MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.002
PLPL 5x5 Week 6, Dag 3

do Benen

Squats: onder par
1x8 68 kg; 5x5 93 kg

DeadLift: (begin 105.5; goal 125 +5 kg/wk)
1x5 93 kg; 3x5 113 kg

Romanian DL: (begin 88; goal 108 +5 kg/wk)
3x5 110.5 kg -> goal voorbij en PR!!

Goblet Squats: ATG
1x10 22 kg; 4x10 32 kg -> pfff...

Opm: SQ en DL iets rustiger vandaag, daar had ik mijn goal al voor gehaald. RDL vanaf blokken (12 cm) nieuw PR, en toen was mijn rug goed leeg. Goblets waren beetje pijnlijk (het goeie soort, spier-vermoeidheid pijn).

Nice die PR op RDL!
Dan is het even door de burn heengaan met die goblet squats he! :D

Leg je die RDL dan ook elke rep dood op die blokken? Of meer raken en omhoog?

• #2.005
Mooie RDL hoor.. 110 is pittig

Thnx, lukt me ook niet zonder straps hoor. Maar als ik mijn handen zou willen trainen dan deed ik wel hand oefeningen :D

Weighted deadhangs proberen ;) Gewoon een hoop schijven aan een dipriem hangen, en aan de pullup gaan hangen.
Voor de rest niks doen. Gewoon zo lang mogelijk vasthouden. Geen belasting op je onderrug en het doet wonderen
voor je grip ;)

• #2.010
Weighted deadhangs proberen ;) Gewoon een hoop schijven aan een dipriem hangen, en aan de pullup gaan hangen.
Voor de rest niks doen. Gewoon zo lang mogelijk vasthouden. Geen belasting op je onderrug en het doet wonderen
voor je grip ;)

Klinkt wel goed.
Sommigen doen ook wel mixed grip bij DL, maar ik heb een beetje een tic wb symmetrie.:o

• #2.013
Die goblet squats heb ik zelf nooit gedaan, maar ik denk dat ze vergelijkbaar aanvoelen als lunges zo op 't eind van de training, hehe! :D Fijn dat je zo'n goede progressie aan het boeken bent trouwens :thumb:.

Heb jij eigenlijk verschil in stance bij gewone squats en front squats?

Gaat trouwens lekker hier zeg. Niet zo veel tijd om in alle andere logs te kijken hier, maar je bent weer goed vooruit gegaan :thumbs:

Heeft een goblet squat wel zin als je 150+ kg squat? Lijkt me nou niet comfortabel om de dumbbell van 70 kg vast te gaan pakken en hetgeen wel comfortabel is lijkt me dan weer veel te licht.

• #2.018
Die goblet squats heb ik zelf nooit gedaan, maar ik denk dat ze vergelijkbaar aanvoelen als lunges zo op 't eind van de training, hehe! :D Fijn dat je zo'n goede progressie aan het boeken bent trouwens :thumb:.
Kwa pomp na een zware train is het wel vergelijkbaar denk ik.
Heb jij eigenlijk verschil in stance bij gewone squats en front squats?

Gaat trouwens lekker hier zeg. Niet zo veel tijd om in alle andere logs te kijken hier, maar je bent weer goed vooruit gegaan :thumbs:
Ja bij FSQ moet je rechterop staan, dat doe ik bij back sq dus niet zo. En dank :p
Gotta love goblet squats!! Zou ze zeker eens proberen!!

Heeft een goblet squat wel zin als je 150+ kg squat? Lijkt me nou niet comfortabel om de dumbbell van 70 kg vast te gaan pakken en hetgeen wel comfortabel is lijkt me dan weer veel te licht.

Grootste voordeel van goblet vind ik dat je makkelijk heel diep door de heupen kan gaan, ATG, omdat het evenwicht gewoon lekker ligt. Je moet het niet voor kracht opbouw doen, dus 70 kg db hoeft helemaal niet. Je kan extra uitdaging zoeken door lekker explosief omhoog te komen.

Ja bij FSQ moet je rechterop staan, dat doe ik bij back sq dus niet zo. En dank :p

Grootste voordeel van goblet vind ik dat je makkelijk heel diep door de heupen kan gaan, ATG, omdat het evenwicht gewoon lekker ligt. Je moet het niet voor kracht opbouw doen, dus 70 kg db hoeft helemaal niet. Je kan extra uitdaging zoeken door lekker explosief omhoog te komen.
En qua stance, dus hoe breed je staat?

En die goblet squats zijn niet echt iets voor mij dus, aangezien ik meer op hypertrofie train.

• #2.020
En qua stance, dus hoe breed je staat?

En die goblet squats zijn niet echt iets voor mij dus, aangezien ik meer op hypertrofie train.

Kwa breedte zitten FSQ een beetje tussen back en sumo sq in, iets breder is lekkerder dus :)

Heup en onderrug flexibiliteit zijn zo goed dat goblets daar niets meer kunnen toevoegen? :p

Terug
Naar boven