Waarom straks alleen witvis?
En met backloaden krijg je denk tips etc van je begeleider?
Witvis koken = veel eiwitten, weinig carbs en vrijwel geen vet (vet drijft naar boven bij koken), dus perfect voor carb deload.
En ik krijg idd tips daarover, heb het 1 keer geprobeerd maar had de waardes (hoeveelheid carbs) niet goed, waardoor ik vrijwel niets merkte.
sterke training! Die armen :0
Thx man!
Back workout
Lat pulldown (rechte rug)
warm-up
12x54
12x66
12x78
12x84
Iedere laatste 3 reps squeezen om echt de gehele lats te voelen van bovenkant insertie tot onderkant.
Seated cable row (rechte rug)
warm-up
12x54
12x60
12x66
10x72
Ik hou een rechte rug bij contraction, maar buig mijn rug wel naar voren tijdens de stretch.
Zo heb ik bij contraction maximale spanning op mijn gehele mid-back en lats,
en tijdens het terugkomen van de stretch, pak ik mijn erectors ook aan
(onderrug, onderdeel van christmas tree). Eigenlijk doe ik dan een soort van hyperextension.
Bent over dumbbell rows
Deze is vergelijkbaar met de barbell bent over row, alleen met dumbbells kun je een veel diepere contraction maken.
Ook bij deze oefening maak ik de hyperextension beweging om mijn erectors aan te pakken.
Laying t-bar row (wide grip, holle rug)
warm-up
12x25
12x35
12x45
Bij deze lig ik met mijn borst op een t-bar machine en hou ik tijdens de contraction een holle rug.
Voel bij deze het allerbeste de laagste insertie van mijn lats.
Het is mijn doel mijn lower lats zo groot/dik mogelijk te maken om die V-shape er nog beter in te krijgen.
Vooral bij het vooraanzicht van het lichaam zoals bij front double biceps, vind ik het hebben van goede lower lats een mooi effect hebben.
Seated rear delt dumbbell flyes
15x6
15x8
15x10
Ik doe vooral niet te zwaar bij deze, het gaat hier vooral om de contraction bovenaan.
Je moet die rear delts echt goed voelen. De meeste mensen hebben goede schouders aan de voor- en zijkant, maar achterkant wordt altijd vergeten of niet goed uitgevoerd.
Voorkant train je automatisch met bankdrukken en de zijkant wordt meestal tijdens de schoudertraining wel voldoende aangepakt, maar de achterkant is naar mijn mening onderdeel van de rugtraining.
Je pakt zoiezo bij iedere row je rear delts, dus kun je ze net zo goed extra aanpakken tijdens de rug training,
waardoor ze nooit zullen achterlopen en je veel minder kans hebt op schouderblessures (vanwege imbalans voorkant/achterkant schouder).
Barbell shrugs + Seated rear delt shrugs (superset)
15x80 + 12x12
15x100 + 12x13
15x120 + 12x14
Tijdens de shrugs zorg ik voor maximale stretch en minimaal 1 sec squeeze bovenaan.
Dit heeft me flink geholpen goede traps te krijgen.
Ik superset deze met rear delt shrugs omdat het vergelijkbare oefeningen zijn,
maar bij de ene ligt de focus op de traps en bij de andere op de rear delts. Flinke verzuring!
Alternating dumbbell curls
12x8
12x12
12x16
Ellebogen iets voor mijn lichaam gehouden, zorgt voor merkbaar meer spanning op biceps.
Barbell curls
12x25
12x35
10x45
Ook hier ellebogen wat naar voren gehouden.
Close-grip machine preacher curls
warm-up
15x15
15x20
15x30
10x10 (per arm als finisher)
Ab routine: decline laying leg raises, machine crunches, weighted oblique crunches
Tijdens abs focus ik puur op de contraction, gewicht is niet erg belangrijk, behalve als het echt te makkelijk gaat.
Tijdje niet gelogged vanwege school. Heb zin in de Flexcup, mijn fysiek wordt goed droger en mijn dieet is erg goed te doen.
Qua vocht en carbloading moet er ook nog veel te behalen zijn dus ik ben erg benieuwd!