Fitness Seller

Diverse trainingen

En het is ook wel een beetje confronterend om met een zoon die heel buff is naar een gym te gaan, terwijl hij zich misschien niet zo prettig voelt met een buikje en slechtere conditie. Misschien eerst een setje dumbells op zolder leggen of zo...?

En thanks.
:roflol:
Heb nog wel een setje dumbells liggen van toen ik begon met KT. Misschien maar eens in het zicht leggen :p

• Topic Starter Topic Starter
di: rug + borst

pronated grip pull-ups: 5x7
neutral grip pull-ups: 4x7
static lat hangs: 3x40 sec
inverted rows: 3x12
rechte (chest) dips: 11-11-11x
loosely tucked lever: 3x15 sec
towel push-ups: 3x15
superman hyper extensions: 4x20 sec
1-legged lever: 2x7 sec L+R
static plank: 195 sec

Opm: behalve rug en borst raak ik ook wel triceps en schouders: traps en rhomboids. Lekkere lange set.

Lekkere training (ouwe:D) Ik mag dat zeggen heb je zelf gezegt:eek:

:roflol:
Heb nog wel een setje dumbells liggen van toen ik begon met KT. Misschien maar eens in het zicht leggen :p

Misschien een wedje met hem maken om een fles oude Troost (of zo) dat hij wel/niet binnen 2 mnd 20 reps daarmee doet?

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Lekkere training (ouwe:D) Ik mag dat zeggen heb je zelf gezegt:eek:

Jij mag dat, en je was er snel bij :)

Ik zat er gewoon op te wachten eigenlijk:o

zow dat zijn heel wat oefeningen neet!
netjes

ow en wovano: één tip; ga niet overtuigen, dan drijf je je pa enkel meer de verdediging in ;)

Dat zijn inderdaad flink wat oefeningen. Sinds ik erover nadenk om in mijn volgende trainingsschema borst en rug samen te gaan pakken zie ik dit ook steeds meer voorbij komen in de logs. Wel leuk om te zien ;)

Dat zijn inderdaad flink wat oefeningen. Sinds ik erover nadenk om in mijn volgende trainingsschema borst en rug samen te gaan pakken zie ik dit ook steeds meer voorbij komen in de logs. Wel leuk om te zien ;)

Ja, het gaat wel samen maar wordt een soort full upper body serie. Ik vind het trouwens moeilijk om echt focus op de borst te krijgen met dips, voel ook de triceps behoorlijk werken.

Ja, het gaat wel samen maar wordt een soort full upper body serie. Ik vind het trouwens moeilijk om echt focus op de borst te krijgen met dips, voel ook de triceps behoorlijk werken.
Meer voorover leunen en je benen meer naar achter laten hangen. Hierdoor kom je van een meer verticale positie en in meer horizontale (zeg eerder diagonale) positie.

lkkr train rene goed bezig.

Meer voorover leunen en je benen meer naar achter laten hangen. Hierdoor kom je van een meer verticale positie en in meer horizontale (zeg eerder diagonale) positie.

Dan ga ik mijn front delts en subscapularis wel meer voelen, de borst zal echt wel meedoen maar blijft voor mijn gevoel een beetje buiten op de achtergrond. Ben ik raar?
De beste borst beweging vind ik als je kracht van buiten naar binnen zet, bv dumbbell flyes.

sterke planks! :thumbs:

Dan ga ik mijn front delts en subscapularis wel meer voelen, de borst zal echt wel meedoen maar blijft voor mijn gevoel een beetje buiten op de achtergrond. Ben ik raar?
De beste borst beweging vind ik als je kracht van buiten naar binnen zet, bv dumbbell flyes.

Ik heb dat ook, maar dacht dat dat kwam omdat ik nog lang niet goed kan dippen (ringdippen in mijn geval).
Ik weet het aan gebrek aan kracht en techniek.

Waarom dippen voor je borst? Er zijn zoveel andere oefeningen. Ik dip voor mijn triceps en nergens anders voor. Als ik naar voren hang dan heb ik meer rek en druk op mijn schouders dan het gevoel op mijn borst.
Nou dan pak ik wel een andere oefening. :p

Ik heb dat ook, maar dacht dat dat kwam omdat ik nog lang niet goed kan dippen (ringdippen in mijn geval).
Ik weet het aan gebrek aan kracht en techniek.

Waarom dippen voor je borst? Er zijn zoveel andere oefeningen. Ik dip voor mijn triceps en nergens anders voor. Als ik naar voren hang dan heb ik meer rek en druk op mijn schouders dan het gevoel op mijn borst.
Nou dan pak ik wel een andere oefening. :p

Dan ben ik niet zo raar, gelukkig.
Behalve de towel pushups ken ik niet zoveel calisthenics-stijl borst oefeningen.

Fijne kerst Neet!

Nou ik vind het een mooie training. Zelf heb ik ook dippen bij borst oefeningen. Kan prima.
Hele fijne kerstdagen! geniet ervan.

Met elastiek trainen kan ook toch. Of hoort dit dan niet thuis bij bodyweight training. :D

Da's zeker waar ja, kan je ook wat goede oefeningen mee doen.

Nou ik vind het een mooie training. Zelf heb ik ook dippen bij borst oefeningen. Kan prima.
Hele fijne kerstdagen! geniet ervan.

Ja, kan ook prima maar als de triceps of schouders het meeste doen is het niet een ideale borst oefening.
En allemaal een fijne kerst. Ik ga nog gwn trainen morgen hoor (thuis...)

Terug
Naar boven