MuscleMeat

Diefstal

Neem allemaal dan ook je kinderen mee,kwestie van hun een goede opvoeding te geven.

Mijn kinderen zijn prima opgevoed...die tuigen je liever op straat af om je portemonnee te jatten. Dat mag toch ook gewoon met een middagje naar de gang sturen worden afgedaan? Zo en nu meng ik me niet meer in deze discussie, want die arme man z'n hele topic wordt gekaapt!

Het lijkt me logisch dat als moeder zijnde ze haar zoon een beetje beschermt maar niks doen aan het feit dat haar zoon zoveel geld steelt is natuurlijk van den zotte,
Ze moet hier natuurlijk gewoon met haar zoon over praten dat dit echt niet door de beugel kan en dat hij het op een of andere manier moet terugbetalen.

Ik kan geen relatie advies geven van een afstand maar als zij niet haar zoon op z'n fouten wijst en hier niks mee doet betekent dit wel dat ze ze geen verantwoordelijkheid (als moeder) kan nemen en zou ik wel ernstig twijfelen aan de relatie.

Ik denk dat TS een goed gesprek moet voeren met de moeder en a.d.h.v. dit gesprek goed moet nadenken over z'n relatie

Wat doe jij dan stuur je ze voor straf naar hun kamer?

Toen ik een jaar of vijf was, heb ik een keer iets gestolen. Mijn moeder heeft de rechtmatige eigenaar toen opgebeld en mij daar afgezet om de spullen zelf terug te brengen en uitleg te geven. Ik denk niet dat ik me ooit nog een keer zo geschaamd heb voor mijn daden. Ik had mijn lesje wel geleerd.

Toen ik een jaar of vijf was, heb ik een keer iets gestolen. Mijn moeder heeft de rechtmatige eigenaar toen opgebeld en mij daar afgezet om de spullen zelf terug te brengen en uitleg te geven. Ik denk niet dat ik me ooit nog een keer zo geschaamd heb voor mijn daden. Ik had mijn lesje wel geleerd.

Veel beter en leerzamer dan je naar je kamer sturen zonder eten.

Maar het probleem van TS is toch heel anders. Als hij een gemiddeld inkomen heeft, is deze diefstal ontwrichtend te noemen; en de houding van zijn vriendin en zijn stiefzoon maakt dit traumatiserend.

• Like
Waarderingen: bain
Maar het probleem van TS is toch heel anders. Als hij een gemiddeld inkomen heeft, is deze diefstal ontwrichtend te noemen; en de houding van zijn vriendin en zijn stiefzoon maakt dit traumatiserend.

Zeker. Maar zelfs al verdiend hij meer dan gemiddeld is het nog steeds not done zowel van zoon en moeder.

Ik had het zelf niet anders gedaan als ouder zijnde!

Denk dat je idd eens goed moet praten met je partner en liever vroeg dan laat.

Als jullie samen verder willen, moet je een blok vormen en dat gaat niet enkel over die 9500 euro. Ook over openheid rond financiën, dat dingen die jullie afspreken ook nagekomen worden, dat jij je vragen stelt over de toekomst van jullie relatie op deze manier, over het opvoeden van haar zoon en jouw dochter...

Zou ook zeggen dat ze geen twee verschillende kampen moet zien, maar een team waarin jullie allebei instaan voor de opvoeding van haar zoon. En dat goede ouders elkaar steunen of grenzen trekken als dat nodig is, maar hij op deze manier geen goede opvoeding krijgt. Ik zou op voorhand met haar afspreken dat jullie hem samen aanspreken, en dat zij het woord voert; dat jij dat bedrag volledig terug moet, dat hij zich excuseert tegenover jou, welke straf hij krijgt, en - niet te vergeten - het gesprek aangaan waarom hij dat gedaan heeft.

Het is voor haar te nemen of te laten, dit pik je gewoon niet en daar mag je bikkelhard in zijn. Op deze manier heeft jullie relatie geen schijn van kans en leert haar zoon dat hij alles kan maken. Dat mag je niet zeggen, dat moét je haar gewoon zeggen als je belang hecht aan je relatie en je dochter.

Dat is volgens mij de eerste stap. DAAAAAG!

@bain , mag hopen dat je ondertussen je koffers aan het pakken bent?!

Heel cliché maar je verdient beter!

• Like
Waarderingen: bain
@bain need more input

Toen ik als 7 jarig ventje een paar plastic poppetjes mee had genomen uit de V&D en mijn ouders erachter kwamen (ik had ze verstopt op mijn kamer) moest ik van mijn ouders een brief schrijven naar het filiaal, de poppetjes zouden dan met de brief teruggestuurd worden.
Ik was zo stom om op de middag dat ik de brief zou schrijven alleen maar op mijn gameboy zat en het schrijven vertikte waarop mijn vader mij mee heeft getrokken naar het politiebureau (wat toentertijd aan de overkant was van de straat). Hier heb ik vervolgens mijn verhaal moeten doen aan de balie. Vervolgens heeft de desbetreffende politieagent mij 2 minuten in de cel gezet (:janken::janken::janken:) waarna ik weer naar huis mocht na plechtig te beloven nooit meer zoiets te doen.

Ik moet zeggen...het was best een goede les.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hij heeft een hekel aan die zoon. Ik denk dat het wel wederzijds zal zijn dus niks met opvoeding te maken. Hij heeft gewoon geen respect voor hem.

Die zoon hangt wrs de vlag uit als hij weg gaat.
Ik heb juist geen hekel aan hem!
Maar ik krijg een hekel omdat er geen Katie word ondernomen, straf. Hij ermee wegkomt. Ook bij biologische vader gestolen. Omdat hij een gameverslaving heeft. En ik wilde hem daarvan af helpen maar moeder ziet dat als aanval op haar moederschap.

Ik heb ook nog een half jaar geleden een boete voor haar betaald van 1400 euro en ook niks van terug gezien . Wel veel beloftes en afspraken maar worden niet nagekomen .

• Topic Starter Topic Starter
Vreemde situatie/relatie.
Ik zou mijn spullen pakken en verhuizen, lijkt me geen gezonde relatie. Zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik de vrouw was. Best verontrustend dat ze er zo gemakkelijk mee om gaat, dat beloofd niet veel goeds voor de toekomst.

Ik kan geen kant op. Wil het huurhuis behouden omdat ik CO OUDERSCHAP heb.
Het geld was een buffer omdat ik een eigen zaak heb.

Terug
Naar boven