AndroidHealthClinic

Determination's bodybuilding log

Wat een volume man niet normaal haha :eek: Vind je het niet lekker quads en hams te splitten?

Je traint echt op precies dezelfde manier als ik.
Mind muscle connectie aanvoelen begin v/d set, rampen en natuurlijk het hoge volume.

Ik ga je volgen! Ik kan hier vast nog wel iets van opsteken.

• Topic Starter Topic Starter
Wat een volume man niet normaal haha :eek: Vind je het niet lekker quads en hams te splitten?
Nog nooit gedaan, voor nu gaat dit wel lekker.

Je traint echt op precies dezelfde manier als ik.
Mind muscle connectie aanvoelen begin v/d set, rampen en natuurlijk het hoge volume.

Ik ga je volgen! Ik kan hier vast nog wel iets van opsteken.
Nice! Heb het zelf ook altijd de beste manier van trainen gevonden.

Leg day

Leg extension

warm-up
10x35
10x45
10x55
8x65 + 8x40 (dropset)

Hack squat
warm-up
10x110
10x170
10x210
8x250

Dumbbell lunges
warm-up
20x32
20x40
20x52

Dumbbell stiff-legged deadlift
12x40
12x64
10x80

Laying leg curls
warm-up
12x30
12x40
8x50

Seated leg curls
12x30
12x40
12x50

Wide-stance leg press
12x130
12x200
12x250
Goed voor binnenkant hamstrings.

Seated incline calve raise
12x60
12x100
14x150

Seated calve raise
15x30
15x60
Ff deze oefening nog als finisher gedaan.

Kan jij nog lopen ???

Hoelang ben jij bezig met trainen dan en hoeveel rust neem je?

Train je met een horloge/stopwatch om je tijd tussen de setjes bij te houden of ga je op je gevoel/vermoeidheid af?
Je volume is mooi man, lekker. Ik hou ook van 10-20+ reppers!
Hoe vind je trainen in de 3-6 reprange?

Train je met een horloge/stopwatch om je tijd tussen de setjes bij te houden of ga je op je gevoel/vermoeidheid af?
Je volume is mooi man, lekker. Ik hou ook van 10-20+ reppers!
Hoe vind je trainen in de 3-6 reprange?
Ik doe het puur op gevoel, en ik heb al snel weer het gevoel dat ik een set eruit kan knallen.
Trainen in 3-6 reps is niet echt iets voor mij, maar vind soms een 5x5 bijvoorbeeld wel lekker.

in! goed bezig, fysiek ziet er top uit.

Ik doe het puur op gevoel, en ik heb al snel weer het gevoel dat ik een set eruit kan knallen.
Trainen in 3-6 reps is niet echt iets voor mij, maar vind soms een 5x5 bijvoorbeeld wel lekker.

Hoe hoger de reps, hoe meer voldaan ik me voel na het trainen... inderdaad 3-6 reps is ook niets voor mij.
Bij reps onder de 6-8 heb ik altijd het gevoel niets gedaan te hebben :o venals meer dan 90-120sec rust tussen de sets, ook niets voor mij!

Ik vind het grappig dat iedereen zegt dat jij erg veel volume draait, maar in theorie ben jij gewoon lang aan het opwarmen met submaximale gewichten, gevolgd door 1 of 2 topsets per oefening. Dat valt dus reuze mee wat betreft (werk)volume. Terwijl anderen soms wel 3 of 4 topsets doen per oefening. Ik heb in je laatste beentraining even met dikgedrukte woorden aangegeven wat jouw topset is en alles daarvoor is eigenlijk gewoon rampen naar je topset.

Hoe denk jij daar over? Niet aanvallend bedoelt, puur uit interesse vanwege je aparte aanpak :)

Leg day

Leg extension

warm-up
10x35
10x45
10x55
8x65 + 8x40 (dropset) twee topsets

Hack squat
warm-up
10x110
10x170
10x210
8x250 een topset

Dumbbell lunges
warm-up
20x32
20x40
20x52 een topset

Dumbbell stiff-legged deadlift
12x40
12x64
10x80 een topset

Kwam deze op FB tegen toen ik er langs scrolde dacht eerst dat jij dat was haha

lekker hoor (t vrouwtje he)

---------- Toegevoegd om 00:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

trouwens, doe je nog wat voor cardio of alleen diet?

in! goed bezig, fysiek ziet er top uit.
Thx dude, welkom.

Hoe hoger de reps, hoe meer voldaan ik me voel na het trainen... inderdaad 3-6 reps is ook niets voor mij.
Bij reps onder de 6-8 heb ik altijd het gevoel niets gedaan te hebben :o venals meer dan 90-120sec rust tussen de sets, ook niets voor mij!
Ik heb hetzelfde, ik moet constant die pump voelen om voor mijn gevoel een goede training te hebben.
Ik krijg dan ook nooit een pump bij lage reps, tenzij ik nauwelijks rust neem (wat ik dan geneigd ben te doen).

Ik vind het grappig dat iedereen zegt dat jij erg veel volume draait, maar in theorie ben jij gewoon lang aan het opwarmen met submaximale gewichten, gevolgd door 1 of 2 topsets per oefening. Dat valt dus reuze mee wat betreft (werk)volume. Terwijl anderen soms wel 3 of 4 topsets doen per oefening. Ik heb in je laatste beentraining even met dikgedrukte woorden aangegeven wat jouw topset is en alles daarvoor is eigenlijk gewoon rampen naar je topset.

Hoe denk jij daar over? Niet aanvallend bedoelt, puur uit interesse vanwege je aparte aanpak :)

Klopt helemaal wat je zegt, ook mooi dat je het met mijn schema illustreert.
Op het eerste gezicht lijkt het veel volume, maar het zijn pas de laatste 2 of zelfs allerlaatste set die echt tot failure gaan of topsets zijn.
Ik warm inderdaad op met veel sets, waar ik steeds progressief mijn gewicht verhoog tot ik mijn plateau bereik.
Voor mij werkt dit het best want het is een combinatie van veel bloed in de spieren pompen + veel time under tension + progressive overload.
Die combinatie zorgt voor mij voor groei en kracht.

Als ik zelf de manier van anderen hanteer, dus misschien 1 á 2 warming-up setjes en daarna al aan de topsets begin, krijg ik sneller blessures, 'voel' ik de spieren minder goed en heb ik aan het einde het gevoel dat ik er meer uit had kunnen halen.
Het werkt goed voor anderen en dat is mooi,
maar ik ben nu na 7 jaar zo gewend om op deze manier te trainen dat dit voor mij het beste werkt.

Kwam deze op FB tegen toen ik er langs scrolde dacht eerst dat jij dat was haha

freshcotton10klein.jpg
Haha naice, heeft wel iets weg van mij, jammer dat ik er niet stond in plaats van hem :o

lekker hoor (t vrouwtje he)

---------- Toegevoegd om 00:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

trouwens, doe je nog wat voor cardio of alleen diet?

Doe atm niets qua cardio, ik eet nu op onderhoud.
Cardio doe ik alleen wanneer ik een contest prep heb en omdat ik vrij droog sta hoef ik daar niet al te vroeg mee te beginnen.

Chest workout [15-06]

Bench press
warm-up
10x60
10x80
10x100
9x120
3x2x140
10x100 (paused)
Paused reps zorgt er voor dat de borst beter aanspant en werkt dan bij touch&go.

Incline bench press
warm-up
10x60
10x80
8x100

Incline dumbbell flyes
12x14
12x18
12x22
Beste upper-pec oefening die er is imo.

Bodyweight dips <--> Machine dips
12xbw + 12x65
12xbw + 12x70
12xbw + 12x75
Damn, vooral een super verzuring in mijn front delts.

Dumbbell side lateral raise
15x6
12x8
12x10

Reverse dumbbell flyes
15x6
15x10
15x12
Ik pak altijd achterkant schouders wanneer ik borst pak om balans in schouders te behouden.
De achterkant moet namelijk even hard trekken aan het bot dan de voorkant, anders is de kans op blessures veel groter.
Ik pak rear delts overigens ook aan tijdens de rug trainingen.

Smith closegrip bench press
15x40
15x60
10x80 + 8x60 (dropset)

Underhand tricep push down
15x12
15x24
15x30
Ten opzichte van de overhand grip (de normale versie) voel ik deze meer in de medial head van de tricep dan de short head,
waar je hem normaal wat meer voelt.

Overhead one-arm tricep extension
15x8
15x12
10x13
Met deze oefening zorg ik dat er een goede stretch is, je hoeft niet helemaal omhoog te gaan.
Je pakt voornamelijk de long head van de tricep,
waarbij een stretch en een 75% ROM voor meer gains in die spier zal zorgen dan de gehele ROM (vind ik).
De spanning staat anders toch maar op je elleboog gewricht.

Laatst bewerkt:
Thx dude, welkom.

Ik heb hetzelfde, ik moet constant die pump voelen om voor mijn gevoel een goede training te hebben.
Ik krijg dan ook nooit een pump bij lage reps, tenzij ik nauwelijks rust neem (wat ik dan geneigd ben te doen).

Klopt helemaal wat je zegt, ook mooi dat je het met mijn schema illustreert.
Op het eerste gezicht lijkt het veel volume, maar het zijn pas de laatste 2 of zelfs allerlaatste set die echt tot failure gaan of topsets zijn.
Ik warm inderdaad op met veel sets, waar ik steeds progressief mijn gewicht verhoog tot ik mijn plateau bereik.
Voor mij werkt dit het best want het is een combinatie van veel bloed in de spieren pompen + veel time under tension + progressive overload.
Die combinatie zorgt voor mij voor groei en kracht.

Als ik zelf de manier van anderen hanteer, dus misschien 1 á 2 warming-up setjes en daarna al aan de topsets begin, krijg ik sneller blessures, 'voel' ik de spieren minder goed en heb ik aan het einde het gevoel dat ik er meer uit had kunnen halen.

Overhead one-arm tricep extension
15x8
15x12
10x13
Met deze oefening zorg ik dat er een goede stretch is, je hoeft niet helemaal omhoog te gaan.
Je pakt voornamelijk de long head van de tricep,
waarbij een stretch en een 75% ROM voor meer gains in die spier zal zorgen dan de gehele ROM (vind ik).
De spanning staat anders toch maar op je elleboog gewricht.

Het is alweer alsof ik mezelf hoor praten, je trainingsfilosofie is vrijwel identiek aan de mijne evenals de uitleg bij de oefeningen.

Erg leuke log om te lezen! Ga zo door

Het is alweer alsof ik mezelf hoor praten, je trainingsfilosofie is vrijwel identiek aan de mijne evenals de uitleg bij de oefeningen.

Erg leuke log om te lezen! Ga zo door
Nice man, heb je zelf ook een log? Is wel leuk om iemand te kennen die dezelfde trainingswijze heeft!
(edit: ik zie het net in je sig, ik neem even een kijkje :thumbup:)

Back workout

Lat pulldown (front)
warm-up
12x72
12x84
10x96
8x108

Lat pulldown (back)
12x60
12x72
10x84
7x96

Seated row
12x60
12x72
12x84
10x96
Sicke pump na deze.

One-arm lower lat row
12x30
12x40
12x50
Goede squeeze en burn, awh.

Dumbbell pullover
warm-up
15x24
15x28
15x30
Laatste set ging ik echt ff kapot, voelde mijn borst ook een beetje meehelpen de laatste reps.
Is een teken dat mijn rug er flink doorheen zat haha.

Rear delt dumbbell flyes
warm-up
20x10
15x12
15x14
De fik erin.

Barbell curls
12x25
12x35
8x45

Hammer curls (alternating)
12x12
12x16
10x18

Incline one-arm curls (machine)
15x20
15x30
12x35

Weer een lekkere training, was denk ik niet langer dan een uur bezig, snelle training dus! (voor mijn doen)

Btw, got traps?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Altijd al wel redelijke traps gehad. :P

Lekker bezig weer!
En goede traps man :thumbs:

Zieke traps man!

Heb je inderdaad snel gedaan! Genetics of the Gods.

Damnnn. Wát een traps! :o

Terug
Naar boven