MuscleMeat

Diverse trainingen

Reneetje je hoort bij de zeldzame club oudjes die nog fit zijn. Enjoy your fit live.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.942
PLPL 5x5 Week 5, Dag 1

zo Benen-buik
Squats: (begin 88; goal 108 +5 kg/wk)
1x6 68kg; 1x6 88 kg; 5x5 108 kg -> goal bereikt en PR!!

bicycles:
3x28

Front Squats met straps (begin 63; goal 73 +2.5 kg/wk)
5x5 73 kg -> goal en PR!!

Frog Crunch +10kg: (begin 5 x 6x; +2 reps/wk)
8-8-7-7-7x

Seated One leg Calf Raises (soleus) 32.5 kg op knie
skipped

Opm: blij met SQ PR, maar de reps komen af en toe met moeite (of niet) parallel.Zonder squat rek durf ik niet echt tot het randje te gaan. Dus dat moeten we maar even niet meer doen met dit gewicht.
FSQ ging op zich nog wel, en weer een PR. Het was warm en zweterig, en de stang ging een paar keer schuiven over mijn front delts, met rooie plekken en uitgetrokken haartjes als gevolg :(
Abs lekker strak nu van de crunches.
Calf raises geskipped, want ik had een beetje last van een pees aan de buitenkant van mijn rechter enkel, en het hefbomen met de voet voelde niet lekker.

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:20 ----------

Thanks Ron, maar ik ben ook blij dat ik relatief blessure bestendig ben (toevallig vandaag een enkel waar ik een beetje voorzichtig mee ga doen).

Beide goals gehaald. Netjes zeg! Ben je van plan een squatrek aan te schaffen trouwens? :)

Wow respect hoor Neet! Zowel Squat als frontsquat lekker PR's gepakt!!:D:D

• #1.945
  • #1.947
Front squat met straps, hoe moet ik dat voor me zien? :p
Lekkere PR's heurrr, en je doel gehaald. Naiz!

• #1.949
Congrats met je PR, lekker bezig!! :D

Ongeveer zo: http://www.google.com/search?q=front+squat+straps&tbm=isch

Ja, zeker lekker, maar ik heb wel een beetje mijn peroneus pees verkloot rechts :(
Voorlopig maar een beetje voorzichtig doen.

Ik had niets moeten zeggen over weinig blessure gevoelig.... dan roep je het ook zelf af :p
Ah, duidelijk. Waarom doe je hem zo met straps en niet met een crossed grip (heet dat zo)? Lijkt me persoonlijk fijner.

Zo dus:
fat-burning7.jpg

grinnik....dat heeft Neet al meerdere keren uitgelegd in zijn log (evenals waarom de clean grip (nog) niet lukt).

Sterkte met je pees....bah!

grinnik....dat heeft Neet al meerdere keren uitgelegd in zijn log (evenals waarom de clean grip (nog) niet lukt).

Dan heb ik dat gemist, of las ik Neet z`n log nog niet.. Ben iig benieuwd naar het antwoord - Als je het zo zegt, klikt het alsof hij een goede reden heeft ;)

Super met je goals op beide squats! Dat gaat echt lekker!!

• #1.955

Ha ha, sommige dingen blijven blijkbaar raar.... maar deze beviel het best, clean en cross en Frankenstein grip was het ook niet.

Ik heb al een beetje zitten lezen, overbelasting van de peroneus kan door te viel op de tenen en te weinig op de hakken drukken bij het squatten, zou heel goed kunnen bij mij. De houding bij PR squats is niet zo goed meer, vooral bij 5x sets komt er ook vermoeidheid bij. Zelfs lopen van de auto naar de deur was niet lekker vandaag.

Pr op beide sq varianten netjes rene

Ah, duidelijk. Waarom doe je hem zo met straps en niet met een crossed grip (heet dat zo)? Lijkt me persoonlijk fijner.
Het is wat gedoe met straps, maar het is IMO echt een lekkere manier om te FSQ'en. Het forceert je arm ook de goede kant op en de barbel blijft gewoon beter liggen!

Met straps komt de houding nog het dichtst bij ckeangrip als je daar nog niet flexibel genoeg voor bent. Met crossgrip eerder de neiging tot rugbolling als je niet heel goed uitkijkt. Frankenstein grip kan overigens ook prima, maar vraagt meer van je balans.

• #1.960
Het is wat gedoe met straps, maar het is IMO echt een lekkere manier om te FSQ'en. Het forceert je arm ook de goede kant op en de barbel blijft gewoon beter liggen!

Met straps komt de houding nog het dichtst bij ckeangrip als je daar nog niet flexibel genoeg voor bent. Met crossgrip eerder de neiging tot rugbolling als je niet heel goed uitkijkt. Frankenstein grip kan overigens ook prima, maar vraagt meer van je balans.

Goeie uitleg ;)

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ----------

PLPL 5x5 Week 5, Dag 2

di Push

Arnold press bij warm draaien:
2x10 13kg

Dumb Ovh Press: (begin 21.5; goal 2x25 +1 kg/wk)
5x5 24.5 kg -> lange pauzes -> F op de 4e set (3x), maar de 5e lukte wel ???

Bench Press: (begin 70.5; goal 80 +2.5 kg/wk)
1x6 68 kg; 5x5 78 kg -> OK

Dips: (begin BW+10; goal BW+20 +2.5 kg/wk)
1x8 BW; 5x5 BW+20 kg -> goal en oud PR gehaald

Push ups (begin BW; goal BW+10 +2.5 kg/wk)
20+8+8+8+8+8 (60) BW+10 myo-rep stijl -> goal gehaald

Opm: OHP blijft een lastig ding, volgende week (laatste week van deze periode) h
etzelfde gewicht, dus goal ga ik niet halen.
Bij bench moet goal volgende week haalbaar zijn....
En bij dips en PU is het doel gehaald en ga ik nog wel even voor een VPR volgende week.

Terug
Naar boven