XXL Nutrition

Cut tot 65kg max door tot 20juni

Peiling Peiling Op hoeveel kilo is onze Meeuw droog?

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ongeveer een week dus, dat kan je amper stilstaan noemen. Gewoon nog even geduld hebben en door blijven doen zoals je bezig bent. Ik sta soms 3+ weken stil voordat het verder zakt.
Je bent al een tijdje aan het cutten dus je cortisol zal ook wat verhoogd zijn waardoor je vocht kan gaan vasthouden, je metabolisme is wat gezakt,.. In dat geval kan een diet break wel helpen.

Je onderhoud is trouwens 28-32 kcal per kg, gezien je aan het cutten bent trek je beter 10% van je onderhoud af om rekening te houden met de metabole adaptaties.
Neem 32 kcal per kg omdat je redelijk actief bent dacht ik: je weegt 71 dus 32 * 71= 2272
2272 - 10% = 2044 kcal.

Edit: wilt dus zeggen dat je in een tekort zit van 150 kcal op dit moment. Waarschijnlijk gaat het daarom ook zo traag nu.

Mag ik vragen hoe je bij die 28-32 kcal komt?

2week is wel lang zit al 15week in cut wil het nu eigenlijk wel afmaken. Maar goed ik wacht nog tot maandag wellicht dropt het dit weekend.
Je kan een diet break niet korter maken omdat deze tijd nodig is om alle effecten van het cutten om te keren.

Gezien je vrij licht bent (en niet superveel spiermassa hebt) denk ik dat je er sowieso niet onderuit komt om lager te moeten gaan zakken dan 1900 kcal. Ik bedoel maar, je weegt bijna evenveel als ik en ik moet cutten op 1300 aan het einde.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan een diet break niet korter maken omdat deze tijd nodig is om alle effecten van het cutten om te keren.

Gezien je vrij licht bent (en niet superveel spiermassa hebt) denk ik dat je er sowieso niet onderuit komt om lager te moeten gaan zakken dan 1900 kcal. Ik bedoel maar, je weegt bijna evenveel als ik en ik moet cutten op 1300 aan het einde.
Vorige cut zat ik aan het einde op 1650. Maar ik zou eventueel sowieso nog wel kunnen zakken volgende week naar 1800kcal. Denk dat ik omgeveer 66/67kg moet zijn om droog te zijn

Heb echt geen zin om een break te doen wil nu doorpakken en het afmaken. Ben al 15week bezig

Mag ik vragen hoe je bij die 28-32 kcal komt?
Resting metabolic rate: 10-11 cal/lb. Women use 10, men use 11. If you work something like the Harris-Benedict equation (which includes age, weight, etc.) for most realistic ranges, it’s always within shooting distance of this value. So I use the quick estimate. For example, I plugged my numbers (37 year old male, 5’7″, 155 lbs) into one of the online calculators and it spit out 1630 calories for RMR. 155*11 = 1705 calories.

Thermic effect of activity: This is always a crapshoot since it can range from a mere 10-20% over basal (if you sit all day) to 100% of basal if you’re involved in heavy activity. Assuming relatively average daily activity and training levels, a 30-50% multiplier is usually sufficient here. So 10-11 cal/lb becomes in the realm of 13-15 cal/lb. This assumes and includes an hour of exercise per day or so.

Thermic effect of food: Although it can vary slightly (especially if you look at extremes of diet), TEF usually amounts to about 10% of the total food intake. So add another 10% to the above. So 13-15 cal/lb becomes 14-16 cal/lb or so.

Non-exercise activity thermogenesis: Of course there’s the additional component of NEAT which can vary massively between individuals. This can’t be readily estimated so I leave it out. It also only appears to be particularly relevant during conditions of overfeeding so I’m not sure it matters much for dieting applications in the first place.

In general, women or those with a ‘slower’ metabolic rate should use the lower value (14 cal/lb) and men or those with a ‘faster’ metabolic rate should use the higher value (16 cal/lb) as a STARTING POINT ESTIMATION for maintenance calories.

Als je een TDEE calculator gebruikt kom je ongeveer op hetzelfde uit, het zijn zowat de standaardwaarden die gebruikt worden.
Ik weeg 63 kcal. 63kg *30 kcal = 1890 kcal
1618472676912.png

Ik vind persoonlijk dat zo'n TDEE calculators je onderhoud altijd heel erg overschatten met die activiteitsfactor, zeker in het geval van krachttraining (want zoveel verbrand je daar niet mee). Dus ik gebruik liever de 28-32 kcal per kg-manier, doe je veel cardio neem je eerder het maximum, zo niet ga je meer naar de lower end. Komt in mijn ervaring ook altijd veel juister uit dan zo'n calculators (zeker als je zo weinig spelingsruimte hebt, iemand met een onderhoud van 3500 kcal zal het niet merken als ie er 100-200 kcal naast zit door zo'n calculator).

Laatst bewerkt:
Het is hier al gezegd maar soms sta ik ook een week stil. En dan val ik van de een op andere week opeens weer een kg af. Ik vind 1 week stilstand geen stilstand
Nee man precies even afwachten. Ik ga nu wel op 1800 zitten moet sowieso zakken

Chest schouders en tricep:

Bench press 3keer10

Side dumbell raises 3keer 10

Tricep pulldown 3keer10

Tricep press machine 3keer12

Military press 3keer10

Dumbell incline flys 3keer10

Dumbell incline press 3keer10

One arm tricep extension 3keer10

Dumbell front raise 3keer10

Niet handig in deze volgorde

Vind dat er wel op heeeeeel laag onderhoud ingezet word hier. Mijn trainingspartner is 173cm 24 jaar en traint net als ik 5x pw. Doet verder gemiddeld 7k stappen per dag (heeft een accurate tracker) en cut op 2200 per dag.. in zijn vorige dieet was zijn laagste punt 2000 kcal en toen zat hij op 8/9 procent vet.

1 week plateau is echt niks. Ik zit soms twee weken aan te modderen en dan ineens gaat het weer als een malle. Als je nu naar 1800 gaat hoe ga je dat tegen het einde van je cut van 13 naar 10 procent dan doen ? 1500 kcal ofzo ?

Vind dat er wel op heeeeeel laag onderhoud ingezet word hier. Mijn trainingspartner is 173cm 24 jaar en traint net als ik 5x pw. Doet verder gemiddeld 7k stappen per dag (heeft een accurate tracker) en cut op 2200 per dag.. in zijn vorige dieet was zijn laagste punt 2000 kcal en toen zat hij op 8/9 procent vet.
1 week plateau is echt niks. Ik zit soms twee weken aan te modderen en dan ineens gaat het weer als een malle. Als je nu naar 1800 gaat hoe ga je dat tegen het einde van je cut van 13 naar 10 procent dan doen ? 1500 kcal ofzo ?
Nee okee heb je ook weer gelijk in. Dan ga ik gewoon 1900 kcal vind het gewoon kut om te zien dat het gewicht stil staat.
Wil natuurlijk niet op 1500kcal zitten aan het einde. Nee dan volg ik gewoon jou advies op

Nee okee heb je ook weer gelijk in. Dan ga ik gewoon 1900 kcal vind het gewoon kut om te zien dat het gewicht stil staat.
Wil natuurlijk niet op 1500kcal zitten aan het einde. Nee dan volg ik gewoon jou advies op
Je moet geen appels met peren vergelijken, jij bent hem niet.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven