Fitness Seller

Diverse trainingen

Het is nog verbazend op hoeveel manieren je een stang boven je hoofd kunt duwen: stand van je benen, wel of geen zetje geven met een hupje, wel of niet 'eronder duiken', wel of niet je heupen gebruiken...

Mooi je training opgepakt Neet!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.622
Het is nog verbazend op hoeveel manieren je een stang boven je hoofd kunt duwen: stand van je benen, wel of geen zetje geven met een hupje, wel of niet 'eronder duiken', wel of niet je heupen gebruiken...

Mooi je training opgepakt Neet!
Dat is wel waar. Als zuivere schouder oefening (zoals ik) moet je natuurlijk zo strict mogelijk met je schouders drukken. Maar als je echt voor de grote gewichten gaat, zal je het hele lichaam en zoveel mogelijk momentum moeten gebruiken. Andere doelen :)

Lekkere squat training! Heerlijk die PR ook op de FSQ! Goed begin van 2016 op deze manier :)

frontsquat pr's zijn de lekkerste :cheer:

ok ok...er zijn twee betere soorten PR;s

wedstrijdPR's op snatch danwel clean and jerk.....
maar die doe jij niet zo vaak ;)

• #2.627
  • #2.628
PPL Week 5 Dag 2

za Push
Arnold press:
2x12 13 kg

Dumb Ovh Press:
7-7-7-6-5x 21.5 kg -> F. bij 3e set 7-7-6-6-6 wel gehaald

Bench Press:
1x8 68 kg
5x5 75.5 kg

Chest Dips:
1x8 BW
5x5 BW+15 kg

Push ups:
20+7+7+7+7+7 (55) BW+5 myo-rep stijl

Opm:
Op die OHP gaan we maar eens deloaden en een beetje meer volume doen. Die 7 reps op
dit gewicht zitten al lang op de faalgrens. We moeten eens door dat plateau heen :(
Verdere oefeningen op dezelfde intensiteit als vorige week, toch nog een beetje slapjes....

Good busy man!

ohp heb ik ook rap plateau's mee...deloaden of golvend periodiseren helpt dan meestal wel.

Lekkere train!

Lekker getraind. Even wat lichter pakken en weer opbouwen. Dan komt het zeker wel goed. :)

• #2.633
Ach @neet61 .... Fancy naam, oud principe. Als lineaire progressie te zwaar wordt, kun jr ook je vooruitgang bijhouden door de ene training op 70% en de andere op 80% te trainen en dan alsnog progressie in reps te krijgen. Dat is alles wat het zegt.

• #2.635
Ach @neet61 .... Fancy naam, oud principe. Als lineaire progressie te zwaar wordt, kun jr ook je vooruitgang bijhouden door de ene training op 70% en de andere op 80% te trainen en dan alsnog progressie in reps te krijgen. Dat is alles wat het zegt.
O, dan doe ik dat per ongeluk al voor squats. Een volume dag en een zware dag in de week :)

Deloaden dan... golvend periodiseren klinkt weer fancy ;)
:roflol:

O, dan doe ik dat per ongeluk al voor squats. Een volume dag en een zware dag in de week :)
Dat is niet helemaal wat Nicky zegt natuurlijk..

Van golvend periodiseren kun je zowat een hele studie maken per oefening..

jqciJdq.png

• #2.638
Gaan we geen studie van maken.... afwisselend zwaar en hoog in reps klinkt goed te doen ;)

• #2.640
Interessant verhaal. Maar zoals ik het voor ogen had: afwisselend weken van bv
4 x 8-10 @75RM en
5 x 4-5 @85RM (bedoel 85% van 1RM hiermee, om snedige opmerkingen voor te zijn)
dan doe je niet echt een download, maar wissel je de intensiteit alleen.
Daarbij vind ik 1 werkset uit jouw artikel, toch wel heel weinig....

Terug
Naar boven