XXL Nutrition

Diverse trainingen

Hehehe.. De top van spierpijn op de 2e dag, zo herkenbaar. Zo lekker, maar tegelijkertijd zo kut :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.402
Hehehe.. De top van spierpijn op de 2e dag, zo herkenbaar. Zo lekker, maar tegelijkertijd zo kut :P
Ach, het is wel een teken dat je bepaalde spieren gebruikt. Ik heb een tijd gedacht dat ik vnl triceps gebruikte bij het benchen. Nu heb ik behoorlijk spierpijn in de pecs, dus dat is een teken dat ik toch de goeie spieren wel gebruik.

• #2.403
PPL Week 1 Dag 4

za Pull
Pendlay BOR:
1x10 48 kg; 5x5 68 kg

Pull Ups:
4x5 BW+5 kg

Chin Ups:
4x5 BW+7.5 kg

Standing (bent over) Rear Delt raises
20+5+5+5+5+5 (45x) 8kg myo-rep stijl

Side Lat raises
20+5+5+5+5+5 (45x) 9kg myo-rep stijl

Front raises met schijf:
15+5+5+5+5 (35x) 10kg myo-rep stijl

Opm:
Spierpijn in de benen viel wel mee. Ik voelde wel de hams goed bij de Pendlays.
Front delts ga ik wel weer voelen ben ik bang. Doet nu al pijn bij typen... :(

spierpijn.....ik heb het nu ineens, met een paar rustdagen
met gewoon olylifting en assistance niet meer

met crossfit vroeger....oef
soms van die T-rex-armpjes die ik niet meer gestrekt kreeg
soms dat je je moest laten vallen op het toilet
of als je uit je bed komt, een voor een je kuiten zo moet strekken dat je hielen de grond weer raken...

mis dat srs soms

Ziet er toch goed uit Neet!

Hoe bevallen de myo's?

Mooie training! Wat is precies het voordeel van die MYO reps?

• #2.407
Bij de myo reps maak je eerst een flink lange set zodat je begint te verzuren, daarna vrij snel en met korte rustpauzes een aantal kleine sets. Het voordeel zou zijn dat je een extra groeiprikkel krijgt door de uitputting, en dat je ook je laatste spiervezels moet recruteren omdat de rest al moe is. Ik vind het best een lekkere trainingsmethode. Of het ook echt werkt is natuurlijk wat lastiger zelf te beoordelen.

Bij de myo reps maak je eerst een flink lange set zodat je begint te verzuren, daarna vrij snel en met korte rustpauzes een aantal kleine sets. Het voordeel zou zijn dat je een extra groeiprikkel krijgt door de uitputting, en dat je ook je laatste spiervezels moet recruteren omdat de rest al moe is. Ik vind het best een lekkere trainingsmethode. Of het ook echt werkt is natuurlijk wat lastiger zelf te beoordelen.
Het is ook de manier bij uitstek om wat volume te draaien met sub-maximale gewichten..

• #2.409
spierpijn.....ik heb het nu ineens, met een paar rustdagen
met gewoon olylifting en assistance niet meer

met crossfit vroeger....oef
soms van die T-rex-armpjes die ik niet meer gestrekt kreeg
soms dat je je moest laten vallen op het toilet
of als je uit je bed komt, een voor een je kuiten zo moet strekken dat je hielen de grond weer raken...

mis dat srs soms
Als ik er over nadenk, denk ik dat je vooral spierpijn krijgt als je een bepaalde beweging al heel lang niet meer gedaan hebt, en met je WOD's deed je natuurlijk de gekste dingen. Nu oefen je telkens dezelfde bewegingen om ze te perfectioneren.

• #2.410

Ah, duidelijk (denk ik :p). Ik zal er eens wat meer over opzoeken.

Ah, duidelijk (denk ik [emoji14]). Ik zal er eens wat meer over opzoeken.
Best interessante kost. Na een heel verhaal komt het er op neer dat je met lichtere gewichten hetzelfde trainingseffect kan krijgen als trainen met gewichten van rond je 5rm. Lees hier maar

http://borgefagerli.com/myo-reps-in-english/
Ah, duidelijk (denk ik [emoji14]). Ik zal er eens wat meer over opzoeken.

Goeie training! Hoe voelt het om weer back on track te zijn na je vakantie?

• #2.414
  • #2.415
He, ben jij ook nog altijd van de partij? :)
Wernbom en Fagerli zijn idd de mannen die hier over geschreven hebben. Dit verhaal kende ik nog niet. Leuk, ga het zo lezen.
Ja hoor ben er nog, sinds 2 weekjes zowat weer écht. Aan de gang, heb nu wat ijzer in huis gehaald. De elastieken beetje aan de kant geschoven.

Dat verhaal is waar mijn inspiratie vandaan kwam om die toe te passen met de elastieken.

Als ik er over nadenk, denk ik dat je vooral spierpijn krijgt als je een bepaalde beweging al heel lang niet meer gedaan hebt, en met je WOD's deed je natuurlijk de gekste dingen. Nu oefen je telkens dezelfde bewegingen om ze te perfectioneren.
ja natuurlijk! Spierpijn krijg je van oefeningen die je weinig doet en met CrossFit waren het inderdaad zoveel bewegingen...
Heb je niet van bijna ieder nieuw trainingsschema in het begin spierpijn neet? jij verandert toch iedere week of 8 van (soort) schema?

• #2.418
Ik verander idd iedere 6 weken of zo van schema, maar blijkbaar zijn het toch meestal variaties op hetzelfde. Zo erg als spierpijn na 3 weken niks doen heb ik zelden.

ja doh....met alle andere zaken krijgen de spieren, of omliggende spieren nog een prikken en je zorgt er ook voor dat je schema ofwel fullbody is, ofwel dat de onderdelen verdeeld over de dagen je hele lijf netjes aanpakken.
Na drie weken niets doen, komt alles weer hard aan.
Weer rustig erin komen, alles voelt dan ook zwaar.
Komt vanzelf weer goed :thumb:

• #2.420
PPL Week 2 Dag 1

zo Legs+Abs

Dumbbell Overhead Squats
2x10 4.5 kg
2x6 9 kg

High Bar Squats:
5x10 78kg

bicycles:
3x28

Front Squats met straps:
5x5 63 kg

Frog Crunch +10kg:
7-7-7-7-7x

Seated One leg Calf Raises (soleus) 32.5 kg op knie
3x (40R + 40L) = 240x

Opm:
Ging echt een stuk lekkerder dan vorige week.

Terug
Naar boven