MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.061
Ik probeerde in dat topic van jwdoetookmee een discussie te starten over individuele verschillen in metabolisme, helaas is dat niet echt van de grond gekomen. De verschillen zouden vrij klein zijn, maar ik heb toch twijfels. Natuurlijk is er het probleem van verkeerde rapportage - koekje en glaasje sinaasappelsap tussendoor even vergeten op te geven - maar ik ken zoveel gevallen die fors meer (lijken te) eten maar minder wegen dan ik (en typisch ook heel dun zijn). Het verschil in BW tussen mij en Neet is niet zo groot, maar als ik eet wat hij eet als ik straks uit de cut kom, ben ik in no time weer op mijn oude gewicht.
Dus je moet nog minder eten dan ik?

voor mij geldt hetzelfde wat neet eet zou ik 1kg per week afvallen.
Nee, net andersom. Crakie zijn ouwe gewicht is 92 en nu... 83 of zo? Jij (Flexx) moet blijkbaar veel meer eten dan die 2150 om je gewicht te houden.

Ja ik bedoel ook als ik 2150 zou eten zou ik 1kg per week afvallen:p

Hangt toch ook van je hoeveelheid vvm af hoeveel je verbrand. Ik weeg maar 72 kg en heb meer een fitness lichaam dan BB lichaam. Helaas moet ik om spier te winnen ook een nog hoger vet% accepteren en daar heb je als senior geen zin in...raak het maar weer eens kwijt. Nee dan maar iets onder onderhoud en hopen dat je toch iets wint en ook droger wordt.

Goede VPR's weer. Laag onderhoud heb je inderdaad!

• #3.065
Week 6 Dag 1 high frequency 70 min

di benen+schouders+buik (sets X reps)

Barbell Squat
1x8 78 kg

OH Press
1x8 15 kg DB

Werksets: 4 sets x (8 squat ss. 7 OHP)
8x 93 kg BB Squat
7x 40 kg EZ Bar OHP -> 4x7 nu ook gehaald

DB Side Raises
1x10 4.5kg

Werksets: 3 sets x (9 side raises ss. 2x21 calf raises)
Sides 9x 12 kg
Standing calf raises (one legged): (21R + 21L) BW+25kg

AB-wheel (op tenen)
4x11

Div. rotator cuffs (ro+gr elastiek)

Opm:
Niets er bij deze week. Geen puf.

Gewoon goeie train ondanks geen puf. :)

Ik probeerde in dat topic van jwdoetookmee een discussie te starten over individuele verschillen in metabolisme, helaas is dat niet echt van de grond gekomen. De verschillen zouden vrij klein zijn, maar ik heb toch twijfels. Natuurlijk is er het probleem van verkeerde rapportage - koekje en glaasje sinaasappelsap tussendoor even vergeten op te geven - maar ik ken zoveel gevallen die fors meer (lijken te) eten maar minder wegen dan ik (en typisch ook heel dun zijn). Het verschil in BW tussen mij en Neet is niet zo groot, maar als ik eet wat hij eet als ik straks uit de cut kom, ben ik in no time weer op mijn oude gewicht.
Hier ben ik het mee eens. Mijn gf is een verbrandende calorieen machine..weegt bijna niks..altijd shredded en kan letterlijk eten wat ze wil..

De verschillen zijn IMO een stuk groter dan de wetenschap soms onderschrijft..

Dus je moet nog minder eten dan ik?

Ja. Havermout eruit, twee boterhammen minder, 75 gram pasta ipv 100, stuk fruit erbij en wat meer magere kwark - dat is ongeveer onderhoud voor mij.

Hier ben ik het mee eens. Mijn gf is een verbrandende calorieen machine..weegt bijna niks..altijd shredded en kan letterlijk eten wat ze wil..

Laat haar voor de gein eens een paar dagen opschrijven wat ze allemaal eet en doet. Kunnen we dat met de bekende formules vergelijken.

Jouw vriendin heeft hoogstwaarschijnlijk een veel hogere mate van onbewuste activiteit. Alle beweging/inspanning buiten sportieve en recreatieve activiteit om.

Verschil in bodytype lijkt mij

Ecto vreet als n varken..en de Endo staat er bij te kijken...;) (ben zelf ook n Endo, en n dikke huid, ik ga maar weer n rondje rennen...)

Jouw vriendin heeft hoogstwaarschijnlijk een veel hogere mate van onbewuste activiteit. Alle beweging/inspanning buiten sportieve en recreatieve activiteit om.

Dat kan natuurlijk, al weten we allemaal dat je voor 100 kcal verbranden al best wat moet doen. Een hele dag op de bank liggen of rondlopen scheelt best wat, maar in de praktijk zijn de verschillen meestal niet zo extreem.

:roflol: ze doet niks aan sport..heeft geen heel zwaar werk. Het enige dat opvallend is is haar hogere rusthartslag (wat natuurlijk ook een deel verklaard)

Metabolisme is in mijn ogen sowieso betrekkelijk en meer dan enkel persoons- en situatiegebonden. Tevens ben ik er van overtuigd dat je een onderhoudsniveau werkelijk kunt verhogen. Weet nog goed dat toen ik 120+ woog ik op een gegeven moment serieus niet meer af kon vallen op een voedinginname van 1000-1200 kcal met 4 x in de week KT (ja, veel te laag, I know). Heb ook een fase gehad dat het afvallen lukte op 1600 kcal met 5 x in de week sporten. Maar inmiddels zijn we een paar jaar en wat massa verder en blijk ik meer dan gemiddeld 2800 kcal nodig te hebben om rustig aan te komen. Ik bedoel maar, ik heb mijn onderhoudsniveau in een tijdspanne van 2 jaar met bijna 1000 kcal kunnen verhogen.
Bottom line: BMR is situatie -en persoonsgebonden.

:roflol: ze doet niks aan sport..heeft geen heel zwaar werk. Het enige dat opvallend is is haar hogere rusthartslag (wat natuurlijk ook een deel verklaard)

Mijn hartslag is juist extreem laag. Pff... we zullen er wel nooit achterkomen wat nou de reden van een hoog onderhoud is :P!

Je energiebehoefte is door de sport gestegen:activiteitsfactor
Ik denk dat dat zeker meetelt..
Je verplaatst meer kilo's ijzer dan voorheen...

schildklierwerking....enz allerlei fact. dus...

• #3.077
Bij mijn cuts was het toch wel tamelijk precies calorieen in minus calorieen uit geeft je gewichts af/of toename. Ik heb nooit magie kunnen ontdekken zoals een aanpassend metabolisme of iets in dien aard.

Ik denk ook dat dat heel persoonlijk is. Geen enkel lijf is hetzelfde.
Maar op zich is het wel eenvoudiger als het enkel kcal in vs kcal out is.;)

Ik had het alleen over basismetabolisme, dus het aantal kcals per dag nodig om precies op gewicht te blijven. Naar mijn idee - maar dat blijft nattevingerwerk - zitten daarin niet te verwaarlozen verschillen in tussen individuen. Als in: sommige personen van 75 kg eten meer dan andere van 75 kg, ook als ze beide perfect op gewicht blijven. Uiteraard komt de mate van activiteit dan om de hoek kijken, maar zelfs als je daarvoor compenseert, komt het nog niet uit.

kcal in vs kcal out klopt altijd, alleen zie maar eens uit te vinden van je kcal out is - oftewel: volgens mij heb je niet veel aan de formules. Uiteindelijk is het toch de weegschaal die het betrouwbaarst laat zien of je teveel of te weinig eet. (wel jammer dat vocht dan weer irritant doet)

Terug
Naar boven