- Waardering
- 2.136
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 22%
Wie riep mij?Ha ha, heel goed, alle varianten hebben wel hun plaats voor een bepaald doel. Alleen weet ik niet zo net of het waar is dat een aantal mensen geen ATG 'kunnen', of dat dit een kwestie is van aan mobiliteit werken. Hoewel ik neig het verhaal van de vorm van de dijbeenkop en het acetabulum te geloven. Misschien heeft een superhot physical therapist hier een mening over![]()

Precies wat je zegt, in principe kan iedereen leren om diep te squatten. Het hele acetabulum verhaal klopt wel, maar die bepaalt slechts je stance (breedte in mindere en rotatie in meerdere mate). Verder is het hele "welk type squat" verhaal zoals @NickyCF al schreef volledig afhankelijk van je doelen. Een powerlifter heeft minder aan een zo diep mogelijke squat (ik vind ATG een domme beschrijving die veel te vaak gebruikt wordt in verkeerde situaties), maar een gewichtheffer moet juist zo diep mogelijk met zoveel mogelijk quad activatie.ik geloof wel iets van dat verhaal
maar heb ook gezien dat oefening de meest stijve hark een goede oly-squat kan leren (wel zie je daar ook stanceverschil)
mijn eerste squats kreeg ik @Skatermarvin style.... duurde ook een paar maanden dagelijks oefenen voor ik tot parallel kwam en ik ben toch behoorlijk lenig.
M.i. wordt de vorm van het bekken veel te vaak als excuus gebruikt door luilakken.