MuscleMeat

Compound oefening biceps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bestaan er compound oefeningen voor de biceps? Zo ja, welke?
Een barbell curl bijvoorbeeld kun je isoleren door tegen een paal te gaan staan. Zo loop je minder kans op rugschade. Maar via deze manier kun je ook gelijk een stuk minder gewichten pakken. Via die isolatie manier groei je dus minder snel? Omdat je van compounds juist weer harder groeit...?

Ben je nu serieus? Zo ja, dan ben je echt een verrekte mongol.

Alle bicepsoefeningen waarbij je een maximale contractie wilt bereiken worden ook vanaf de schouder verkort. Sterker nog oefeningen zoals preachercurl en concentration curl zijn al vanaf de schouder verkort.

Compound is ook wanneer er meerdere spieren(groepen) gebruikt worden, wat dat aanaat voldoet een goed uitgevoerde curl aan beide omschrijvingen.

Bij een goede curl doe je aan het eind van de armflexie ook nog schouderflexie waardoor de bicep ook vanaf de schouder verkort + curls belasten ht polsgewricht ook (mmestal isometrisch)

En je belast niet alleen de biceps, maar alle armflexoren, spieren van de onderarm en de trapezius. Plus bij de staande variant de rompstabislisatoren

Isolatie is dus relatief.
Klopt idd maar daarom maakt een bv ez curl het nog geen compound oefening.

OK heren laten we de discussie als volwassenen blijven voeren, anders slotje en verder via PM

Alle bicepsoefeningen waarbij je een maximale contractie wilt bereiken worden ook vanaf de schouder verkort. Sterker nog oefeningen zoals preachercurl en concentration curl zijn al vanaf de schouder verkort.
Ja maar dat wil nog niet zeggen dat je je schouder ook bewust train. De focus moet natuurlijk op je biceps liggen met een minimum beweging vanuit je schouders.

Het gaat niet om de schouder, maar om het gewricht En of je het nu bewust doet of niet zodra je een achouderflexie doet doen alle schouderflexoren mee.

Ja maar dat wil nog niet zeggen dat je je schouder ook bewust train. De focus moet natuurlijk op je biceps liggen met een minimum beweging vanuit je schouders.

Als je nou gewoon jouw visie eens geeft.?
Misschien hebben anderen er dan ook iets aan ?

Je kan wel tegen iedereen in willen gaan, maar dat heeft geen nut, geef dan jouw visie en onderbouwing en wie weet leren wij er ook wat bij.

Als ik jouw fotootje zie dan denk ik nounou, grootste respect, maar kom dan ook even kennis delen met anderen.

Mijn visie omtrent compounds en isolatie is onzin, dus leg het dan uit.

Het gaat niet om de schouder, maar om het gewricht En of je het nu bewust doet of niet zodra je een achouderflexie doet doen alle schouderflexoren mee.

Ja oké maar daar gaat het helemaal niet om hier, het gaat erom dat als je bij een bicep curl je schouders ook deels belast het nog geen compound maakt.

we hadden het net over terminologie, verwarrend...... waarom maken mensen het zo moeilijk af en toe.
Je schouder werkt gewoon in kleine mate mee, punt en lift je je armen dan is het in grotere mate.
Is toch niet moeilijk ?

Je kan wel tegen iedereen in willen gaan, maar dat heeft geen nut, geef dan jouw visie en onderbouwing en wie weet leren wij er ook wat bij.

Als ik jouw fotootje zie dan denk ik nounou, grootste respect, maar kom dan ook even kennis delen met anderen.

:roflol: geen oplettende kijker dus :D

zoek de spoiler!

Laatst bewerkt:
Even snel kleine vraag ook over de biceps.

De biceps DB curl, is het in orde om beide armen TEGELIJK te curlen ? Voel me daar beter bij maar weet niet of het kwalitatief goed is.

Ja oké maar daar gaat het helemaal niet om hier, het gaat erom dat als je bij een bicep curl je schouders ook deels belast het nog geen compound maakt.

Ben je nou dom of gewoon irritant aan het doen?

Het gaat om BICEPS COMPOUNDS!!!! Geen reguliere compounds.
Biceps compounds, of maak er compounds van voor de bovenarmen.

Daar wordt om gevraagd. als je in bovenarm4 spieren/aanhechtingen gebruikt, onderarmen 2 spieren, schouders 3 koppen en een stukje pec major inspant, dan mag je het toch zeker wel een bicepscompound noemen?En dan ben ik zelfs nog wat spieren vergeten.

Als daar nou om gevraagd wordt? Wat is dan het probleem?

Dat heet discussiëren, ik heb gezegt wat ik wou zeggen dus ik laat het hier bij.
Hoef mij niet zonodig te bewijzen ;)

Even snel kleine vraag ook over de biceps.

De biceps DB curl, is het in orde om beide armen TEGELIJK te curlen ? Voel me daar beter bij maar weet niet of het kwalitatief goed is.

Ja maakt niet veel uit.
Bij hand om hand kan je alleen meer focussen per arm en de correcte uitvoering, maar de intensiteit die je er zelf in gooit bepaald de effectiviteit.

iig Ja is in orde, kan geen kwaad.
het werkt vaak ook beter iets te doen zoals je het zelf het beste/lekkerste vind omdat dat bij jou dan meer effect geeft dan tegen je zin een oefening halfbakken te doen. Wat vaak gebeurt omdat ze doen waar ze eigenlijk geen zin in hebben.

succes.

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

:roflol: geen oplettende kijker dus :D

zoek de spoiler!

Ik ken niet alle fotootjes van Jay Cutler.

Ben je nou dom of gewoon irritant aan het doen?

Het gaat om BICEPS COMPOUNDS!!!! Geen reguliere compounds.
Biceps compounds, of maak er compounds van voor de bovenarmen.

Daar wordt om gevraagd. als je in bovenarm4 spieren/aanhechtingen gebruikt, onderarmen 2 spieren, schouders 3 koppen en een stukje pec major inspant, dan mag je het toch zeker wel een bicepscompound noemen?En dan ben ik zelfs nog wat spieren vergeten.

Als daar nou om gevraagd wordt? Wat is dan het probleem?
Simpele, lees eens dit topic nog eens even misschien dat het dan in die kale bol van je binnen komt! Voordat je jou probleem gaat spiegelen op andere!

Optrekken is voornamelijk brachioradialis dacht ik ???

:bang:

---------- Toegevoegd om 11:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:39 ----------

Ziehier de Ahnuld cheat curl:

met bovenhandse greep is dat waar => biceps + brachioradialis.

onderhands is meer biceps + onderarmflexoren

Dat heet discussiëren, ik heb gezegt wat ik wou zeggen dus ik laat het hier bij.
Hoef mij niet zonodig te bewijzen ;)

Discussieren doet men toch om meningen uit te wisselen en eventueel bij te kunnen stellen, maar ook visie verbreden?

Alleen zeggen dat iets onzin is noem ik geen discussie.
Je dan niet willen bewijzen, het er bij laten en geen uitleg geven, is gewoon slap.

Ik ga ook wel eens ergens tegenin, en dan geef ik mijn visie. Klopt mijn visie niet, dan heb ik het dus verkeerd gezien en geef ik dat ook aan aan degenen waar ik tegening ging.
Maar zo blijf ik wel bijleren.

zodra er meer dan 1 gewricht in het spel is spreek je van een compound en dat is bij een goede curl gewoon het geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven