Crakie
Huge Freak
- Waardering
- 2.529
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
D'r valt niet veel te discussiëren, je bent een kerel of niet![]()
Kijk uit wat je schrijft, door deze discussie vindt Reneetje mij een oetlul. Ondanks dat ik 'm heb uitgenodigd voor een bak koffie, ik woon tenslotte bij 'm om de hoek. Tot op vandaag een stilzwijgen..

Bij een echte ATG (de houding waarin mannen in Azie bv een sigaretje roken) zijn de quads grotendeels in rust en de hamstings helemaal. Daar heb je niet zoveel aan. De grootste prikkel is bij een 90 o kniebuiging.D'r valt niet veel te discussiëren, je bent een kerel of niet![]()
Wat is een typische wijven reactie?
Waarom zou je niet altijd maximaal diep squatten? Je doet toch ook geen halve rep op de bench?
Precies, de curl heeft iets soortgelijks, volledig met de onderarm naar boven geeft ook een ontspanning van de biceps, dat is ook niet stoerder dan een drie kwart curl, en laatste stukje voegt weinig toe aan de geleverde kracht.Een squat die netjes op parallel is is geen halve rep natuurlijk. Ik squat ook niet altijd tot complete diepte, is niet nodig. Gewoon op par of net eronder. Best aardig artikel erover: https://www.t-nation.com/training/real-science-of-squat-depth
En Eleiko komt meestal langs om te mekkeren over welke vorm Neet gebruikt, maar dat terzijde.

Ja, het is de bedoeling dat er iedere week (2 weken) weer iets bij komt.Toch wel interessant die training..nu licht maar je kruipt omhoog tot max.
Fijn te lezen dat 90 graden best is...dieper ga ik ook niet![]()
Vul zelf maar in...
Vanuit een powerlifter perspectief heb je gelijk, een squat wordt pas goedgekeurd bij parallel, daarboven telt hij niet. Dieper wordt niet gedaan omdat het niet hoeft, en voor hun alleen het gewicht telt.Ga nu tegen heilige huisjes schoppen.
Ben nog altijd van mening dat het ene fysiek zich beter leent voor een diepe(re) SQ dan een ander, denk bijvoorbeeld alleen al aan mobiliteit. Echter is elke SQ die (hoe weinig dan ook) boven parallel is geen SQ imo.