XXL Nutrition

Daddycated

Bezoekers in dit topic

Bij mij was t andersom...altijd veel gesport maar ook veel gefeest en mn voeding was ook niet ideaal.
Beetje zelfde principe hier, altijd voetbal en thaiboks gedaan.. gefeest, vader geworden in 2015, ook operatie moeten ondergaan vanwege mijn enkel over was getrapt en 5 jaar later beginnen letten op voeding / krachtsport ☺️ (ben wel beetje jonger)
 
Zaterdagochtend armjes :heart:

10min. Crosstrainer

Close grip benchpress ss preacher curl machine
10x 50kg, 10x 30kg
9x 80kg, 8x 55kg
11x 70kg, 12x 45kg

Preacher curls met 10sec. hold na laatste rep

Rope extension ss Incline hammer curl
3x(12x 60kg, 12x 17,5kg)

One arm rope pushdown ss one arm cable curl
3x (10x 35kg, 10x 35kg)

Plate loaded seated calf raise
3x 20x 70kg

Ez-bar curl 21en
21x 35kg

Pull-ups ss dips
10x, 26x
9x, 18x

Half uur wandelen

(Ochtend)gewicht: 88,00kg
Arms + ook rug dan

9x80 close grip bench 🤜💥 mooi streven voor mij! Maar dan moet ik nog ff door
 
Arms + ook rug dan

9x80 close grip bench 🤜💥 mooi streven voor mij! Maar dan moet ik nog ff door
Nou dan arms+rug+kuiten :p

Komt wel goed met jou...motivatie genoeg toch
 
jm press al een keer geprobeerd? is echt de moeite waard geeft bij mij progessie dan close press. maar je moet doen waar je zin aan hebt.
 
jm press al een keer geprobeerd? is echt de moeite waard geeft bij mij progessie dan close press. maar je moet doen waar je zin aan hebt.
Nee die heb ik idd nog niet geprobeerd aangezien de cgbp wel lekker gaat momenteel
 
38 alweer...

Bij mij was t andersom...altijd veel gesport maar ook veel gefeest en mn voeding was ook niet ideaal.

2015 papa geworden toen werd het feesten vanzelf minder en in 2016 voor t eerst onder begeleiding gecut en sindsdien serieuzer met mn voeding beziggehouden.
Hier net iets anders gegaan. Tot aan mijn 22ste veel gesport en vanaf toen de kroeg ontdekt en daar (achteraf gezien) mijn tijd verdaan.
Eind 40 begonnen met sporten en bodybuilding enkele wedstijden gedaan en nu in voorbereiding voor wedstrijd eind 2022.

Er is dus hoop voor de vaders van begin 30 en ouder. :p
 
Afgelopen week bijna elke dag 4400kcal gegeten behalve dinsdag omdat ik daar minder beweging had (4100) en donderdag omdat ik daar rustdag had (4000, hoog in vetten) De avond ervoor wel gedronken dus dat waren dan weer extra calorieën.

Gemiddeld gewicht: 87,9kg

87,9
87,78
88,6
87,91
87,23
Begin bulk
86,9
87,59
87,06
87,08
86,82
86,1

+0,12kg binnen een week is prima dus de laatste week voor mn "bulkbreak" houd ik de calorieën op 4400

+1kg binnen 5 weken....perfect!

20220709_074009.jpg
 
Laatst bewerkt:
...en legday nr.2 is ook weer een feit:

10min. Ligfiets

Standing Leg curl
15x 10kg
15x 25kg
10x 30kg

Adductor
15x 50kg
15x 70kg
15x 85kg

Lying Leg curl
10x 35kg
12x 65kg
15x 55kg

Hyperextension
2x 15

Rack-pull
3x 8x 87,5kg

V-squat
10x 80kg
2x 12x 130kg

Standing Calf raise
25x 75kg
15x 75kg elke rep 2sec hold boven

Leg extension
15x 35kg
12x 115kg
15x 100kg

Geen zon, wel wandelen

(Ochtend)gewicht: 88,05kg
 
Gisteren niet getraind dus deze week een 4 dagen oldschool bro-split:
-borst-biceps
-benen
-rug-triceps
-schouders

borst-biceps dus:

10min. Crosstrainer

Benchpress (microloading)
4x 6x 60kg

Zonder moeite

Plate loaded incline chest press
13x 55kg +1rep
15x 50kg +2reps (laatste met moeite)
12x 45kg +2reps

Plate loaded chest press bezet dus:

chest press machine neutral grip
10x 50kg
10x 75kg
10x 85kg
8x 100kg
6x 105kg (full stack)

Plate loaded seated calf raise
3x 12x 70kg

Preacher curl machine
10x 35kg
10x 50kg
8x 60kg 10sec hold bovenin na laatste rep
8x 55kg 10sec hold bovenin na laatste rep

Barbell curl
8x 50kg strikt
6x 60kg met cheaten
15x 40kg

Hammer cable curl
10x 20kg
10x 25kg
10x 30kg
10x 35kg

Half uur wandelen

Lekkere training zo

(Ochtend)gewicht: 88,85kg
 
Vandaag lang uitgeslapen tot 5uur en dus nog eens bij de andere vestiging van mijn sportschool getraind:

Benen

10min. Ligfiets

Lying Leg curl
10x 35kg
13x 65kg +1rep
15x 55kg

Adductor
20x 50kg
3x 15x 85kg

Squat
4x 6x 90kg

45° plate loaded legpress
15x 80kg
15x 200kg
15x 240kg
10x 280kg

Plate loaded seated Calf raise
3x 15x 75kg

Standing Leg curl
3x 10x 20kg

Leg extension
15x 35kg
13x 115kg +1rep
15x 100kg

Half uur wandelen

(Ochtend)gewicht: 89,2kg (andere weegschaal)
 
'uitgeslapen tot 5 uur' 😅
 
Vandaag lang uitgeslapen tot 5uur
Haha, lekker man. Toevallig ook! Werd zelf vandaag voor het eerst in tijden wakker van de wekker om 04:00u ipv zelf al om 03:15-03:30 wakker te zijn. Ook gewoon meer dan 8u geslapen vannacht...

Ook wel eens lekker, toch? Uurtje extra slapen :)
 
'uitgeslapen tot 5 uur' 😅
De afgelopen tijd werd ik stelselmatig om 4:00-4:15 wakker dan is 5:00 toch wel "lang" uitslapen :D
Haha, lekker man. Toevallig ook! Werd zelf vandaag voor het eerst in tijden wakker van de wekker om 04:00u ipv zelf al om 03:15-03:30 wakker te zijn. Ook gewoon meer dan 8u geslapen vannacht...

Ook wel eens lekker, toch? Uurtje extra slapen :)
Ik vind het helemaal mooi...ik zet me nooit een wekker maar mn lichaam schijnt met minder slaap genoegen te nemen terwijl ik denk dat een betere slaapkwaliteit ook tot meer gainz zou bijdragen

(Al is mn slaap wel al verbeterd...toen ik nog met diensten werkte sliep ik maar een 4-5 uur per dag/nacht)
 
Het was benauwd en voor het tijdstip erg druk...niet chill

Rug-triceps

10min. Crosstrainer

Hyperextension
2x 15

Rack-pull
4x 6x 90kg

Laatste set bijna gripfail

14 pull ups +2reps

Plate loaded Lat-pulldown
14x 110kg +1rep
14x 100kg

Plate loaded high row
14x 130kg +2reps, bijna gripfail
19x 110kg +4reps

Close grip Chest supported T-bar row
10x 65kg gewicht met 5 verhoogd
18x 55kg +3reps

Standing Calf raise
25x 50kg
8x 135kg
12x 125kg

Close grip benchpress
10x 50kg
9x 80kg met spotter had dr meer ingezeten
7x 80kg idem
10x 70kg

Cable pushdown/rope extension/dips
10x 70kg/10x 50kg/12x
10x 70kg/10x 50kg/10x op!

10min.Stairmaster
10min. Fietsen

Drijfnat gezweet en net vandaag een droog shirt voor na de training vergeten :roflol:

(Ochtend)gewicht: 89,10kg (heb momenteel wel het gevoel dat ik een ontzettende vochtballon ben)
 
Morgen zitten 6 weken bulk er op en ben ik 3 weken fulltime papa...tijd voor tussentijdse conclusie (want na die 3 weken wordt gewoon weer verder gebulkt) en een plan van aanpak voor de komende weken:

voeding
Die zit naar mijn gevoel wel goed. Tussentijds leek mn gewicht te hard te stijgen maar onder de streep had ik na 5 weken gemiddeld 1kg gegaind wat dus imo zowat optimaal is.
Ik had nog de opmerking gekregen dat mijn eiwitten aan de hoge kant zijn maar uitgaande van mijn primaire eiwitbronnen (all day protein, kipbeleg, plak kaas, 200gr kip, zalm, magere kwark) kom ik op 181gr wat dus ongeveer 2gr per kg lichaamsgewicht is (dit is overigens toeval). De overige eiwitten komen uit mn carbsources.

training
De trainingen gaan lekker, heb volgens mij de afgelopen weken geen training gehad waar ik geen vooruitgang heb geboekt. Ben een btje lui geworden wat de middagwandeling betreft maar dat komt ook vooral omdat ik of aan t zwembad lag of t te druk had.

aandachtpunten
- ik drink te weinig. Over de dag 3 a 4 liter water (vaker 3 dan 4), 1 a 2 mokken koffie, tijdens de training 1-1,5 liter met mn intra en een 0,5 liter met mn pre-workout. Water zou ik imo minimaal 4,5 moeten drinken
-ik drink te veel:p ik ben toch weer vaker de deur uitgeweest dan gepland en dat gaat in mijn vriendenkring altijd gepaard met aardig wat drank. Het probleem is dat ik dat ook gewoon te gezellig vind om het te laten ondanks dat ik dr achteraf elke keer spijt van heb. Probleem is ook dat het alternatief meestal is om alleen thuis te zitten en daar ben ik niet voor gemaakt.
En nee het is niet leuk om gewoon een cola zero of spa-tje te drinken...
-slapen. Ondanks dat ik tegenwoordig een stuk meer slaap dan vroeger ben ik ervan overtuigd dat een betere slaapkwaliteit voor meer gainz zou bijdragen.

de komende weken
 Training
Een week ben ik met de kleine bij mn ma in Middelharnis. Aangezien ik altijd vroeg wakker ben zal ik daar elke ochtend een stukje gaan rennen naar het plaatselijke calisthenics parkje en daar wat oefeningen doen.
Thuis zal ik minimaal 1x per week met de kleine naar de garage gaan ff squatten en OHP doen. In de speeltuin om de hoek is een calisthenics parkje en dr is natuurlijk nog de outdoorgym met voetbalveldje drnaast waar ik met junior naartoe kan gaan. En aangezien meneer altijd lang slaapt kan ik 's morgens thuis sws nog wat pompen met mn 12kg dumbells...btje het lockdown gevoel weer. Zn moeder had al gezegd dat ze hem tussendoor altijd een dagje wilt zien dus op die dag zal ik een uitgebreide fullbody op de sportschool doen.

Voeding
De maaltijden rondom de training laat ik weg. Wordt dus elke dag alleen ontbijt, lunch, 2x warm eten en kwark voor het slapen. Denk een 4000-4100kcal per dag.
Met creatine ben ik deze week al gestopt dus dat wordt een 4 weken break. PWO ga ik alleen op de dagen pakken dat ik naar de gym ga aangezien die trainingen aardig lang zullen worden.
 
Heb je ook al een bepaald eindpunt van de bulk in je hoofd? Of zet je hem door tot het punt dat je zelf vind dat de spiegel het eigenlijk niet meer toelaat?
 
Morgen zitten 6 weken bulk er op en ben ik 3 weken fulltime papa...tijd voor tussentijdse conclusie (want na die 3 weken wordt gewoon weer verder gebulkt) en een plan van aanpak voor de komende weken:

voeding
Die zit naar mijn gevoel wel goed. Tussentijds leek mn gewicht te hard te stijgen maar onder de streep had ik na 5 weken gemiddeld 1kg gegaind wat dus imo zowat optimaal is.
Ik had nog de opmerking gekregen dat mijn eiwitten aan de hoge kant zijn maar uitgaande van mijn primaire eiwitbronnen (all day protein, kipbeleg, plak kaas, 200gr kip, zalm, magere kwark) kom ik op 181gr wat dus ongeveer 2gr per kg lichaamsgewicht is (dit is overigens toeval). De overige eiwitten komen uit mn carbsources.

training
De trainingen gaan lekker, heb volgens mij de afgelopen weken geen training gehad waar ik geen vooruitgang heb geboekt. Ben een btje lui geworden wat de middagwandeling betreft maar dat komt ook vooral omdat ik of aan t zwembad lag of t te druk had.

aandachtpunten
- ik drink te weinig. Over de dag 3 a 4 liter water (vaker 3 dan 4), 1 a 2 mokken koffie, tijdens de training 1-1,5 liter met mn intra en een 0,5 liter met mn pre-workout. Water zou ik imo minimaal 4,5 moeten drinken
-ik drink te veel:p ik ben toch weer vaker de deur uitgeweest dan gepland en dat gaat in mijn vriendenkring altijd gepaard met aardig wat drank. Het probleem is dat ik dat ook gewoon te gezellig vind om het te laten ondanks dat ik dr achteraf elke keer spijt van heb. Probleem is ook dat het alternatief meestal is om alleen thuis te zitten en daar ben ik niet voor gemaakt.
En nee het is niet leuk om gewoon een cola zero of spa-tje te drinken...
-slapen. Ondanks dat ik tegenwoordig een stuk meer slaap dan vroeger ben ik ervan overtuigd dat een betere slaapkwaliteit voor meer gainz zou bijdragen.

de komende weken
 Training
Een week ben ik met de kleine bij mn ma in Middelharnis. Aangezien ik altijd vroeg wakker ben zal ik daar elke ochtend een stukje gaan rennen naar het plaatselijke calisthenics parkje en daar wat oefeningen doen.
Thuis zal ik minimaal 1x per week met de kleine naar de garage gaan ff squatten en OHP doen. In de speeltuin om de hoek is een calisthenics parkje en dr is natuurlijk nog de outdoorgym met voetbalveldje drnaast waar ik met junior naartoe kan gaan. En aangezien meneer altijd lang slaapt kan ik 's morgens thuis sws nog wat pompen met mn 12kg dumbells...btje het lockdown gevoel weer. Zn moeder had al gezegd dat ze hem tussendoor altijd een dagje wilt zien dus op die dag zal ik een uitgebreide fullbody op de sportschool doen.

Voeding
De maaltijden rondom de training laat ik weg. Wordt dus elke dag alleen ontbijt, lunch, 2x warm eten en kwark voor het slapen. Denk een 4000-4100kcal per dag.
Met creatine ben ik deze week al gestopt dus dat wordt een 4 weken break. PWO ga ik alleen op de dagen pakken dat ik naar de gym ga aangezien die trainingen aardig lang zullen worden.
Track je dat bier ook?
 
Je was het zeker 'vergeten' en moet nu zonder shirt lopen. :roflol:
Mwoah ookal ben ik normaal wel iemand die bijna elke gelegenheid aangrijpt om zonder shirt te lopen gaat me dat dan weer te ver...
Bij mij op de sportschool mogen mannen overigens niet eens mouwloos trainen :laugh:
:flexbiceps:
Heb je ook al een bepaald eindpunt van de bulk in je hoofd? Of zet je hem door tot het punt dat je zelf vind dat de spiegel het eigenlijk niet meer toelaat?
Idd tot de spiegel het niet meer toelaat al zal dr volgend jaar in t voorjaar sws wel nog gecut worden zodat de alleenstaande moeders wat te kijken hebben als ik met Alex naar het zwembad ga:D

Ben eens benieuwd hoe ver ik met de momentele aanpak kom.
 
Back
Naar boven