AndroidHealthClinic

Determination's bodybuilding log

Doe je altijd dezelfde rug / borst / benen workout? Of heb je verschillende dagen ? (a/b)

Wat een machtig fysiek heb je (nohomo), en dat op die leeftijd. Ben benieuwd hoe je dr over 5 jaar bij staat.
Knal je 6 dagen in de week voluit met trainen?

• Topic Starter Topic Starter
Oh dus dan wordt het een french press genoemd. Dacht dat french press juist de zittende versie was.

Doe je altijd dezelfde rug / borst / benen workout? Of heb je verschillende dagen ? (a/b)
Hmm ik probeer het als volgt te verdelen:
Borst dag 1: dumbbells / dag 2: barbells
Rug dag 1: Rugdikte (deadlift, t-bar, close-grip bent over row, etc) / dag 2: Rugwijdte (lat pulldown, wide-grip bent over row, etc)
Been dag 1: Volume/high rep / dag 2: Zwaar (back squat)

Wat een machtig fysiek heb je (nohomo), en dat op die leeftijd. Ben benieuwd hoe je dr over 5 jaar bij staat.
Knal je 6 dagen in de week voluit met trainen?
Thx dude. Ben zelf ook erg benieuwd. En yeah 6 dagen per week, alle 6 dagen even intensief.

Oh dus dan wordt het een french press genoemd. Dacht dat french press juist de zittende versie was.

Denk dat het niet zoveel uitmaakt liggend/zittend, maar om de positie van de barbell.
Wel prima schema trouwens. Triceps/front delts op chest day en biceps/rear delts op back day?

Denk dat het niet zoveel uitmaakt liggend/zittend, maar om de positie van de barbell.
Wel prima schema trouwens. Triceps/front delts op chest day en biceps/rear delts op back day?

Yep. Ik pak dan wel sinds kort extra rear delts ook op chest day (1 oefening) om toch die balans in mijn schouders te houden.
Tuurlijk pak ik ook automatisch extra rear delts met oefeningen als de bent over row,
maar niet zo extreem als hoe hard ik de front delts aanpak met benchpress.

Klinkt dat enigzins nog logisch?xD

Yep. Ik pak dan wel sinds kort extra rear delts ook op chest day (1 oefening) om toch die balans in mijn schouders te houden.
Tuurlijk pak ik ook automatisch extra rear delts met oefeningen als de bent over row,
maar niet zo extreem als hoe hard ik de front delts aanpak met benchpress.

Klinkt dat enigzins nog logisch?xD

Haha ja klinkt logisch :p Is het ook

Wel echt een brute borst man! Altijd al zo gehad zeker? Of hier echt hard aan moeten werken?

die indeling heb ik ook heel lang gedaan. totdat ik rear delts en de rest van de delts op een aparte dag ging doen, wat een wereld van verschil.. na een rug training heb ik sowieso geen feeling meer in de rear delts om die nog echt goed aan te pakken, schiet voor geen meter op.
delts/arms op een aparte dag = win :D

die indeling heb ik ook heel lang gedaan. totdat ik rear delts en de rest van de delts op een aparte dag ging doen, wat een wereld van verschil.. na een rug training heb ik sowieso geen feeling meer in de rear delts om die nog echt goed aan te pakken, schiet voor geen meter op.

Hmm oke. Tijdje delts op aparte dag gedaan maar kreeg toen last van zeurende schouders, dus mee gestopt en sindsdien stuk minder last van gehad.
Arms aparte dag is wel chill, al is het alleen maar door de pump :p

Wel echt een brute borst man! Altijd al zo gehad zeker? Of hier echt hard aan moeten werken?
Thx man! Nee heb juist nooit een goede borst gehad.
Waar ik in de loop der tijd achter gekomen ben, is dat mijn form op de meeste borst oefeningen fout was omdat ik veel te zwaar pakte.
Qua bankdrukken pak ik nu maar 15 kg meer dan 3 jaar geleden, alleen is mijn form 2x beter.
Veel volume, hard aanspannen, veel time under tension en vooral de bovenkant aanpakken -> dit ben ik consistent blijven doen
en eindelijk sinds een jaar geleden ong. is mijn borst goed in balans met de rest.
Foto van 3~ jaar geleden:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hmm daar heb ik ook over nagedacht,
maar ik zou niet weten welke spiergroep ik minder zou moeten trainen om armen+delts in mijn schema te doen.
Schouders zijn op dit moment wel goed in balans dus een aparte dag voor schouders is atm niet essentieel.

Back workout

Bent over row
warm-up
12x80
12x100
12x120
8x140
Flink krachtverschil als ik begin met deze oefening, nice!

T-bar row
warm-up
12x80
12x100
12x120
4x140

Lat pulldown (front)
warm-up
12x76
12x84
12x96

Dumbbell pullover
15x18
15x22
15x26

Lower-lat row (hammer strength, one arm)
15x30
15x50
12x60

Seated face-pull
20x24
20x36
20x42

Bent over rear delt row
15x10
15x14
15x16

Ez-bar curls
21x20
15x30
12x40

Hammer curls
12x10
12x14
12x16

Seated preacher curl machine (one-arm)
15x20
15x25
12x35

Sterk

Op je pic van 3 jaar geleden zie je ook al dat je chest aanhechting wel goed zitten hoor, veel potentie hierzo.
Welke wedstrijden ben je nog van plan om te ownen?

godver man BOR met +100 kilo :roflol:

Op je pic van 3 jaar geleden zie je ook al dat je chest aanhechting wel goed zitten hoor, veel potentie hierzo.

Bizar inderdaad, en dan ook nog 8-12 reps :D Bij 100kg houdt het wel op voor mij :o

:)

Aanhechting wel, maar weinig massa en vooral bovenkant borst lag achter.
Ik doe dit jaar mee aan de Flexcup Junioren C-klasse en
als ik goed presteer op die wedstrijd kan ik a.d.h. daarvan weer een B-wedstrijd en misschien wel het NK pakken. Ik ga iig mijn best doen!

Bizar inderdaad, en dan ook nog 8-12 reps :D Bij 100kg houdt het wel op voor mij :o
Normaal houdt het bij mij bij rond de 110 kg op, maar als ik met die oefening begin gaat het stukken beter.

Je moet meer videos maken :D vooral van je BOR hehe..

Je moet meer videos maken :D vooral van je BOR hehe..

Goed idee, zal de volgende keer eens een vid posten.

Leg workout

Leg extension
warm-up
10x40
10x50
10x60
8x70 + 10x40 + 5x40(partial)

Back squat
warm-up
10x80
10x100
10x120
10x140
6x150
3x160
Tja, ik hou van volume.

Dumbbell lunges
20x12 (warm-up)
20x36
20x48
25x32 (finisher)

Laying leg curls
12x25
12x35
15x45

Seated leg curls
12x30
12x40
12x45

Inner thigh machine
15x50
20x50
20x50 (paar heel langzame reps)

Leg press calve press
warm-up
12x220
12x300
15x380

Om mijn benen dit jaar zo hard mogelijk te laten groeien, ga ik toch wat meer richting volume toe.
Volume training in combinatie met een paar zware sets, heeft voor mij voor rug en borst wonderen verricht.
Ik hanteer nu hetzelfde met benen, voelt ook lekkerder imo.

Thx man! Nee heb juist nooit een goede borst gehad.
Waar ik in de loop der tijd achter gekomen ben, is dat mijn form op de meeste borst oefeningen fout was omdat ik veel te zwaar pakte.
Qua bankdrukken pak ik nu maar 15 kg meer dan 3 jaar geleden, alleen is mijn form 2x beter.
Veel volume, hard aanspannen, veel time under tension en vooral de bovenkant aanpakken -> dit ben ik consistent blijven doen
en eindelijk sinds een jaar geleden ong. is mijn borst goed in balans met de rest.
Foto van 3~ jaar geleden:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hoeveel weeg je daar ongeveer

Hoeveel weeg je daar ongeveer

75+- denk ik.

Chest workout

Rotator cuff oefeningen

Bench press
warm-up
10x50
10x80
10x100
8x120
2x140
1x145
4x150 (forced reps)
18x80 (paused reps)

Incline bench press
warm-up
10x70
10x90
6x100

Chest press (hammer strength)
warm-up
15x80
12x100
12x120
8x140 + 10x80 (dropset)

Flye machine
15x25
15x40
15x55

Chest pulldown (met touw)
warm-up
15x35
15x45
15x55
Alles was bezet dus moest hem op deze manier doen (ipv dumbbell pullover)
Het is dezelfde beweging, alleen zit je op je knieën en hou je het touw voor je.
Het aanspannen van de borst is veel lastiger/uitdagender tho.
Voelde hem wel erg goed bij deze, beter dan de reguliere dumbbell pullover!

Side dumbbell lateral raise
15x6
15x10
20x12 (10 reps met beide armen tegelijk, 10 reps om en om)

Seated dumbbell tricep extension
warm-up
15x10
15x14
12x16

Tricep dip machine
warm-up
15x40
15x50
15x60

Smith machine tricep extensions (bw)
3 sets van 30+- reps

Was wel een lekkere training, goede pump en redelijk veel kracht.

Nice bench. forced reps als in gespotte reps of grind?

Terug
Naar boven