XXL Nutrition

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.981
PLPL 5x5 Week 6, Dag 1

Cardio: 690 kCal
zwemmen 720m, fietsen 12 km

zo Benen-buik

Squats:
1x6 68kg; 5x5 93 kg onder parallel

bicycles:
3x28

Front Squats met straps (begin 63; goal 73 +2.5 kg/wk)
5x5 73 kg -> niet verhoogd

Frog Crunch +10kg: (begin 5 x 6x; +2 reps/wk)
8-8-8-8-8x -> VPR!!

Seated One leg Calf Raises (soleus) 32.5 kg op knie
3x (40R + 40L = 240)

Opm: FSQ gingen goed nu, geen glijpartijen ondanks dat het toch zweterig weer was.
Normaal zou ik de hulp oefeningen zoals crunch geen VPR geven, maar dan heb ik tenminste wat vandaag ;)
Calf raises vorige week geskipped, nu wel gedaan ondanks beetje pijn aan peroneus.

---------- Toegevoegd om 23:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:18 ----------

Thanks, geen 5x5 die pull ups en chins, maar toch blij mee ;)

Voor een slap dagje absoluut een prima training :D

best goed inderdaad

Inderdaad een goede "slappe" training! ;)

• #1.985
He! Het slappe dagje was alleen zaterdag. Gisteren niet :(

flinke frontsquats :cool:

idd die fsq gaat lekker!

lkkre training, en een goed gelukte FSQ is altijd fijn.

• #1.989
PLPL 5x5 Week 6, Dag 2

di Push

Arnold press bij warm draaien:
2x10 13kg

Dumb Ovh Press: (begin 21.5; goal 2x25 +1 kg/wk)
5x5 24.5 kg -> om en om....
Was een tip van Robke, dit voelt wel makkelijker aan, alleen ben ik niet snel genoeg om er 10 reps achter elkaar uit te knallen. Is dus 6 x 8x (4R + 4L) @ 24.5 kg geworden. Ik kan hier wel aan wennen denk ik.

Bench Press: (begin 70.5; goal 80 +2.5 kg/wk)
1x6 68 kg; 5x5 80.5 kg -> goal en PR!!

Dips: (begin BW+10; goal BW+20 +2.5 kg/wk)
1x8 BW; 5x5 BW+22.5 kg -> goal voorbij en PR!!

Push ups (begin BW; goal BW+10 +2.5 kg/wk)
20+8+8+8+8+8 (60) BW+12.5 kg myo-rep stijl -> goal voorbij en PR!!

Opm: behalve de OHP was dit een goeie dag.

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

lkkre training, en een goed gelukte FSQ is altijd fijn.

Thanks, ben niet ontevreden. Las bij Nicky dat je de heupen nog meer onder de stang dient te duwen.

Gaat lekekr hier, mooie pr's! Ik moest even opzoeken wat frog crunches zijn, het ziet er wat ongemakkelijk uit. Is het niet erg belastend voor je wervel?

Ovh dumbbell press om en om?
Dus met 1 arm?
Raak je dan niet uit balans
Is het zittend of staand? Zittend kan ik zwaarder pressen...waarschijnlijk door de betere steun
Beste training weer hoor

• #1.992
Gaat lekekr hier, mooie pr's! Ik moest even opzoeken wat frog crunches zijn, het ziet er wat ongemakkelijk uit. Is het niet erg belastend voor je wervel?

Dankje. Nee, geen belasting voor de rug, het is de bedoeling dat je met de abs werkt. Hoewel men zegt dat een statische plank nog minder belastend voor de rug is.

---------- Toegevoegd om 07:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:35 ----------

Ovh dumbbell press om en om?
Dus met 1 arm?
Raak je dan niet uit balans
Is het zittend of staand? Zittend kan ik zwaarder pressen...waarschijnlijk door de betere steun
Beste training weer hoor

Ik deed hem ook maar voor het eerst... maar met 1 arm druk je uit, en de 2e arm met gewicht is dan een tegenbalans.
En staand idd. Als je zittend doet en je hebt een rugleuning dan wordt de oefening bijna een incline bench press omdat je ook afzet tegen die leuning. Dan snap ik dat je meer gewicht kan doen.

Als je wat zwaarder gaat met die DB press, en wat meer reps gaat kunnen pakken, ga je je core ook aardig voelen ;)

Nice work bro!

• #1.994
Als je wat zwaarder gaat met die DB press, en wat meer reps gaat kunnen pakken, ga je je core ook aardig voelen ;)

Nice work bro!

Deze voelt wel heel anders aan dan een 2 armige OHP. Meer stretch over de hele lengte van lat. dorsi, en idd de obliques moeten ook een flink tandje bijzetten.

db press staand was altijd lekker. met me andere arm leunen op een onzichtbare steun :roflol:

• #1.997
  • #1.999
ik heb hem ook los gedaan, met kettlebells....lekker!!

Terug
Naar boven