Fitness Seller

cut logje

• Topic Starter Topic Starter
effe door kijken:D dankje

Waarom voeg je nu ineens snelle kh's toe (banaan) en die winegums als ik vragen mag?

Het kan zijn dat ik teveel naar mijn eigen manier kijk en dus ook weinig van andere manieren af weet, vandaar dat ik het even wil weten.

uuh banaan neem ik eigelijk altijd bij me ontbeit weet iet of dat zo verkeerd is en ik neem die winegums op aanraden van daan staat 2pagina's terug

En de hoeveelheid winegums dan, had er namenlijk al wat dingen over gehoord dus:p
Ik zelf at hellemaal geen snelle kh's vandaar dus - alleen maar complexe, enige snelle was dan nog de 50gr brinta voor de training.

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

En wat die banaan betreft, dat kan ik je ook niet vertellen - wel kan ik je zeggen dat ik had geladen met onder andere fruit op de dag van mijn shoot.
Maar ook daar zijn weer varianten op:o

Lijkt me dat als je persé suikers wilt nemen na je training(wat me persoonlijk niet echt nodig lijkt als je aan het cutten bent), je beter iets anders dan winegums kunt nemen zeker in de cut. Dextrose/maltodextrine vind ik een betere keuze dan suiker en glucose stroop.

me laaste maaltijd voor me training is ander half uur daar voor dan neem ik alleen maar eiwiten net voor me training een shake peptopro en dan neem ik meteen na me training whey en 25gram winegums zo doe ik het nu koen weet ook niet of het goed is zo hoor!maar nam jij verder helemaal niks geen fruit dan'?

hellemaal niks - havermout/rijst/brinta waren mijn kh's - voor training of isolate/brinta of rijst, tijdens training pepto en erna gelijk een rijst meal weer.
maar ik zeg niet dat het zo niet kan he

goeie training gehad vandaag!
ben meteen uit me werk gegaan.

rug/bicpes FST-7

chin ups wijde greep
8xbw
6xbw
4xbw

pull down breed

10x50
8x60
8x60
7x60

BOR bovenhandse greep best wel wijd

10x50
8x60
8x60
8x60

dumbbell row

10x30
10x36
8x40
7x40

Seated cable row met smalle handgreep (telkens 40sec rust tussen sets)

10x55
10x55
10x50
10x50
10x45
10x45
10x45

dumbbell curl zittend en dan bij 90graden vast houden dus niet helemaal na beneden laten zaken maar de spanning erop houden

10x12
8x14
8x14
7x14

hammer curl staand

6x16
6x16
6x16

ez stangetje biceps curl

10x27
10x27
10x27
10x27
10x27
9x27
8x27

toen nog wat buikspieren en daarna 15minuten op de fiets gezeten en op hartslag gefiets hele tijd tussen de 120 en 125 gehouden!
goeie training gehad dik tevreden!!!

Het principe achter koolhydraatsuppletie is simpel. Als je lichamelijk actief bent, maak je je spiercellen gevoeliger voor insuline, een hormoon dat suikers de cellen van je lichaam in loodst. Na een beetje inspanning hebben je spiercellen zo weinig insuline nodig, dat alle suikers in je bloedbaan moeiteloos de spiercellen instromen. Zo kunnen je spiercellen sneller hun energievoorraad aanvullen. Omdat spiercellen pas nieuwe eiwitten aanmaken als ze over voldoende suikers beschikken, bevorderen je zo met simpele suikers je spiergroei.(1)

Een ander effect van koolhydraten na de training is dat het immuunsysteem zo op peil blijft. Zware trainingen zorgen ervoor dat het lichaam moeilijker ziektekiemen doodt. Sommige sporters worden daardoor ziek als ze een tijd achter elkaar hard trainen. De belangrijkste oorzaak is de gestegen concentratie van het stresshormoon cortisol dat energie onttrekt aan het immuunsysteem. Koolhydraten na de training steken echter een stokje voor de stijging van cortisol.(2) Ook dat hormonale effect versnelt je spiergroei.

Krachtsporters die pal na de training hun leeggetrokken energievoorraden aanvullen maximaliseren dus hun groei, voorkomen ziekte en verminderen hun spierafbraak. Door die drie effecten is koolhydraatsuppletie nog effectiever dan creatine. Toch is er bitter weinig onderzoek naar gedaan

ALTIJD nemen, ook in de cut.

duidelijk daan dankjewel!nam jij ook winegums dan in je cut?of nam jij1van die andere dingen na je training?

lekkere training hendrie....gaat goed kerel!

dankje nightfly

Als je 15gr whey binnenkiepert krijg je ook een insuline piek ;)

imo zijn carbs na de training niet noodzakelijk

er zijn trouwens zat topics over hier op DBB en er zijn zowel voor als tegenstanders

als ik het goed begrijp is het dus gewoon wat perr persoon verschillend werkt!

Inderdaad, suikers in de cut zijn absoluut niet noodzakelijk. In de bulk ook niet echt(ook al neem ik ze dan wel), als je gewoon een uur voor je training een goede maaltijd met complexe carbs en eiwit neemt en hetzelfde gelijk na je training, heb je helemaal geen suikers nodig. Heb zelf een tijdje gecut met en zonder suikers om het verschil te zien, alleen was er geen verschil behalve dat het leek dat ik wat sneller vet verloor.

Trouwens fanatic daan, wat jij nu verkondigd heeft meer met bulken te maken. Want in de cut ga je sowieso geen spier aanzetten. Met alleen bcaa's/aminozuren kan je dat spierverlies ook gewoon goed tegengaan

Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp is het dus gewoon wat perr persoon verschillend werkt!

Yep

BCAA's die heb je nodig in de cut

Google maar eens op p70S6K en MTOR. BCAA zou dus triggeren om anabool te blijven
en zo dus ook beter spiersparend te werken.

Heb er thuis nog een leuk artikel over. Als ik de tijd vind dit weekend zoek ik het
even terug en scan ik het even in voor je

super dankjewel rob ik neem tijdens me training altijd3schepjes bcaa powder van xxl

Terug
Naar boven