vind het p*ssy oefeningen als ze niet gelijk uitputtend zijn of als je zonder enige moeite zware gewichten kan pakken.
anyway het zijn dus ook wel compunds, maar zijn wat makkelijker uitvoerbaar waardoor je zwaardere gewichten kan pakken. Ik denk dat je er ook makkelijker wat meer schouder bij meepakt. Je gaat denk ik eerder liften dan 100% curlen.

Tegen een paal of muur gaan staan, ach, het werkt wel tegen cheaten en de oefening wordt wat zwaarder, maar af en toe wat cheaten is niet erg.Als je maar niet elke training en oefening gaat cheaten, want dan ben je echt verkeerd bezig.
Je kan ook dumbbell curlen met je arm op de leuning van een schuine bank. Dan is het ook moeilijker te cheaten. Dan krijg je een variant op de scott-curl.
Of je doet seated dumbbellcurls.

succes.

Bestaan er compound oefeningen voor de biceps? Zo ja, welke?
Een barbell curl bijvoorbeeld kun je isoleren door tegen een paal te gaan staan. Zo loop je minder kans op rugschade. Maar via deze manier kun je ook gelijk een stuk minder gewichten pakken. Via die isolatie manier groei je dus minder snel? Omdat je van compounds juist weer harder groeit...?
Wat een rare vraag...

Yes, en dat dekt de betekenis ook wel van cheat curls. cheat curls hoeft zelfs geen beweging in de rug te zijn.... kan ook met een extra hand....bij dumbbell curls dan. Dat is ook cheat curl.
cheat is niets meer en niets minder dan assist om toch die 2 extra reps te maken met eventueel correct negatief deel van de ROM.

voor biceps zijn nagenoeg alle oefeningen wel compounds te noemen, toch, de ene isoleert iets meer dan de andere, maar altijd worden er wel meerdere spieren belast.

voor mij zijn de beste : barbelcurls en cablecurls, dan de dumbbell curls zowel staand als zittend. waarbij de zittende bij standaard uitvoering iets meer isoleert. Toch is het mooi als je na piekcontractie nog even extra aanspant en lift. Pak je wel een stukje schouder mee, maar de spanning in de biceps verhoogt ook. Maakt het gelijk weer meer compound-achtig.

EZ bar curls doe ik altijd na curls met rechte stangen of dumbbells. EZ is ook compound maar ik doe 'm later omdat ik 'm te soft vind net als hammercurls.
Ik vind het p*ssy oefeningen als ze niet gelijk uitputtend zijn of als je zonder enige moeite zware gewichten kan pakken.
anyway het zijn dus ook wel compunds, maar zijn wat makkelijker uitvoerbaar waardoor je zwaardere gewichten kan pakken. Ik denk dat je er ook makkelijker wat meer schouder bij meepakt. Je gaat denk ik eerder liften dan 100% curlen.

wat een onzin antwoord van mr. wise-guy :rolleyes:

idd, een compound belast meerdere spiergroepen, dus één voor biceps alleen bestaat NIET !

Laatst bewerkt:
wat een onzin antwoord van mr. wise-guy :rolleyes:

idd, een compound belast meerdere spiergroepen, dus één voor biceps alleen bestaat NIET !

Doe eens normaal staafmixer.
wat is er onzin aan dat bicep curls compounds zijn ?

Je moet niet van die idiote reply's neerzetten en niets onderbouwen.

Bicep curls (en de meeste andere bicep oefeningen) belasten de spieren in de hele regio van de bovenarmen en schouders, dus zij allemaal compounds.
Als je het beter weet zet dan gewoon een normale reply neer waar ook ik wat van kan leren.

Laatst bewerkt:
het antwoord staat eronder beste Martin

dat je een beetje heen en weer gaat is toch normaal. halfweg je rep bij een curl hangt er een gewicht een halve meter voor je lichaam en is het normaal dat je wat met je rug corrigeert om het zwaartepunt terug dicht bij je te brengen.
Wat cheaten bij curls is echt met je heupen gaan werken en eigelijk een soort clean gaat doen. Als je wil tegengaan dat je cheat, span je benen en glutes op. Laat je rug gewoon doen wat hij wil doen, maar doe het gewoon niet bewust en maar ga het ook niet tegen.

Compound oefeningen voor biceps vind je zoals de meeste hier zeggen vooral bij rug oefeningen,

Compounds zijn oefeningen waar meer dan 1 gewricht beweegt. Zover ik het weet beweeg je bij curls enkel je elleboog actief. Als je naar de geactiveerde spiergroepen zou kijken zou elke oefening een compound zijn

Van Exrx,net
Compound
  • An exercise that involves two or more joint movements.
Isolated
  • An exercise that involves just one discernible joint movement.

Weer ff ontopic,
toch mooi,
topicstarter vraagt om bicep compounds en wat krijgt hij als eerste reacties ? Rug compounds en benen compounds.
Slaat weer helemaal nergens op.
Waarom geven mensen niet gewoon antwoord op de vraag, is dat echt zo moeilijk?.

Tegen een paal of muur gaan staan, ach, het werkt wel tegen cheaten en de oefening wordt wat zwaarder, maar af en toe wat cheaten is niet erg.Als je maar niet elke training en oefening gaat cheaten, want dan ben je echt verkeerd bezig.
Je kan ook dumbbell curlen met je arm op de leuning van een schuine bank. Dan is het ook moeilijker te cheaten. Dan krijg je een variant op de scott-curl.
Of je doet seated dumbbellcurls.

succes.

Dit is onzin, alle biceps oefeningen compounds ???
ez curls zijn niet bedoelt als compounds en kunnen ook niet zo genoemd worden! Dat je met een ez curl ook een deel je schouder aanspreekt betekent nog niet dat het dan gelijk een compound word.
Een isoleer oefening zal nooit voor de 100% maar 1 spier isoleren!

dat je een beetje heen en weer gaat is toch normaal. halfweg je rep bij een curl hangt er een gewicht een halve meter voor je lichaam en is het normaal dat je wat met je rug corrigeert om het zwaartepunt terug dicht bij je te brengen.
Wat cheaten bij curls is echt met je heupen gaan werken en eigelijk een soort clean gaat doen. Als je wil tegengaan dat je cheat, span je benen en glutes op. Laat je rug gewoon doen wat hij wil doen, maar doe het gewoon niet bewust en maar ga het ook niet tegen.

Compound oefeningen voor biceps vind je zoals de meeste hier zeggen vooral bij rug oefeningen,

Compounds zijn oefeningen waar meer dan 1 gewricht beweegt. Zover ik het weet beweeg je bij curls enkel je elleboog actief. Als je naar de geactiveerde spiergroepen zou kijken zou elke oefening een compound zijn

Van Exrx,net

Als compound iets zegt over aantal gewrichten dan blijven er denk ik minder compounds over.
Ik denk dat het meer zou moeten zijn dat er meerdere spieren in grote mate worden belast en betrokken bij de oefening van de targetspier.
De mate van belasting van meerdere spieren niet zijnde de targetspier zal dan meer bepalend zijn of het compound is of niet.

Ik vind de betiteling compound ook niet belangrijk, ik spreek liever over basis kracht/mass oefeningen en isolatie oefeningen. Is veel makkelijker, wel ouderwets maar makkelijk. Krijg je ook geen discussies van.

Compound oefeningen voor biceps bij rug oefeningen dat kan, maar het blijven rug oefeningen.

Vandaar dat ik barbellcurls als eerste opnoem, het is een biceps-compound.
Latpull is een rug-compound.

Ik vind de intensiteit van rug oefeningen te laag voor bicepstraining en ik ga ook niet 2x rugoefeningen achter elkaar doen. Dan denken ze dat ik helemaal gek geworden ben, haha

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

Dit is onzin, alle biceps oefeningen compounds ???
ez curls zijn niet bedoelt als compounds en kunnen ook niet zo genoemd worden! Dat je met een ez curl ook een deel je schouder aanspreekt betekent nog niet dat het dan gelijk een compound word.
Een isoleer oefening zal nooit voor de 100% maar 1 spier isoleren!

Dacht dat je bij de meeste biceps oefeningen zomaar een spier of 6 te pakken had. In verschillende delen van de hele arm en schouder.

Hammer curls alleen al, zwaardere belasting onderarmen en redelijke belasting in schouders. Je traint er een hele regio mee.
Dus zoveel onzin is het niet.

Dat was toch het idee van een compound ? Basis kracht en massa in een spiergroep of regio?
Dan zijn curls ook compounds te noemen voor de armen(biceps).

Zoals door topicstarter gevraagd wordt.

En zoals je weet, ik ben geen voorstander van de term compound.
Maar als iemand er om vraagt geef ik gericht antwoord op de vraag.

Dan had hij moeten vragen om puur algemeen compounds ipv biceps compounds.

Laatst bewerkt:
je snapt er niet veel van hé ?

en dat lees ik in meerdere post van je......

Van Exrx,net

Biceps zorgt ook voor heffen bovenarm, dus als je elleboog EN schouder betrekt heb je 2 gewrichten, voila, compound :)

Dacht dat je bij de meeste biceps oefeningen zomaar een spier of 6 te pakken had. In verschillende delen van de hele arm en schouder.

Hammer curls alleen al, zwaardere belasting onderarmen en redelijke belasting in schouders. Je traint er een hele regio mee.
Dus zoveel onzin is het niet.

Dat was toch het idee van een compound ? Basis kracht en massa in een spiergroep of regio?
Dan zijn curls ook compounds te noemen voor de armen(biceps).

Zoals door topicstarter gevraagd wordt.

En zoals je weet, ik ben geen voorstander van de term compound.
Maar als iemand er om vraagt geef ik gericht antwoord op de vraag.

Dan had hij moeten vragen om puur algemeen compounds ipv biceps compounds.

Dat je niet goed weet wat compound oefeningen zijn oké maar ga dan doen alsof je dat wel weet! In jou beredenering bestaan er dus geen isoleer oefeningen ???
Leuk dat je probeert mee te praten maar doe dat gewoon niet als je niet weet waar je overpraat, en slecht dingen van andere aan neemt!

Van Exrx,net

Compound is ook wanneer er meerdere spieren(groepen) gebruikt worden, wat dat aanaat voldoet een goed uitgevoerde curl aan beide omschrijvingen.

Bij een goede curl doe je aan het eind van de armflexie ook nog schouderflexie waardoor de bicep ook vanaf de schouder verkort + curls belasten ht polsgewricht ook (mmestal isometrisch)

En je belast niet alleen de biceps, maar alle armflexoren, spieren van de onderarm en de trapezius. Plus bij de staande variant de rompstabislisatoren

Isolatie is dus relatief.

Laatst bewerkt:
Dat je niet goed weet wat compound oefeningen zijn oké maar ga dan doen alsof je dat wel weet! In jou beredenering bestaan er dus geen isoleer oefeningen ???
Leuk dat je probeert mee te praten maar doe dat gewoon niet als je niet weet waar je overpraat, en slecht dingen van andere aan neemt!

Okee, laat ik even doen alsof ik het niet begrijp, dus leg uit wat een compound is en waarom er volgens mij geen iso oefeningen zijn.

iig de biceps oefeningen zijn geen reguliere compounds. topictarter vraagt om compound in de biceps oefeningen dus krijgt hij ze, dat lijkt me simpel.
Zolang de oefeningen aan criteria voldoen zou je ze zo kunnen noemen.

De klant krijgt wat hij vraagt.

Voor mij is een compound een oefening die meerdere spieren en/of gewrichten binnen 1 beweging/ROM in grote mate belast, waardoor er een kracht en spiermassa ontwikkeling kan ontstaan in meerdere spieren dan alleen de targetspieren.

Zoals bij deadlifts, benchpress, squats en pull-ups. Daar worden grotere aantallen spieren in grote mate belast, waardoor er meer spieren ontwikkeling zullen geven. Daarmee ontwikkel je ook de basiskracht en massa. Zoals velen tegenwoordig doen met o.a. Rippetoe. basis kracht en massa.

Zal ik gelijk uitleg geven over isolatiewerk?
Isolatie oefening is een oefening waarbij in hoofdzaak de targetspier wordt belast en in zo klein mogelijke mate de omringende en ondersteunende spieren.
Dit bereik je vaak door de hoek van de ROM te veranderen of de stand van armen, benen of lichaam t.o.v. de ROM en het te verplaatsen gewicht.

Goh, leer je toch nog wat van me.

Laatst bewerkt:
Biceps zorgt ook voor heffen bovenarm, dus als je elleboog EN schouder betrekt heb je 2 gewrichten, voila, compound :)

sarcasme druipt eraf

+1

Weer niets te melden staafmixer?

beter niets dan onzin :) Martin Nope-pert

Ook fout! Niet alle biceps oefeningen zorgen voor heffen van bovenarm!En is ook niet of nauwelijks nodig! Waarschijnlijk is dat de reden dat je Ez curls voor p*ssy's vind aangezien je meer met je schouders aan het tillen bent dan met je biceps!

---------- Toegevoegd om 11:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:13 ----------

Okee, laat ik even doen alsof ik het niet begrijp, dus leg uit wat een compound is en waarom er volgens mij geen iso oefeningen zijn.
Joh jij wist het toch zo goed? Waarom zou ik jou dan iets zeggen wat jij toch niet van mij aanneemt? Verspilde moeite zou dat wezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven