AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Wat vind jij van die goblets Neet? Goede toevoeging op je schema? En doe je ze met dumbel?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.562
Wat vind jij van die goblets Neet? Goede toevoeging op je schema? En doe je ze met dumbel?
Ja met dumbbell. Ik vind het een heerlijke beweging. Niet zo'n geworstel als met de FSQ. Je kan echt-echt ATG gaan met een mooie rechtop houding van de rug. Ik krijg alleen niet heel veel meer op de db stang dan dit, maar dan kan je door langzaam te zakken en flink plyometrisch omhoog te knallen de oefening nog een beetje verzwaren voor de quads.
Misschien kan je nog een zwaardere dumbell of kettlebell in de gym vinden bij jullie :)

Ja met dumbbell. Ik vind het een heerlijke beweging. Niet zo'n geworstel als met de FSQ. Je kan echt-echt ATG gaan met een mooie rechtop houding van de rug. Ik krijg alleen niet heel veel meer op de db stang dan dit, maar dan kan je door langzaam te zakken en flink plyometrisch omhoog te knallen de oefening nog een beetje verzwaren voor de quads.
Misschien kan je nog een zwaardere dumbell of kettlebell in de gym vinden bij jullie :)
Gaan tot 40 kg, maar denk dat dit met een lange TUT een goede oefening is..misschien toch eens proberen!

Dat ziet er uit als een fijne training man! Die zogenaamde pomp-set zou ik echter lekker na je deads doen. Je wil daarvoor natuurlijk zoveel mogelijk energie hebben.

Zolang je mij maar belooft niet te snel vooruit te gaan in kracht.. :trollface:

Holy craappp. Ik zie nu pas dat je die roll-outs vanaf je tenen doet :eek:.

Hebben jullie geen step-up of blokken om op te gaan staan? Desnoods wat vlakke plates. Dan kan je bv ook belt SQ doen.

Lekker hoor die ab-wheels op de teentjes! Ben al blij als ik er een paar kan als ik op mijn knieën zit.

Vind deze ook erg lekker met kettlebell en dan met elke voet op een verhoging staan zodat je nóg dieper kunt zakken, ook wel eens geprobeerd?

• #3.570
Dat ziet er uit als een fijne training man! Die zogenaamde pomp-set zou ik echter lekker na je deads doen. Je wil daarvoor natuurlijk zoveel mogelijk energie hebben.

Zolang je mij maar belooft niet te snel vooruit te gaan in kracht.. :trollface:
Ik kan die DL nog wel naar voren schuiven ja.
He he, je begrijpt dat ik er nu een schepje op moet doen :D

Holy craappp. Ik zie nu pas dat je die roll-outs vanaf je tenen doet :eek:.

Lekker hoor die ab-wheels op de teentjes! Ben al blij als ik er een paar kan als ik op mijn knieën zit.
Ja, the real stuff. Ik leg wel een blok tegen de muur dat als ik hem niet meer hou aan het einde, ik niet vlak op mijn plaat ga. :)
Hebben jullie geen step-up of blokken om op te gaan staan? Desnoods wat vlakke plates. Dan kan je bv ook belt SQ doen.
Ik ben mijn eigen gym he... belt sq moet ik ook weer even opzoeken. Je hebt wel heel wat vreemde oefeningen in je reportoire :)
Vind deze ook erg lekker met kettlebell en dan met elke voet op een verhoging staan zodat je nóg dieper kunt zakken, ook wel eens geprobeerd?
Ik kan niet dieper zakken, kont komt nu tegen (tussen) de enkels en db raakt dan niet de vloer, dus dit is al max ROM (echt ATG).

• #3.571
UB-LB Week 2 Dag 4 90 min.

Gewicht: 76.2 (gem. vorige week was 75.4 kg). De epische BBQ van zaterdag heeft
hier wel iets mee te maken. :(

Cardio 420
fietsen 16 km

za UB 2
Pendlay Overgebogen Roeien (BOR):
1x8 58 kg opwarm
5x6 78 kg

Bench Press:
1x12 13 kg db opwarm
5x6 73 kg -> laatste rep een grinder, maar wel 2 reps verhoogd
12x 63 kg (68%) pomp set -> 11 met moeite

Standing (bent over) Rear Delt raises
20+6+6+6+6+6 (50x) 8kg myo-rep stijl -> dood gaan...

Standing shoulder bombs
4x5 8kg -> dit was wel te doen

Front raises met schijf:
15+7+7+7+7+7 (50x) 10kg myo-rep stijl

Face pulls (ringen, BW 45o)
4 x 10x

Opm:
Flink zweten weer vanavond. Maar lekker getrained.

• #3.572
Bah. Ik heb een onderarm blessure opgelopen. Op de plaats waar vingerbuigers en polsdraaiers bij elkaar komen bij de elleboog. Het was al een tijdje lichtjes voelbaar bij knijpbewegingen, maar vannacht had ik echt pijn bij het verplaatsen van de arm. En nu bij alles wat ik links vast pak. Ik denk dat het bij de combinatie van knijpen en draaien zoals shoulders bombs en face pulls gisteren acuut is geworden.
Maar even rustig aan de komende tijd :mad:

Beterschap man! That sucks :(

Jekkes, hopelijk gaat het snel over Neet.

Noeees, een blessure.. :(
Hoop dat het snel betert..

• #3.576
Ha, thanks for the support. Ik heb de training van vandaag door fietsen en de eerste keer zwemmen dit jaar vervangen. Ga van de week wel voorzichtig proberen wat nog goed gaat en wat niet. Misschien wat meer met straps werken ipv vingerkracht.....

Hè! Das mooi klote Neet...net nu je (BBQ-)gains maakt! :rolleyes:

Ha, thanks for the support. Ik heb de training van vandaag door fietsen en de eerste keer zwemmen dit jaar vervangen. Ga van de week wel voorzichtig proberen wat nog goed gaat en wat niet. Misschien wat meer met straps werken ipv vingerkracht.....

Balen man. Wel verstandig dat je het trainen even laat nu.
Zwemmen doe je gewoon in een wedstrijdbad in de buurt?

Jammer man. Snel herstel gewenst.

Vervelend van je blessure. Hopen op snel herstel! Een over die verraderlijke BBQ's kan ik meepraten, ik was vanmorgen ook een kilo zwaarder :eek:

Terug
Naar boven