XXL Nutrition

Determination's bodybuilding log

Hard work pays off :)

Ik vind die seated leg curls echt een k*t oefening, dodelijk voor je knieën

zieke leg press man ! kom ik aan met me 100 :o

Lekker bezig man.

Doe je veel cardio?

Mooie trainingen weer.

Maarreh, zei je nou dat je coach op 3% stond?

No offence, maar dat is volgens mij Mr. Olympia stageconditioning. Dat houden ze maar enkele uren vol.

• Topic Starter Topic Starter
Hard work pays off :)

Ik vind die seated leg curls echt een k*t oefening, dodelijk voor je knieën
Idd! En ja die oefening kan slecht zijn voor je knieën als je te 'hoog' ligt op het bankje.

zieke leg press man ! kom ik aan met me 100 :o
Thanks man, ik zat eerst ook aan de 100 haha. Consistent zijn en voor je het weet zit je ook aan de 200+ ;)

Lekker bezig man.

Doe je veel cardio?
Doe 3x per week cardio nu. Ik stond zoiezo al goed droog.
Ik vind de snelheid waarmee ik droger kom prima zo.

Mooie trainingen weer.

Maarreh, zei je nou dat je coach op 3% stond?

No offence, maar dat is volgens mij Mr. Olympia stageconditioning. Dat houden ze maar enkele uren vol.
Yeah, dat was gemeten vrij direct na de training, dus die telt niet.
2 weken geleden stond ik op 4,8%, mijn doel is 3% on stage en die ga ik zeker halen :)

Chest training

Smith guillotine bench press
warm-up
12x60
10x80
10x100
8x110
Langzame ROM, zeker nu wil ik géén schouderblessure.

Incline dumbbell press
12x20
10x30
10x36
8x40
Nu al aan flink aan het verzuren D:

Low to high cable flyes
15x15
12x20
12x25
Voelde deze ook in mijn biceps, dat is een teken dat mijn chest echt worn out was.

Hammer strength chest press
12x60
12x100
10x120

Dumbbell pullover + small-grip dumbbell press (1 dumbbell)
10x22 + 10x22
10x26 + 10x26
10x28 + 12x28
Laatste set verzuurde super erg, de superset is vooral bedoelt om bovenkant borst te targeten.
Vooral bij de dumbbell press voel ik het goed branden.

Side lateral dumbbell raise
15x6
15x8
12x10 + 6x10 (om en om per arm)
12x8 (zittend)
Flinke pomp in schouders geknalt.
Dit is de enige oefening die ik persoonlijk nodig heb voor goed ontwikkelde side delts.

Overhead v-bar tricep extension (cable)
warm-up (2 sets)
15x40
15x50
15x60
12x70
Ik dacht dat ik al bij 60 zou falen, viel me nog reuze mee!
Dus gewoon doorgegaan tot het moment van failure bij volgende set.

Seated dumbbell tricep extension
12x8
12x10
10x12
Ik strek mijn arm niet, omdat dan de druk op het gewricht komt te staan.

Small-grip dumbbell press (2 dumbbells)
15x16
12x18
12x20
Oke, nu waren mijn triceps echt helemaal op.
Maar om het af te maken toch nog een oefening gedaan. :o

Rope tricep pushdown
15x18
10x24 + 8x18
Triceps are dead.

Liquid amino op, 35 min cardio gedaan, 2 scoops isolaat op en richting huis.

Oh ja, nog een onduidelijke pic for the lulz.
zsI3I0G.png

Leg-training

Leg extensions + partials
warm-up
12x25 + 8x25
10x35 + 8x35
10x45 + 8x45
10x50 + 9x50

Leg press (focus op quads)
12x130
12x170
10x210
10x250
10x290

Squat (met je enkels in zo'n standaard)
15xbw
20xbw+30
25xbw+40
Leg extension
10x15 (1 set per been)
21x30
Dit was ff om mijn quads af te branden. Heeft goed gewerkt, kreeg flinke verzuring!

Goodmornings
15x30
15x40
15x50
Langzame ROM en goed diep gegaan.
Mijn onderrug was nog vrij vermoeid van de rugtraining van gister dus het gewicht redelijk laag gehouden.

Seated leg curls
12x20
12x30
12x35
Korte beweging gemaakt, puur op de contraction gericht (met 1 sec squeeze).

Laying leg curls
10x25
Toen overgegaan op 1 been.
10x5
10x10
Hamstrings waren ineens afgebrand, kon bijna geen gewicht verplaatsen.

Calve press (op leg press machine)
21x90
21x130
21x170
21x210

One-legged calve press (op horizontal leg press)
10x60
10x80
10x100
Voet in het midden zetten, waardoor de spanning meer op de buitenkant komt te staan.

Mijn kracht is nu wel erg merkbaar aan het wegzakken. Enige waar ik nog 'redelijk' gewicht weg druk is de leg press, maar daar blijft het ook bij.
Het is raar, maar dit motiveert me om na mijn wedstrijd flink op kracht te gaan richten.
Mijn doel is om na de contest rond de 8-11% te gaan staan en flinke gewichten te gaan gebruiken, like the old days.
Wanneer je uit een contest komt (er vanuit gaande dat je echt diep gegaan bent), bestaat er de kans je lichaam sneller te laten opbouwen dan normaal zou kunnen.
Vooral omdat ik zo lang 5.5% en lager gestaan heb (jaartje ongeveer), zal mijn lichaam hopelijk beter reageren op de bulk dan wanneer ik al op een hoger percentage zou staan.
Ik zie het als een soort van long-term deloading en loading.
Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar zolang ik er in geloof (mede ook omdat mensen die ik vertrouw in de BB-wereld dit me vertellen), zorgt het placebo effect zoiezo voor gains. :P

Rebound effect :D

Triceps zien er goed uit! 290kg 10 reps op jouw vp in diepe cut :thumb:

Op 10/12 zal je toch wel een meer pakken, Wanneer is de wedstrijd persies?

Goed bezig! Vraagje: hoe maak jij je maaltijden lekkerder tijdens de cut? Ik eet zelf ook veel witvis en groente maar dat komt me soms de strot uit.

Triceps zien er goed uit! 290kg 10 reps op jouw vp in diepe cut :thumb:

Op 10/12 zal je toch wel een meer pakken, Wanneer is de wedstrijd persies?
Yeah, deze winter ga ik rond de 10-11% max staan, ook wat meer focussen op kracht dan.
Wedstrijd is 14-15 december.

Goed bezig! Vraagje: hoe maak jij je maaltijden lekkerder tijdens de cut? Ik eet zelf ook veel witvis en groente maar dat komt me soms de strot uit.
Kan ik begrijpen. Ik maak er altijd een mix van en doe daar kruiden bij.
Dus ik bak de vis en de groenten in dezelfde pan en voeg ik cayenne peper, zwarte peper, knoflook kruiden, paprikakruiden en meestal ook een kruidenmix zoals pikante kipkruiden.
Dat er zout in zit maakt niet veel uit zolang het bij normale hoeveelheden blijft, ik consumeer iedere dag al een normale hoeveelheid zout en ik sta nog steeds heel droog,
maar dat is voor iedereen verschillend. Zout helpt immers ook bij de contraction van je spieren en speelt een belangrijke rol bij het regelen van je energie.
Ik drop het zout pas de laatste 1-2 dagen.

En even iets anders, ik log mijn trainingen etc niet heel actief nu, omdat het toch bij low weights blijft en het eigenlijk altijd hetzelfde is vanwege contest prep.
Ik zal na de Flexcup zelf een uitgebreid verhaal neerzetten met hoe ik het de laatste week aan heb gepakt + foto's ofc!

Ben benieuwd

:thumb: Succes man laatste weekje

Update ;)?

Kan wel een kleine update geven :)

Sinds maandag ben ik in depletion-mode.
Dit betekent dat ik geen koolhydraten tot me neem, dit hou ik vol tot en met morgen (woensdag).
Ik zit dus nu aan de koolvis, amandelen en broccoli (koolhydraten zijn hierin verwaarloosbaar).
Weeg nu nog maar 85 kg, ben heel veel vocht verloren en zie er 'plat' uit.
Ik ben ook erg zwak nu, 10 kg dumbbells zijn al zwaar en alles verzuurd snel. xD
Workouts tijdens depletion zijn full-body, behalve benen omdat ik daar 1.5 week van te voren mee gestopt ben om zo min mogelijk vocht aan te trekken.

Maar ik denk er zo over: hoe slechter ik er tijdens de depletion uitzie, hoe beter ik er op de wedstrijd uit kan zien.
Dit zeg ik omdat mijn lichaam dan des te heviger reageert op het laden (weer koolhydraten eten).
Ik begin dus met koolhydraten op donderdag, dit doe ik t/m prejudging zaterdag (om 17:00).
Daarna kan ik aan mijn shape zien hoeveel carbs ik wel/niet moet eten om die shape te behouden voor de poseerroutine op zondag.

Nicee, succes man.

Wasr haal je btw je info vandaan?

Nicee, succes man.

Wasr haal je btw je info vandaan?

Thanks man. Info is gedeeltelijk vergaarde kennis van heel veel video's en research op internet,
maar het grootste deel komt van mijn coach en ervaren mensen in mijn sportschool, echt top!

Teaser pic?

Succes alvast man ;)

Pics? Doen we ff een dbb pre- pre-judging ;)

Terug
Naar boven