AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Nice dat het een PR was, maar wel minder nice dat je er niet blij mee bent.. Herken het niet door durven zetten maar al te goed, better safe than sorry ;).
Zo'n deload/herstel dag is voor mij persoonlijk de reden het schema niet te proberen, weet vooraf al dat het me gewoon geen voldoening gaat geven. Vandaag staat bijvoorbeeld 62.5% voor bench gepland, en dat vind ik eigenlijk al vreselijk.
Ach, je hebt het eens geprobeerd, tijd voor wat anders :).

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.482
Je hebt het in ieder geval geprobeerd. Weet je ook wat je niet bevalt en wat wel!

Maar wel nice om die PR's te hebben.

Nice dat het een PR was, maar wel minder nice dat je er niet blij mee bent.. Herken het niet door durven zetten maar al te goed, better safe than sorry ;).
Zo'n deload/herstel dag is voor mij persoonlijk de reden het schema niet te proberen, weet vooraf al dat het me gewoon geen voldoening gaat geven. Vandaag staat bijvoorbeeld 62.5% voor bench gepland, en dat vind ik eigenlijk al vreselijk.
Ach, je hebt het eens geprobeerd, tijd voor wat anders :).

Zo is het ;)

klinkt bijna als een weightliftschema ipv hypertrophy

Hier had ik al een beetje op gerekend. ;) De TM method is niet geschikt voor mensen zoals wij die graag een beetje volume draaien en variatie in hun trainingen wensen.
Ik ben trouwens wel benieuwd waar je nu aan wilt beginnen!!

Tijd voor Madcow, dat zijn wel drie volledige trainingen per week ;)

• #3.486
  • #3.487
Madcow lijkt erg op de Texas method op het eerste gezicht :(

Je wilt wel full-body blijven doen neem ik aan? :)

• #3.489
High frequency upper/lower ook aan gedacht?

• #3.491
  • #3.492
Ik ben er uit. Met de volgende verbeteringen op het Push-Legs-Pull-Legs schema :

Ik heb wel 2 beendagen per week nodig, want die fuckers groeien maar niet.
Een hele sessie alleen push oefeningen doen, zorgt ervoor dat de triceps en schouders
behoorlijk uitgewoond raken, waardoor de laatste oefeningen niet meer netjes en
effectief zijn. Evenzo op de pull dagen voor de biceps en lats. Wat dat betreft
zou het beter zijn om wat push oefeningen naar pull dagen te schuiven, en vv.
Daarnaast werd een spiergroep zeg op pull dag overprikkeld, en daarna een hele week
niet meer, ook dat wordt beter als je wat push en pull husselt zodat die groep 2x
per week wordt geprikkeld.
De bench en OHP moeten zeker op verschillende dagen komen (niet te veel triceps
op een dag), en de pendlay en pullups ook (lats). Weer biceps isolatie/pomp toevoegen.
We gaan iedere zware set afsluiten met een pomp set: 15-20x op 60% van 1RM

Dus uiteindelijk komen we op 2 UB dagen en 2 been dagen met wat abs en core erbij.

Aka UB/LB inderdaad :roflol:. Post je definitieve schema als die af is. Ik ben benieuwd!!

Ga je er ook wat gecontroleerde overload inbouwen, bv. met lichte, zware en medium weken? Slim spelen met intensiteit en volume kan wonderen doen.

• #3.497
UB-LB Week 1 Dag 1

zo Legs+Abs

Dumbbell Overhead Squats
3x8 9 kg

High Bar Squats (volume):
5x8 88 kg ATG-ish

bicycles:
3x30 -> pfoeee... 28-28-24 werd het....

Front Squats met straps:
5x5 73 kg -> pittig!

Frog Crunch +10kg:
5x8

Seated One leg Calf Raises (soleus) 35 kg op knie
3x (40R + 40L) = 240x -> au!

Opm: Dit vind ik toch lekkerder, beetje afwisseling, hoewel dit ook nog veel
squats waren.

Laatst bewerkt:
  • #3.498
Ga je er ook wat gecontroleerde overload inbouwen, bv. met lichte, zware en medium weken? Slim spelen met intensiteit en volume kan wonderen doen.
Dat was ik niet van plan. Er zit wel een keer zwaar squatten en een keer volume sets in. Er zal wel een licht lineaire toename in de komende 5 weken komen.

Geen goblet SQ? :sad:

Terug
Naar boven