Fitness Seller

Diverse trainingen

Met benen heeft zover ik weet bijna iedereen dat..

Het beloofd ook altijd wat wanneer je gelijk de dag erna al flinke spierpijn hebt..dan kun je voor dag twee maar beter een traplift en rolator bestellen..
Die taurine is wat dat betreft geen hele slechte suggestie..
had ik niet ergens gelezen dat dames sneller herstellen (juist met name bij benen) vergeleken met heren..(naast dat ze ook meer reps op hogere percentages zouden moeten kunnen maken en ook nodig hebben voor groei)

maarre...spierpijn is pas spierpijn als zelfs uit bed rollen moeilijk is en naar het toilet gaan hels ;)
heb je ervan genoten @neet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.442
Echte watjes slikken pijnstillers voor de spierpijn :roflol:

• #3.443
had ik niet ergens gelezen dat dames sneller herstellen (juist met name bij benen) vergeleken met heren..(naast dat ze ook meer reps op hogere percentages zouden moeten kunnen maken en ook nodig hebben voor groei)

maarre...spierpijn is pas spierpijn als zelfs uit bed rollen moeilijk is en naar het toilet gaan hels ;)
heb je ervan genoten @neet?
Dat van die dames vs heren heb ik nooit gehoord, zou kunnen.
Dan was dit geen echte spierpijn. De enige keer dat ik het heeeeeeel erg heb gehad was de eerste keer toen ik een ab-wheel had en meteen 3 sets vanaf de tenen deed. Goffer, bijna een week pijn bij verzitten, iets pakken, hoesten... alles. :(

• #3.444
Week 5 Dag 3 TM

do Intensiteit dag --------60 min

Squats warmup, then work up to one single, new 5RM
1x12 BW ATG
1x8 78 kg
1x6 98 kg
1x5 113 kg

Bench Press, warm-up, then work up to one single, new 5RM
1x12 15 kg DB
1x5 68 kg
1x2 78 kg
1x2 83 kg -> F! zelfs 83 kg lukte vandaag niet
1x5 85.5 kg -> X
3x3 80.5 kg -> dat ging dan wel .... :(

Pauzed DL (1 sec op 1cm hoogte) 5 x 3 reps
1x5 88 kg
5x3 115.5 kg -> (+5 kg) met straps

Opm:
De benches zijn heel slecht de laatste tijd. Ik moet maar eerst een beetje
volume gaan doen om goede techniek op de bench weer terug te krijgen.

Hmm, beetje tegenvaller je bench, ten minste, als ik het goed lees ben je er zelf niet bepaald tevreden over. Techniek gaat boven alles imo, kan nooit kwaad om meer volume te doen om dat weer goed te krijgen :).
Overigens heb ik ook onderzoeken gelezen waar uit blijkt dat vrouwen sneller herstellen dan mannen, dus het bewijst maar weer eens wat het sterke geslacht nu eigenlijk werkelijk is :rolleyes:

• #3.446
Ja VPR staat op 4x5 van 83kg, dus dit viel me tegen.

Als we zo gaan beginnen: het zou ook kunnen zijn dat veel vrouwen hun 1 RM te laag inschatten zodat het lijkt of ze makelijker herstellen. Maar in werkelijkheid moeten ze harder kunnen! Mannen overschatten hun 1 RM vaak denk ik. :D

Dat van die dames vs heren heb ik nooit gehoord, zou kunnen.
Dan was dit geen echte spierpijn. De enige keer dat ik het heeeeeeel erg heb gehad was de eerste keer toen ik een ab-wheel had en meteen 3 sets vanaf de tenen deed. Goffer, bijna een week pijn bij verzitten, iets pakken, hoesten... alles. :(
Kut is dat he :') Ook gehad met ab-wheel, maar zeker ook de eerste keer stiff legged deadlifts, daauyumn son!

• #3.448
Week 6 Dag 1 TM

Home gym was gewoon open vandaag :)

zo Volume dag -------- 60 min

Squat
1x15 BW ATG
1x8 78 kg
5×5 100.5 kg

Dumbbell OHP
1x10 15 kg
5×5 22.5 kg

Deadlift
1x8 78 kg
1x6 98 kg
3×5 115.5 kg -> geen straps!

Opm:
Allerlaatste rep van DL was wel een vieze grinder....maar alla.

Zalig dan een home gym! hier alles dicht :mad:

lekker getraind! en nice die DL!

Gaat goed met Texas Method volgens mij, he?

Nice train Neet!

Ziet er goed uit Reneetje. Top hoor, lekker doorknalleh.

• #3.455
Gaat goed met Texas Method volgens mij, he?
Mmmm, weet ik niet. ik vind de werkelijke training die je doet (1x /week 1x5 RM op max kracht) erg weinig en de eis om daar iedere ronde 2.5 kg bij op te doen kan ik niet lang volhouden. Bench is al gestalled, voor OHP en squat zit ik redelijk aan de top, met DL nog wel een paar ronden mogelijk. Er is ook heel weinig assistentie, en uberhaupt weinig trainingen per week. Kortom. Over 2 weken weer een nieuw schema! :D
Denk dat ik in de toekomst ook maar voor een homegym ga, in plaats van een kinderkamer :rolleyes:
Betere investering hoor ;)

Ziet er goed uit Reneetje. Top hoor, lekker doorknalleh.
Thanks.

Dan klinkt texas method niet helemaal als jouw ding nee..

Hoeveel weken pr's heb je gezet/ga je zetten? En hoe lang was je aanloop.

• #3.458
Hoeveel weken pr's heb je gezet/ga je zetten? En hoe lang was je aanloop.
Week 2 SQ PR
(daarna week met buikgriep)
Week 4 SQ PR, OHP PR
(daarna week vakantie)
Week 6 gepland SQ PR, OHP VPR
Bench PR zit er met de huidige vorm niet in, en voor een DL PR, moet ik nog >10 kg boven het gewicht van afgelopen week komen.
Ja, en achteraf zijn die 2 onderbrekingen van een week ook niet optimaal voor de opbouw geweest.

Ik snap niet hoe je zo weinig uit TM haalt. Je eet er niet genoeg bij, denk ik.

• #3.460
Ik snap niet hoe je zo weinig uit TM haalt. Je eet er niet genoeg bij, denk ik.
Tja, ik weet dat je een punt hebt. Maar het is al een aardig uitbollend buikje met 82-83 cm op mijn frame. En de calorieen lijken alleen maar sneller richting buik te gaan naarmate je ouder wordt :(
Dus ik denk dat ik de TM na het zomer seizoen nog eens oppak icm meer eten.

Terug
Naar boven