MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.641
Neanderthalers horen niet thuis in de keuken. Mannen die van goed eten houden wel :P

Zolang ik de meest pijnlijke oefeningen oversla, gaat de rest gelukkig redelijk :)
Is dat zo gek? Veel mensen vinden de (geproneerde) pull ups zwaarder toch?

Ja dat is waar, maar ik vind het verschil bij jou wel erg groot :). Stronk biceps.

Is dat zo gek? Veel mensen vinden de (geproneerde) pull ups zwaarder toch?

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat mensen pronated makkelijker vinden dan supinated of neutraal optrekken.

Op zich wel. Maar raises met gestrekte armen gaan het voorlopig niet worden. En ook in huis met optillen van zware pan of iets op een hoge plank zetten is nog goed pijnlijk... dat schiet nog niet zo op. :(

Alles dicht bij je lichaam houden :) maar da's lastig met hoge planken. Gooien met je goede arm misschien? :D

• #3.645
UB-LB Week 4 Dag 3 90 min

Gewicht gemiddeld 76.0. Dat is gelijk aan vorige week.

za Legs+Abs 2
Squats (zwaar):
1x15 BW
1x8 78 kg
5x5 105.5 kg -> prima!

DeadLift:
1x8 78 kg
3x5 113 kg -> +straps

Goblet Squats ATG: handschoentjes aan :)
15x 36 kg als pomp set -> pfff...

Sq met rug tegen de muur: 2x2 kg erbij ... :fire:
6 x 10 sec statisch met 15 kg db in iedere hand

AB-wheel rolls (op tenen)
11-11-10-10x -> 2 reps erbij

Seated One leg Calf Raises (soleus) 35 kg op knie
3x (40R + 40L) = 240x

Opm:
Gewoon lekker getrained, geen bijzonderheden.
DL kan zwaarder vlgd keer (@Basma pas op :) )

Dat ziet er weer goed uit Rene! :thumb:. Die deadlifts gaan (helaas) ook lekker. Ik vraag mij alleen af waarom je straps gebruikt. Lijkt mij toch niet noodzakelijk?! :P

• #3.647
Dat ziet er weer goed uit Rene! :thumb:. Die deadlifts gaan (helaas) ook lekker. Ik vraag mij alleen af waarom je straps gebruikt. Lijkt mij toch niet noodzakelijk?! :P
Ik moet voorzichtig zijn met de linker arm, maar daarnaast is het releaxter als ik helemaal op de DL kan focussen ipv stang die uit vingers kan wegglijden.
En wisselgrip vind ik niet lekker, hoewel je daar wel meer kracht mee hebt dan met dubbel bovenhands.

Ik moet voorzichtig zijn met de linker arm, maar daarnaast is het releaxter als ik helemaal op de DL kan focussen ipv stang die uit vingers kan wegglijden.
En wisselgrip vind ik niet lekker, hoewel je daar wel meer kracht mee hebt dan met dubbel bovenhands.

Hmm begrijpelijk. Zelf pak ik mijn normale deads wel mixed grip, maar probeer daarentegen deficit deads en SLDL wel overhand te pakken om imbalans te voorkomen!

Flink wat squats zo! Nog steeds erg jaloers op je ab wheels..

Goeie skwats !!

Lekker bezig weer!

?...is het releaxter als ik helemaal op de DL kan focussen ipv stang die uit vingers kan wegglijden.

??? Mmmh, vreemd...

....aan de ene kant focus je je vooral op functionele kracht en aan de andere kant maak je het jezelf makkelijk door een belangrijk functioneel kracht puntje - nl grip - over het hoofd te zien. Vaak m'n bedenkingen bij jou, dit is er weer zo één.

Enne, zijn die squats nou ATG oftewel full ROM of stop je ergens halverwege..?

Squats & deads gaan lekker Neet!:D:D

Neetje gaat goeed

lekker neet, ik was van plan je squats in te halen, maar gaat nog even duren ben ik bang ivm vakanties :o

• #3.660
Terug
Naar boven