AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Uitstekende keuze, die TM. Mooie balans tussen massa en kracht. Je bent wel een echte program hopper he? Is geen kritiek, er valt best wat voor te zeggen om flink te variëren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.202
Thanks, ik ben wel benieuwd.
Ja, ik heb eigenlijk altijd al iedere 5-6 weken de oefeningen in een periode omgegooid, van calistenics, BW only, tot zwaar en low reps, maar na een tijdje komen dezelfde elementen wel weer terug hoor. TM is echter helemaal nieuw voor mij.

• #3.203
Week 1 Dag 2 TM

di Recovery dag -------- 60 min

Squat
1x12 BW ATG
1x8 68 kg ATG
2×5 83 kg flink below par

Dumbell OHP
1x10 15 kg
3×5 21.5 kg

Chin Ups
3x8 BW + 2.5 kg

Back Extensions
5×8 BW

Opm: was inderdaad geen zware dag. Om het uitdagend te maken ben ik wel heel
diep gegaan met squat.

Goede start van je nieuwe schema!

Lekker getraind rené!

Waarom zou je niet altijd maximaal diep squatten? Je doet toch ook geen halve rep op de bench?

• #3.207
Deze discussie is al op duizenden plaatsen gevoerd :)

D'r valt niet veel te discussiëren, je bent een kerel of niet :D

D'r valt niet veel te discussiëren, je bent een kerel of niet :D

Kijk uit wat je schrijft, door deze discussie vindt Reneetje mij een oetlul. Ondanks dat ik 'm heb uitgenodigd voor een bak koffie, ik woon tenslotte bij 'm om de hoek. Tot op vandaag een stilzwijgen..

Kijk uit wat je schrijft, door deze discussie vindt Reneetje mij een oetlul. Ondanks dat ik 'm heb uitgenodigd voor een bak koffie, ik woon tenslotte bij 'm om de hoek. Tot op vandaag een stilzwijgen..

Typische wijvenreactie :trollface:

• #3.211
Waarom zou je niet altijd maximaal diep squatten? Je doet toch ook geen halve rep op de bench?

Een squat die netjes op parallel is is geen halve rep natuurlijk. Ik squat ook niet altijd tot complete diepte, is niet nodig. Gewoon op par of net eronder. Best aardig artikel erover: https://www.t-nation.com/training/real-science-of-squat-depth

En Eleiko komt meestal langs om te mekkeren over welke vorm Neet gebruikt, maar dat terzijde.

• #3.213
Een squat die netjes op parallel is is geen halve rep natuurlijk. Ik squat ook niet altijd tot complete diepte, is niet nodig. Gewoon op par of net eronder. Best aardig artikel erover: https://www.t-nation.com/training/real-science-of-squat-depth

En Eleiko komt meestal langs om te mekkeren over welke vorm Neet gebruikt, maar dat terzijde.
Precies, de curl heeft iets soortgelijks, volledig met de onderarm naar boven geeft ook een ontspanning van de biceps, dat is ook niet stoerder dan een drie kwart curl, en laatste stukje voegt weinig toe aan de geleverde kracht.

O was die Eleiko er weer. Heb die irritante eikel al tijden geleden op negeren gezet. Geen energie aan verspillen :)

• #3.214
Leuk artikel van T-nation. Precies wat ik bedoel: bij die 'third world' of passieve squat, hangt het lichaam passief aan de banden van de knie, en de quads en hams doen eigenlijk niets meer. Niet wat je wilt als je voor hypertrofie traint. Wel nuttig bij olympisch omdat je vanuit diep met veel momentum door een dood punt bij bv snatch kan vliegen.

Toch wel interessant die training..nu licht maar je kruipt omhoog tot max.
Fijn te lezen dat 90 graden best is...dieper ga ik ook niet :)

• #3.216
Toch wel interessant die training..nu licht maar je kruipt omhoog tot max.
Fijn te lezen dat 90 graden best is...dieper ga ik ook niet :)
Ja, het is de bedoeling dat er iedere week (2 weken) weer iets bij komt.
En klein beetje zout op slakken... als je bovenbeen parallel is, dan is de hoek iets van 107 of 109 o heb ik gelezen. Dat komt omdat het onderbeen ook ietsje schuin naar voren staat.

What about quarter squats..:trollface:

Gekke bodybuilders :P

Ga nu tegen heilige huisjes schoppen.
Ben nog altijd van mening dat het ene fysiek zich beter leent voor een diepe(re) SQ dan een ander, denk bijvoorbeeld alleen al aan mobiliteit. Echter is elke SQ die (hoe weinig dan ook) boven parallel is geen SQ imo.

• #3.220
Vul zelf maar in...
Ga nu tegen heilige huisjes schoppen.
Ben nog altijd van mening dat het ene fysiek zich beter leent voor een diepe(re) SQ dan een ander, denk bijvoorbeeld alleen al aan mobiliteit. Echter is elke SQ die (hoe weinig dan ook) boven parallel is geen SQ imo.
Vanuit een powerlifter perspectief heb je gelijk, een squat wordt pas goedgekeurd bij parallel, daarboven telt hij niet. Dieper wordt niet gedaan omdat het niet hoeft, en voor hun alleen het gewicht telt.
Wij trainen voor hypertrofie, dan ga je voor maximale arbeid door de beenspieren dat is bij parallel. Hoger dan par heeft minder rendement ondanks dat je meer kilo's op de bar kan doen, omdat het dijbeen relatief meer gewicht draagt, en kleinere rom. Maar lager dan par ook ongunstig, omdat je niet zoveel gewicht op de bar kan doen vanwege de ongunstige hoek van de quads, en de beenspieren minder arbeid verrichten ondanks langere rom.
En veel mensen kunnen los van kracht idd niet eens diep squatten, omdat hun fysiek hun hele leven doorgezakt is op stoelen.

Terug
Naar boven