AndroidHealthClinic

Cutting The Egde..!

Sorry, maar vind 'straps kopen' een slecht advies, beter train je zonder en train je zonder straps automatisch onderarm + gripkracht!
Zelf weten uiteraard..

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dus toch het te weinig grip hebben als beperkende factor laten? Ik denk dat ik meer
zou kunnen deadliften als mijn handen minder zweterig waren, en mijn grip beter was

Sorry, maar vind 'straps kopen' een slecht advies, beter train je zonder en train je zonder straps automatisch onderarm + gripkracht!
Zelf weten uiteraard..

Vind ik niet bepaald slecht advies hoor..
Eerste sets gebruik je gewoon geen straps, maar vanaf het moment dat je nog meer zou kunnen doen, moest bar niet uit je handen slippen, kan je toch beter straps gebruiken.. ??? Zou niet weten waarom je ze niet zou gebruiken.. Je kan altijd nog extra grip oefeningen doen, maar om een deel van je oefeningen/sets mis te lopen omdat je grip (nog) niet goed genoeg is...?

Het gaat denk ik niet om de gripkracht, maar om de klamme handjes oftewel kramp in je vingers waardoor je het gevoel heb dat de barbell uit handen slipt. Als je handschoenen draagt dan heb je daar totaal geen problemen mee en je onderarm train je ook gewoon mee.

Mja, als je ze alleen in de laatste of voorlaatste set(jes) zou gebruiken, is er misschien niet veel aan de hand. Echter ik zou vrees hebben dat ik ze teveel zou gaan gebruiken (gemakzucht), waardoor je op den duur met van die slappe handjes zit opgescheept...

Dus ik kom erop terug: Tis geen slecht advies :D

Laatst bewerkt:
Ik zal het dan alleen in de laatste/voorlaatste set bij deadliften gebruiken. :D Maar thx voor het advies ;-)

Vandaag een uurtje lekker fanatiek gezwommen :) Misschien dat ik straks nog even ga badmintonnen...

Als je goed en hardt heb gezwommen, heb je morgen misschien overal spierpijn:)

haha stuiterbal, je hebt gelijk.. Echt erge spiergpijn in m'n armen, schouders :D Heb vandaag maar een benen-dag gedaan, zo erg was het :o (en die leg extensions trouwens ook, voelde het branden!)

Benen:
Legpress................10x100......8x125........3x8x140
Leg extensions........5x8x''6''
Squat ...................10x50........8x60.........3x5x70
Lunges ..................10x9..........3x10x10
Gluteus (machine)....4x''8''

Cardio: 330 kcal

Die lunges voor het eerst gedaan vandaag. Ging nog een beetje klungelig, maar vond het wel een fijne oefening :) Die gaan we vaker doen :D (die legextensions trouwens ook, die voelde ik branden!)

leg extensions heb ik soms echt een grote hekel aan:) soms denk ik wel een dat mijn gezicht in die verkramte houding blijft hangen bij deze oefening.
Hij duurde heel lang voordat ik vooruitgang boekte.

Echt waar ik wordt helemaal duizelig van je squat, jeetje daar moet ik nog even mijn best voor blijven doen.

Die lunges ga je ook voelen, is een goede oefening, merk je al naar een paar weken, dat het strakker wordt:)

nou ik werd zelf eigenlijk letterlijk duizelig bij mijn eigen squat :( heb dat nu al een paar keer gehad bij de laatste set, echt even licht in m'n hoofd!

maar thx :)

haha jaa bij die leg extensions, ik denk dat ze mijn gezicht niet hebben willen zien :P

trouwens, kwam net een leuk filmpje tegen mbt tot squatten: ''so you think you can squat?!''

http://www.youtube.com/watch?v=EkF9QD7oCIA

ooh, realiseer me trouwens net dat je de squat in de smithmachine doet, maar t blijft een interessant filmpje :). Waarom squat je eigenlijk niet los?

In mijn gym hebben ze geen halter, zoals op het filmpje. Met de barbell maak ik denk ik een rare beweging of iets, maar ik krijg niet goed de barbell over mijn hoofd getild.
Dan knap er een spiertje en dat ben ik dus weken van slag.

Mooi training. Ik doe helemaal geen leg curl of leg extension. We hebben van die rotapparten die zeer gaan doen aan je benen, zodra het zwaar begint te worden. Tenminste dat doet het bij me en verder zie ik ook maar nauwelijks mensen op die apparaten.

Lunges heb ik me 2 keer aan gewaagd.. 2 keer lag ik bijna op de grond :rolleyes:
Filmpje zag ik al eens, maar tevergeefs, mijn techniek is nog lang niet goed :D

Lunges heb ik me 2 keer aan gewaagd.. 2 keer lag ik bijna op de grond :rolleyes:

Probeer het dan eerst eens zonder gewicht. Vooral als je lunges na squats doet (of in superset) dan hoef je er echt niet meer een flink gewicht aan te hangen..

Probeer het dan eerst eens zonder gewicht. Vooral als je lunges na squats doet (of in superset) dan hoef je er echt niet meer een flink gewicht aan te hangen..

Dat was indertijd de eerste oefening + ik deed het met amper gewicht (8kg dacht ik) :D
Misschien (!) waag ik me er nog wel eens ooit aan 'lol'

haha ik stond daar ook echt als zo'n pinguïn te waggelen :o oefening baart kunst toch? Dus ga het zeker nog vaker proberen :cool:

---------- Toegevoegd om 10:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:05 ----------

Mooi training. Ik doe helemaal geen leg curl of leg extension. We hebben van die rotapparten die zeer gaan doen aan je benen, zodra het zwaar begint te worden. Tenminste dat doet het bij me en verder zie ik ook maar nauwelijks mensen op die apparaten.

Hmm oke! Dat is wel lastig. Welke losse oefeningen doe jij dan allemaal voor je benen?

haha ik stond daar ook echt als zo'n pinguïn te waggelen :o oefening baart kunst toch? Dus ga het zeker nog vaker proberen :cool:

---------- Toegevoegd om 10:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:05 ----------

Hmm oke! Dat is wel lastig. Welke losse oefeningen doe jij dan allemaal voor je benen?

op dit moment

Split Squat
Dead Lift
BB step up
Kneeling Squat
cable kickbacks
Walking db lunges
back extension
bb side split squat
cable side leg raise

DL is niet echt benen heur

Terug