Eigelijk zocht deze jongen gewoon een lekker bicep oefening en heeft die wss het woord compound wat verkeerd gebruikt

zo te zien geeft iedereen der toch zijn eigen betekennis aan ipv de normale definitie te gebruiken dus deze term gebruiken in een vraag is al zinloos omdat wie er op reageerd al vaak een andere definitie ervoor heeft dan jou.
Of de oefening nu compound is of niet doet er eigelijk ook weinig toe. Je traint of voor de functionaliteit ervan of hoe goed de oefening is voor massatrainen. Bij mijn weten zit er als ik curls doe geen pee voor me op een stoeltje die een rood lampje doet branden als ik wat heen en weer wachel of men schouder beweeg.
Wie kan stil blijven staan als er 40kg+ een halve meter voor zen gut hangt moet mss maar dringend eens gaan cutten.
Bij een pure bicep oefening beweegt vooral de elleboog. Ik snap eigelijk dit alles niet. Je elleboog plooit maar in 1 richting

bicep lijkt me dus wel een simpel spiertje op te trainen, darom heb ik er op 10-15 minuten al mee gedaan.
Als je zware oefeningen zoekt waarin de bicep als assistance dient, moet je vooral bij rug oefeningen zijn. Doe meteen na rows of chin/pull ups eens wat curls en die zal je ook wel hard voelen.