MuscleMeat

Cutting The Egde..!

Kalium helpt wel zeggen ze maarja... Misschien meer drinken? Denk dat dat meer helpt :)

Training gister:

Lateral raises...............12x5........2x8x6......2x4x7
Seated DB press...........9x9..........8x9........5x9

Squat.........................12x30.......2x8x50
Standing leg curl...........12x15.......8x20.......8x25

Doordat ik vorige week mijn enkel had verstuikt, wat lichter gewicht gepakt bij de Squat, en de leg press heb ik dus helemaal niet gedaan. Op het einde van de leg curl had ik last van kramp in mn kuiten (bananen helpen daar toch tegen --> kalium?) Dus al met al een niet zo fijne work-out :mad: (heb hem zoieso wat ingekort, door tijdgebrek)

Misschien beter naar je lichaam luisteren:o. Je bent net over dat randje heen gegaan. Ik denk ook water en rust:D

Volgens mij ben je in de war met magnesium.. Magnesium is in staat om de spieren te laten ontspannen.

Calcium zorgt immers voor het samentrekken van de spieren, terwijl magnesium instaat voor het ontspannen van de spieren.

Kalium is belangrijk voor het samentrekken van de spieren en voor de energiehuishouding in de spieren.

[Link niet meer beschikbaar]
http://www.bodystore.nl/mineralen/mineralen.php

een aanvoer van calcium, magnesium en kalium verzekeren door in de voeding regelmatig graanproducten, halfvolledige pasta’s, volkorenbrood, avocado’s, droge abrikozen, bananen en vers appelsiensap te gebruiken.

:D

Laten we het houden op water drinken? :)

een aanvoer van calcium, magnesium en kalium verzekeren door in de voeding regelmatig graanproducten, halfvolledige pasta’s, volkorenbrood, avocado’s, droge abrikozen, bananen en vers appelsiensap te gebruiken.

Ook prima, zolang het water maar magnesium rijk is ;)

• Topic Starter Topic Starter
Training gister:

Bench press......................12x25....8x30.....8x35.......7x35...........7x37,5
Flyes...............................10x7......2x8x8....2x5x9
Incline DB press.................10x8......8x9.......6x9
Scott ..............................12x4......8x5.......6x5
DB curl..............................10x10....2x6x12
Incline DB curl....................10x6.....2x8x7

Cardio: 300 kcal

Het ging lekker! Behalve dat ik bij de bench press niet echt zwaar durf te gaan. Vraag nu al wat vaker iemand om te spotten, maar ga zeker niet tot maximale gewicht ..
---------

Calcium zorgt immers voor het samentrekken van de spieren, terwijl magnesium instaat voor het ontspannen van de spieren.

Kalium is belangrijk voor het samentrekken van de spieren en voor de energiehuishouding in de spieren.

http://www.bodystore.nl/mineralen/mineralen.php

Ik vergeet vaak water te drinken tijdens de KT... zal dat maar is gaan doen :D En zal ook wat abrikozen en bananen in m'n schema gooien.. (gister trouwens nergens kramp gehad, misschien was het ook wel gewoon vermoeidheid:o)

Training vandaag:

Deadlift..............10x30........2x8x50.........2x8x60
T-Bar.................12x12,5.....2x8x20
C-curve lat..........2x8x9
pull down
Dips....................10x20.......2x8x16
Skull crusher.........10x12......8x14.......10x14.......6x16
Triceps pushdown..8x20........2x4x25

Griptraining
Wat buikspieroefeningen
Cardio: 200 kcal 16,5 min (crosstrainer)

Ziet er heel sterk uit, de deadlift, wwhhaahhh

nice t-bar achter je deads aan !

Vandaag een iets mindere dag, heel op en neer met mn gevoel/stemming ??? (euforie en half uur daarna zwaar k*t... beetje vreemd) Heb woensdag weer VP meting, ben er nu toch al een beetje gespannen over :( moet misschien in mn hoofd er echt even iets relaxter mee omgaan. Zit er daarnaast erover na te denken om na woensdag even een week op onderhoud te gaan eten..

Vanavond getraind, ging redelijk .. ook al merk ik dat ik toch echt als eerste die squat moet doen, deze keer was ik er gewoon te moe voor :( Bij 70 kg kon ik me zo slecht focussen dat ik maar gestopt ben. Maargoed, wel een nieuw pr met legpress en db press gezet :D

Training:
Benen
Legpress..................10x70.....8x95.......2x8x110.......2x8x135
Standing leg curl.......10x20.....8x25 (weer soort van kramp ???)
Squat......................8x50......3x70........3x70.....4x60 (geen focus :()
Schouders
Lateral raises.............8x6.......4x7.........6x7
Seated db press.........8x9.......4x10......8x10
Cardio
300 kcal Crosstrainer

Reversed pec deck (machine) wordt volgende keer Upricht cable row
(goed idee? of beter een andere oefening voor schouders?)

Ga volgende keer als ik moet deadliften/squatten met vloeibare kalk aan de gang, deze keer had zo'n kerel dat gebruikt bij die stang, en het was zo chill :)

Thx trouwens voor alle berichtjes tot nu, leuk dat jullie me een beetje volgen :)Als jullie nog tips hebben op mijn training hoor ik het graag!

Laatst bewerkt:
Jeetje ik sta versteld van je krachten???

Ik ben nog niet zolang bezig: maar voor de beentjes de lunges, en misschien voor de schouders de lying db press, en de fly.

Misschien even een schema neerzetten wat je per week doet, of wat je doel is om naartoe te werken?
Het komt bij mij wat rommelig over???

Ik zal het eens ik een excell bestandje zetten!

Is die lying db press en die fly trouwens niet meer voor de borst?

Mijn doel is een VP van 17,5% , en VVM = 53 kg (het behouden van mn VVM)
Nu is mn VP 25,4%

Qua krachtdoelen,
Dippen zonder contragewicht
Uiteindelijik 100 kg squat
Verder ?? Idee? :D

Het stomme trouwens is dat ik van die legg press de volgende dag eigenlijk nooit spierpijn heb ??? :p

Laatst bewerkt:
Ik haat die kalk -.- heel mn handen vuil :( stomme spanjaard :D

Anyways, bij leg press zorgen dat je je hielen niet opheft.. (Als ik het goed zag ^^)

Ik zal het eens ik een excell bestandje zetten!

Is die lying db press en die fly trouwens niet meer voor de borst?

Mijn doel is een VP van 17,5% , en VVM = 53 kg (het behouden van mn VVM)
Nu is mn VP 25,4%

Qua krachtdoelen,
Dippen zonder contragewicht
Uiteindelijik 100 kg squat
Verder ?? Idee? :D

Het stomme trouwens is dat ik van die legg press de volgende dag eigenlijk nooit spierpijn heb ??? :p

Ja maar dan hou je de groepen een beetje bij elkaar, bijv: benendag, schouders, rug enz.

Ik bedoelde alleen schema van de fitness:D De rest wist ik

haha :P Hij houd trouwens wel het squat rek zo lang bezet :mad: En dan die oude kerel er tussen door die er curls (?) gaat zitten doen :p

Ik zal er de volgende keer om denken ;) thx :cool:

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

Ja maar dan hou je de groepen een beetje bij elkaar, bijv: benendag, schouders, rug enz.

Ik bedoelde alleen schema van de fitness:D De rest wist ik

aah oke! Ik zal het voortaan wat netter ordenen :)

Het is niet noodzakelijk dat je je squat eerst doet hoor. Je onderrug geeft toch voor je
benen op dus ja ... voorvermoeien van je quads door legpresses en hacksquats bv is
een hele goede optie. Dorian Y deed het ook :)

Terug
Naar boven