Fitness Seller

Cut tot 65kg max door tot 20juni

Peiling Peiling Op hoeveel kilo is onze Meeuw droog?

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Waarom alles 3 x 10? Varieer een beetje in je sets/reps. Zowel effectiever als leuker
Doe nu alles 3keer10 omdat kracht reps niet zoveel uitmaken je kan beter meer reps maken met een lager gewicht voor hypertrofie. En als je op onderhoud gaat of lean bulk weer krachtreps toevoegen

• Like
Waarderingen: TT&A
Die hele sets en reps maakt voor ons nog geen verschil zolang je er geen gewichten bij vernoemd.
Ohja maar gewicht bij machines is niet echt relevant. Kan bij dumbells en op de compounds het er wel bijzetten ik pas het aan voor je

Doe nu alles 3keer10 omdat kracht reps niet zoveel uitmaken je kan beter meer reps maken met een lager gewicht voor hypertrofie. En als je op onderhoud gaat of lean bulk weer krachtreps toevoegen
Dat is niet waar, maar goed.

probeer in alle rep ranges sterk te worden. 5, 8, 10, 12, 15, 20...

zelfs als jij sterker wordt op 3-rep sets, naast het feit dat dat ook hypertrofie oplevert, heeft die kracht ook carry-over naar higher rep sets (10 bijvoorbeeld). Als je daar meer load verplaatst kun je meer spier bouwen. Het is niet zo dat hypertrofie per se in een bepaade rep range komt, alle rep ranges hebben een plaats/tijd, sommige zijn alleen wat effectiever dan andere ( 3 rep db flyes zie ik het nut niet echt van in, 3 rep deadlifts/squats daarentegen)

Dat reps kracht/hypertrofie gebeuren klopt niet helemaal

Oh oke ja ik ga vanaf nu wat meer variëren in reps/sets ik neem alle tips mee
Top, fijn dat je voor dingen openstaat.

Wel wil ik zeggen, wat ik of wie dan ook zegt hoeft niet per se waarheid/de beste manier te zijn. Dat is voor ieder individu nader te bepalen. Probeer de tips die je krijgt op te nemen, zelf over na te denken en vervolgens toe te passen hoe jij denkt dat dit het beste is.

Dat is niet waar, maar goed.

probeer in alle rep ranges sterk te worden. 5, 8, 10, 12, 15, 20...

zelfs als jij sterker wordt op 3-rep sets, naast het feit dat dat ook hypertrofie oplevert, heeft die kracht ook carry-over naar higher rep sets (10 bijvoorbeeld). Als je daar meer load verplaatst kun je meer spier bouwen. Het is niet zo dat hypertrofie per se in een bepaade rep range komt, alle rep ranges hebben een plaats/tijd, sommige zijn alleen wat effectiever dan andere ( 3 rep db flyes zie ik het nut niet echt van in, 3 rep deadlifts/squats daarentegen)
Ja ik snap wat je bedoeld ben ook erg fan van 5keer5 dat ga ik weer toevoegen. Thanks voor je tip ik ga proberen om die gewichten op die machines te lezen en het te noteren. Morgen staat er legs rug biceps op de planning. Ik ga dan wat meer variëren in sets/reps ik log het hier weer ben benieuwd wat jullie er dan van vinden.

• Like
Top, fijn dat je voor dingen openstaat.

Wel wil ik zeggen, wat ik of wie dan ook zegt hoeft niet per se waarheid/de beste manier te zijn. Dat is voor ieder individu nader te bepalen. Probeer de tips die je krijgt op te nemen, zelf over na te denken en vervolgens toe te passen hoe jij denkt dat dit het beste is.
Nee jij hebt zeker gelijk sets/reps variëren is veel effectiever. 5keer5 op een compound is weer heel anders dan 3keer10. Maar goed morgen leg day dan ga ik het toepassen.

• Like
Juist door het gewicht op te schrijven, je reps en sets weet je hoeveel je meer moet doen de volgende training (of wat je doel is). Zo blijf je dus progressief bezig.
Zoals Clown Greg het altijd zegt: Harder than last time

Het is aan het begin vervelend, alles noteren, maar het is wel de beste manier om in de gym je progressie bij te houden. Raak niet te gefixeerd op de nummertjes alleen, je vorm moet ook gewoon goed zijn en je moet goeie contracties/pump krijgen.

als je in je log ziet dat je bijvoorbeeld 2-3 weken lang vast zit, gaat er iets fout. Of je eet te weinig, of je traint niet hard genoeg, rust te weinig, etc etc. Zie de log als een hulpmiddel en geen doel an sich

Juist door het gewicht op te schrijven, je reps en sets weet je hoeveel je meer moet doen de volgende training (of wat je doel is). Zo blijf je dus progressief bezig.
Zoals Clown Greg het altijd zegt: Harder than last time
Ga nu sws niet omhoog in kracht probeer zo steady mogelijk hetzelfde gewicht te blijven liften niet zakken in gewicht. Alles noteren deed ik sowieso altijd al dat is niks nieuws maar in een cut ben ik echt niet zo gefocust op sterker worden meer op hetzelfde gewicht blijven.

Het is aan het begin vervelend, alles noteren, maar het is wel de beste manier om in de gym je progressie bij te houden. Raak niet te gefixeerd op de nummertjes alleen, je vorm moet ook gewoon goed zijn en je moet goeie contracties/pump krijgen.

als je in je log ziet dat je bijvoorbeeld 2-3 weken lang vast zit, gaat er iets fout. Of je eet te weinig, of je traint niet hard genoeg, rust te weinig, etc etc. Zie de log als een hulpmiddel en geen doel an sich
Klopt ik eet nu sowieso te weinig om progress te maken in power. Maar ben tot nu toe elk jaar vooruit gegaan met de pr’s op de compounds. Noteren doe ik sowieso altijd al maar is wel handig dat ik hier alles in een topic kan zetten zo krijg je ook meteen feedback/response.

Ga nu sws niet omhoog in kracht zit probeer zo steady mogelijk hetzelfde gewicht te blijven liften niet zakken in gewicht. Alles noteren deed ik sowieso altijd al dat is niks nieuws maar in een cut ben ik echt niet zo gefocust op sterker worden meer op hetzelfde gewicht blijven.
Je kan gewoon in kracht omhoog gaan tijdens het cutten maar er zijn veel variabelen die daar mee spelen.
Ik was m'n vorige cut keihard gezakt in kracht maar dat was ook meer het mentale gedeelte van: "Oh ik ben aan het cutten, dus ik ben nu toch niet sterk"
Ligt ook aan de intensiteit van je cut natuurlijk, hoe je herstel verloopt etc etc.
Maar als je op hetzelfde kracht niveau kan blijven dan is dat al top

Je kan gewoon in kracht omhoog gaan tijdens het cutten maar er zijn veel variabelen die daar mee spelen.
Ik was m'n vorige cut keihard gezakt in kracht maar dat was ook meer het mentale gedeelte van: "Oh ik ben aan het cutten, dus ik ben nu toch niet sterk"
Ligt ook aan de intensiteit van je cut natuurlijk, hoe je herstel verloopt etc etc.
Maar als je op hetzelfde kracht niveau kan blijven dan is dat al top
Ik benchte eerst 80kg 3keer10 ben gezakt naar 75kg 3keer10. Daar wil ik ook opblijven. In het begin van de cut kan je wel sterker worden maar in dit stadium van de cut gaat dat me niet lukken ik nader al bijna het eind gewicht van de cut van vorig jaar, maar daar ga ik overheen. Plus 75kg 3keer10 reppen op 70.7kg bw is niet slecht perse.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven