Fitness Seller

Diverse trainingen

Ik zou wel benieuwd zijn wat beter werkt: optie A = periode zwaar, daarna periode reps, of optie B = 'traditioneel' volume verhogen. En dan opties vergelijken na een x aantal maanden.

Je zou denken dat een dergelijk onderzoek ooit gedaan is. Zit zelf nu weer een beetje in een krachtbouwfase en wil in een later stadium dan weer wat hoger in de reps gaan met mijn (hopelijk) betere krachtstats.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.002
Gezien je post gister op fb. Maar zie dat het om een afspraak ging...of ik heb de verkeerde persoon voor me:eek:

Tja..die voeding ga ik niet veranderen en heb ook zeker geen typische meso genen. Dus we rommelen maar rustig verder in de hoog die FFMI nog wat te boosten..:thumb:
Ik heb wel FB, maar doe er nooit wat mee :( Of je hebt de verkeerde vcoor je of mijn account is gekaapt :o
Jullie kunnen altijd nog focussen op sterker worden, daar zit je niet zo gauw aan je max. Hoewel Marvin al fraaie stats heeft daarop... behalve die zielige bench natuurlijk :trollface: Lange armen?
Ja, doe ik ook wel. Waar bij sterker zowel meer kg als meer reps betekent.
In b4 Marvin en René gaan loggen de PL-sectie :P
Ach ik heb nergens wat tegen, maar alleen focussen op je Willks totaal is een beetje verarming van wat ik nu doe.
Wat ik me afvraag.... Werkt het nu zo dat als je sterker wordt, dat je ook meer massa kunt opbouwen? Stel dat Neet een paar maanden op kracht traint, er sterker uitkomt en dus ook zwaardere sets kan reppen. Meer stimulans = meer spier? Of werkt dat niet zo?
Er is natuurlijk een sterk verband tussen kracht en massa. Maar in kracht spelen ook je training en techniek mee, je CZS, spier-enzymen en -stofwisseling.
snap niets van die berekeningen
heb gewicht en lengte omgerekend naar lbs en feet en dan kom ik op een FFMI van 6.1
doe vast iets helemaal fout
Ja, is gewoon in kg/m^2 niets feet of pounds.

Ik zou wel benieuwd zijn wat beter werkt: optie A = periode zwaar, daarna periode reps, of optie B = 'traditioneel' volume verhogen. En dan opties vergelijken na een x aantal maanden.
Men zegt met periodiseren makkelijker door een plafond te breken waar je met lineaire progressie meestal tegenaan loopt. Je kan ook 'golvend' periodiseren, iedere keer een 'zware' dag en dan een 'volume' dag en dat langzaam opbouwen.
Ik weet niet of er veel goede studies zijn die het een of het ander ondersteunen.

dat golvend periodiseren moet je bij bayesian bodybuilding eens kijken.
Voor de lifts waar je snel vastloopt werkte dat mij mij wel fijn moet ik zeggen, maar dat is n=1 ;)

• #3.004
dat golvend periodiseren moet je bij bayesian bodybuilding eens kijken.
Voor de lifts waar je snel vastloopt werkte dat mij mij wel fijn moet ik zeggen, maar dat is n=1 ;)
He, mijn lieve zwerver... tijdje niet geweest hier :)
Je kan idd wat jij suggereert, natuurlijk ook een of enkele oefeningen golvend periodiseren, en de rest normaal (lineair opbouwen).

Wacht.. Jij gebruikt geen FB? Volgens mij hebben @Skatermarvin en ik de verkeerde persoon voor ons :o..

• #3.009
  • #3.010
Week 5 Dag 2 high frequency 80 min

di benen+borst+triceps+buik (sets X reps)

12x ATG overhead squats 2x4.5 kg

Front squats
8-8-8-8x 68 kg met straps

Bench Press
10-10-9-9x 68 kg

Romanian DL van blokken
1x8 78 kg
1x6 98 kg
5x3 115.5 kg -> 3x zonder straps, 2x met

EZ bar skull crusher
5x8 30 kg

Frog crunch ss. db flyes. 4 sets x (10 crunch ss. 9 flyes)
Frog Crunch 10x 10 kg
Dumbbell Flyes 9x 20 kg

Opm:
Reps erbij op de FSQ en flyes.
Verder geen bzh.

Flinke RDL's weer man! Lekker bezig :D

Netjes allemaal, Neet. Pittige RDL's inderdaad!

ziet er weer goed uit!!

• #3.014
Thanks. Het lijkt alsof ik inmiddels door die RDL's een soort ronding bij mijn hams voel. Maar benen worden niet dikker :(

ben nog steeds jaloers op jouw frontsquat ;)
Ik kan zelf uren kijken in de spiegel maar zie nooit wat een ander ziet
Dus misschien valt het allemaal wel mee met jouw idee dat je benen niet groeien

• #3.017
ben nog steeds jaloers op jouw frontsquat ;)
Ik kan zelf uren kijken in de spiegel maar zie nooit wat een ander ziet
Dus misschien valt het allemaal wel mee met jouw idee dat je benen niet groeien

Wel nette training weer zeg!!:D[/QUOTE]
De centimeter jokt niet, helaas.....
Maar het klopt wel dat een beetje meer hardheid of doortekening bijdragen aan het beeld, en dat een ander dat misschien eerder ziet.

Ik denk alllebei toepassen dus Heavy - Light
Heavy is onder de 5 (85-95%) en
Light boven 8 reps (50 - 60%)

• #3.019
Ja, dus ook golvend eigenlijk? Maar met een vrij groot verschil tussen heavy en light.

Zie light als n onderhouds-workout om je techniek (en je conditie naar behoefte, met speedreps) op te bouwen
Zo kun je alles verantwoord 2x/wk aanpakken, met meer progressie

p.s ik voel me er goed bij, zit in n cut, zonder krachtverlies, stats 59 1.71 83 12%

Terug
Naar boven