MuscleMeat

Compound oefening biceps

Status
Niet open voor verdere reacties.
zodra er meer dan 1 gewricht in het spel is spreek je van een compound en dat is bij een goede curl gewoon het geval.

Hey Barbell, U ook hier ?

Leg jij het anders evenuit aan meneer Jasper uit Wieringerwaard ?
Hij schijnt niet te begrijpen wat compounds zijn en doen.

Eigelijk zocht deze jongen gewoon een lekker bicep oefening en heeft die wss het woord compound wat verkeerd gebruikt :p zo te zien geeft iedereen der toch zijn eigen betekennis aan ipv de normale definitie te gebruiken dus deze term gebruiken in een vraag is al zinloos omdat wie er op reageerd al vaak een andere definitie ervoor heeft dan jou.

Of de oefening nu compound is of niet doet er eigelijk ook weinig toe. Je traint of voor de functionaliteit ervan of hoe goed de oefening is voor massatrainen. Bij mijn weten zit er als ik curls doe geen pee voor me op een stoeltje die een rood lampje doet branden als ik wat heen en weer wachel of men schouder beweeg.
Wie kan stil blijven staan als er 40kg+ een halve meter voor zen gut hangt moet mss maar dringend eens gaan cutten.

Bij een pure bicep oefening beweegt vooral de elleboog. Ik snap eigelijk dit alles niet. Je elleboog plooit maar in 1 richting :p bicep lijkt me dus wel een simpel spiertje op te trainen, darom heb ik er op 10-15 minuten al mee gedaan.

Als je zware oefeningen zoekt waarin de bicep als assistance dient, moet je vooral bij rug oefeningen zijn. Doe meteen na rows of chin/pull ups eens wat curls en die zal je ook wel hard voelen.

Laatst bewerkt:
Compound
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Compound kan verwijzen naar:

een Compound (woonwijk)
een Compound-stoommachine
een Compoundboog
een bepaald soort kneedbare massa, die vaak als afdichting in wartels wordt gebruikt

haha geintje hoor

Eigelijk zocht deze jongen gewoon een lekker bicep oefening en heeft die wss het woord compound wat verkeerd gebruikt :p zo te zien geeft iedereen der toch zijn eigen betekennis aan ipv de normale definitie te gebruiken dus deze term gebruiken in een vraag is al zinloos omdat wie er op reageerd al vaak een andere definitie ervoor heeft dan jou.

Of de oefening nu compound is of niet doet er eigelijk ook weinig toe. Je traint of voor de functionaliteit ervan of hoe goed de oefening is voor massatrainen. Bij mijn weten zit er als ik curls doe geen pee voor me op een stoeltje die een rood lampje doet branden als ik wat heen en weer wachel of men schouder beweeg.
Wie kan stil blijven staan als er 40kg+ een halve meter voor zen gut hangt moet mss maar dringend eens gaan cutten.

Bij een pure bicep oefening beweegt vooral de elleboog. Ik snap eigelijk dit alles niet. Je elleboog plooit maar in 1 richting :p bicep lijkt me dus wel een simpel spiertje op te trainen, darom heb ik er op 10-15 minuten al mee gedaan.

Als je zware oefeningen zoekt waarin de bicep als assistance dient, moet je vooral bij rug oefeningen zijn. Doe meteen na rows of chin/pull ups eens wat curls en die zal je ook wel hard voelen.

Helemaal mee eens.
Zoveel mensen zoveel inzichten.

Bij een pure bicep oefening (curls) beweegt idd alleen de elleboog. Het schoudergewricht komt vaak pas in de piekcontractie in beweging en is dan ook vaak nog marginaal.
Vaak wordt de oefening zo uitgevoerd dat de arm extra gelift wordt om extra piek aanspanning te krijgen, dan komt de schouder eerder al in beweging.

Bij preacher curls en scottcurls o.a. staat de schouder gefixeerd onder spanning, dat geldt weer wel als beweging.

Maar ja het maakt het weer moeilijker.

Jouw verhaal klopt gewoon. ws bedoeld TS iets heel anders en zoekt ie idd alleen maar een goede biceps oefening.
Dan is de hele discussie die toch al nergens meer over ging helemaal voor niets geweest.

Maarrehh 40 kilo en stil staan ? Waarom niet ? Kan toch?.

Na rows en pulls curls doen ? Ik doe niets anders dan die volgorde. Eerst rug dan biceps. Je voelt ze zeker, ze zijn immers goed opgewarmd na rug.

ps, dat maakt het voor mij persoonlijk ook wat vaag om antwoorden als chin's e.d. te lezen als bicepsoefening. haha.

Hahahaha,
spreek me maar een keer aan dan.

Kunnen we verder ouwehoeren.

Maar je woont toch niet bij mij in't dorp? Of wel?
Je naam zegt me verder niets namelijk. tenminste, doet bij mij geen belletje rinkelen. maar ja ik wordt ee dagje ouder dus ben ook wel wat vergeetachtig aan het worden denk ik.

Zal het eens aan Marco vragen.

Biceps zorgt ook voor heffen bovenarm, dus als je elleboog EN schouder betrekt heb je 2 gewrichten, voila, compound :)

Het buigen van je arm is toch geen beweging over je schoudergewricht ???

Bij mijn weten zijn compound-oefeningen de oefeningen met een beweging over meerdere gewrichten (zoals banken: schouder en elleboog; squat: knie en heup). Dit lijkt mij hét kenmerk van een samengestelde oefening.

Als je compound-oefeningen definieert als oefeningen waarbij meerdere spieren gebruikt/belast worden, zijn opeens alle oefeningen die normaal gesproken als isolatie gezien worden, compounds geworden! Op deze manier verliest het begrip zijn betekenis.

Bij mijn weten zijn compound-oefeningen de oefeningen met een beweging over meerdere gewrichten (zoals banken: schouder en elleboog; squat: knie en heup). Dit lijkt mij hét kenmerk van een samengestelde oefening.

Als je compound-oefeningen definieert als oefeningen waarbij meerdere spieren gebruikt/belast worden, zijn opeens alle oefeningen die normaal gesproken als isolatie gezien worden, compounds geworden! Op deze manier verliest het begrip zijn betekenis.

schouder, elleboog en pols dan ?
Maar dat wordt toch helemaal niet bedoeld.

Bij de normale compound kan het ook niet anders dan dat er meerdere gewrichten in beweging zijn, net zoals bij toch wel veel oefeningen die wel meer isolerend zijn. Die dingen zijn erg vaag af en toe.

Compound zegt iets over de grote mate van belasting/inspanning in meerdere spieren, niet alleen het aantal gewrichten. We trainen ook immers de spieren en niet de gewrichten.

Ook onze vrienden bij bodybuilding.com spreken over biceps compounds:
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/drag-curl
(ookal is voorbeeld een dragcurl/reversegrip curls)

Maar gaat het in en item over 6 compounds voor massa, dan staan er geen bicepcurls bij:
http://www.bodybuilding.com/fun/6-compound-movements-build-mass.htm

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:43 ----------

Voor de liefhebber diverse compound-oefeningen:

http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/lookup/filter/mechanictype/id/1/mechanictype/compound

let wel op, veel oefeningen kan je bestempelen als compound omdat ze aan alle criteria voldoen, maar is toch wel wat anders dan de paar standaard basis compounds voor kracht en massa zoals we algemeen gewend zijn.

Laatst bewerkt:

wel als je je biceps gebruikt om je bovenarm te heffen vanuit je schoudergewricht (ik kan me vaag herinneren dat ik dat al "gezegd" heb)

niet spieren, maar meerdere (verscheidene) gewrichten. Schouder + elleboog.

Jammer, maar sommigen kunnen het niet laten, dus slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven