- Waardering
- 10.329
- Lengte
- 2m10
- Massa
- 52kg
- Vetpercentage
- 1%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is 15e week he, blijf lang hangen op 71.2 frustrerendJe dropt te snel, je houd sowieso gewoon wat water vast
Je kan niet lichter worden. Jouw lichaam weegt minimal 71,2!Vanochtend weer 71.2kg hoe kan dat toch begint nu irritant te worden lichaam weigert om onder de 71.2 te gaan lijkt het.
Hahaha kut zooiJe kan niet lichter worden. Jouw lichaam weegt minimal 71,2!
Ik wacht deze week af anders moet ik echt naar de 1800 denk ik. Nog even afwachten wat die hogere activiteit gaat doen ik haat het altijd als het gewicht blijft hangen dan lijkt het net alsof je niks doetJe kan niet lichter worden. Jouw lichaam weegt minimal 71,2!
Goeie tip maar ik ga vandaag beginnen met 1800kcal. Ik doe sowieso al 1keer per week een onderhoud dag.
Jup, zou dit ook zo doenWat ook kan helpen is weekje op onderhoud en daarna weer verder.
Ik weet nu alleen niet zo goed wat mijn onderhoud is. Hmm weet niet zo goed wat ik nu moet doen 1800kcal eten of weekje op onderhoud
Ga je toch weer je onderhoud ongeveer uitrekenen. Er is hier op het forum een excell sheet waar je je onderhoud ongeveer kan uitrekenen. Pak je dat aantal calorieën voor een week. En ga je dan weer -300 of -500 calorieën eronder.Ik weet nu alleen niet zo goed wat mijn onderhoud is. Hmm weet niet zo goed wat ik nu moet doen 1800kcal eten of weekje op onderhoud
Thanks man. Ik wacht sowieso deze week nog even af misschien verlies ik morgen wel gewicht ik wacht nog tot maandag afGa je toch weer je onderhoud ongeveer uitrekenen. Er is hier op het forum een excell sheet waar je je onderhoud ongeveer kan uitrekenen. Pak je dat aantal calorieën voor een week. En ga je dan weer -300 of -500 calorieën eronder.
Sinds week 14 zit nu op week 15 zie onderstaande foto
Ongeveer een week dus, dat kan je amper stilstaan noemen. Gewoon nog even geduld hebben en door blijven doen zoals je bezig bent. Ik sta soms 3+ weken stil voordat het verder zakt.Sinds week 14 zit nu op week 15 zie onderstaande foto![]()
Goede uitleg thanks ja 150+ plus nog de cardio en stappen per dag. Ik wacht nog tot maandag dan misschien een dieet break houden als mijn gewicht niet dropt. Voor nu even geduld nog. Dit is wel een goed plan voor nu denk ik.Ongeveer een week dus, dat kan je amper stilstaan noemen. Gewoon nog even geduld hebben en door blijven doen zoals je bezig bent. Ik sta soms 3+ weken stil voordat het verder zakt.
Je bent al een tijdje aan het cutten dus je cortisol zal ook wat verhoogd zijn waardoor je vocht kan gaan vasthouden, je metabolisme is wat gezakt,.. In dat geval kan een diet break wel helpen.
Je onderhoud is trouwens 28-32 kcal per kg, gezien je aan het cutten bent trek je beter 10% van je onderhoud af om rekening te houden met de metabole adaptaties.
Neem 32 kcal per kg omdat je redelijk actief bent dacht ik: je weegt 71 dus 32 * 71= 2272
2272 - 10% = 2044 kcal.
Edit: wilt dus zeggen dat je in een tekort zit van 150 kcal op dit moment. Waarschijnlijk gaat het daarom ook zo traag nu.
Je activiteit (cardio o.a.) zit al in je onderhoud (in deze 32 kcal per kg), dus je tekort is 150 kcal.Goede uitleg thanks ja 150+ plus nog de cardio en stappen per dag. Ik wacht nog tot maandag dan misschien een dieet break houden als mijn gewicht niet dropt. Voor nu even geduld nog. Dit is wel een goed plan voor nu denk ik.
Ik kan ook nog lager in kcal maar lijkt me nog niet handig eerst maar even afwachten.
Dus als ik op een diet break inlas hoeveel kcal zal ik dan tot me moeten nemen die 2272 of 2000?
Ongeveer een week dus, dat kan je amper stilstaan noemen. Gewoon nog even geduld hebben en door blijven doen zoals je bezig bent. Ik sta soms 3+ weken stil voordat het verder zakt.
Je bent al een tijdje aan het cutten dus je cortisol zal ook wat verhoogd zijn waardoor je vocht kan gaan vasthouden, je metabolisme is wat gezakt,.. In dat geval kan een diet break wel helpen.
Je onderhoud is trouwens 28-32 kcal per kg, gezien je aan het cutten bent trek je beter 10% van je onderhoud af om rekening te houden met de metabole adaptaties.
Neem 32 kcal per kg omdat je redelijk actief bent dacht ik: je weegt 71 dus 32 * 71= 2272
2272 - 10% = 2044 kcal.
Edit: wilt dus zeggen dat je in een tekort zit van 150 kcal op dit moment. Waarschijnlijk gaat het daarom ook zo traag
2week is wel lang zit al 15week in cut wil het nu eigenlijk wel afmaken. Maar goed ik wacht nog tot maandag wellicht dropt het dit weekend.Je activiteit (cardio o.a.) zit al in je onderhoud (in deze 32 kcal per kg), dus je tekort is 150 kcal.
Als ik jou was zou ik deze week nog afmaken op 1900 kcal en vanaf maandag 14 dagen een diet break doen.
Zo krijg je je onderhoud weer wat omhoog, je hormonen kunnen zich weer herstellen en psychologisch is het ook even goed om een "break" te hebben van in een tekort te zitten. Belangrijk is wel om tijdens zo'n diet break genoeg koolhydraten te eten (ten minste 150 gram) want leptine en schildklierhormonen reageren vooral op de hoeveelheid koolhydraten.
Gezien je onderhoud (in theorie, want alles is een schatting) op dit moment 2044 kcal is moet je tijdens je diet break dit onderhoud als guideline aannemen.