XXL Nutrition

Diverse trainingen

Je vermogen om spiermassa te maken neemt niet toe als je ouder wordt, dacht ik zo ;) En het surplus moet toch ergens heen. Daarom voorzichtiger bulken, is althans mijn redenering.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.724
Je vermogen om spiermassa te maken neemt niet toe als je ouder wordt, dacht ik zo ;) En het surplus moet toch ergens heen. Daarom voorzichtiger bulken, is althans mijn redenering.
zetmeel en vet worden nooit in spiermassa omgezet. Dus dat is niet de reden dat je moet bulken.

Flinke rows zeg! Rear delts met een pauze erin zijn ook echt heerlijk, dan voel je je schouders echt helemaal volpompen!

• #3.726
  • #3.727
UB-LB Week 6 Dag 1 85 min

do Legs+Abs 1

Dumbbell Overhead Squats
3x8 11 kg -> pittige start van de sessie :o

High Bar Squats (volume):
5x9 90.5 kg ATG -> goed diep, 4 reps erbij...

bicycles:
3x30 -> gehaald!

SL DL (van blokken):
4x6x 100.5 kg -> zonder straps. Was goed te doen.

Front Squats met straps:
5x5 73 kg -> bikkelen :(

Frog Crunch +10kg: 1 sec rust bovenin
5x9 weer 2 reps erbij

Opm:
FSQ blijft een klote oefening, had er geen zin in, maar toch doorgeworsteld.
Frog crunches gaan ook beter. Wel brandende abs :fire:

Stevige FSQ's op het eind hoor Neet!!:D

Goed weer ouwe!

zetmeel en vet worden nooit in spiermassa omgezet. Dus dat is niet de reden dat je moet bulken.

Natuurlijk worden zetmeel en vet wel in spiermassa omgezet. Het zijn processen die energie kosten, deze stoffen leveren die. Bovendien is de spiersynthese gekoppeld aan de energie-inname. Hoe hoger, hoe meer die wordt opgeschakeld - helaas nooit 100 procent van het surplus.

Je blijft hangen op het simpelste niveau. Om spiermassa te maken zijn bouwstenen nodig (eiwitten) maar ook energie (koolhydraten of vet). De laatste worden weliswaar niet fysiek vastgelegd in de spieren, maar zijn wel nodig. En je moet ze eten, want we weten allemaal dat je lichaam niet zijn reserves pakt om spieren te maken, al train je nog zo hard (beginners uitgezonderd schijnt). Inname van koolhydraten of vet stimuleert de eiwitsynthese, oftewel met een beetje dichterlijke vrijheid worden ze omgezet in spiermassa. Daarom vorm je geen spieren tijdens de cut, al eet je nog zoveel eiwitten: de eiwitsynthese is teruggeschroefd.

Mijn suggestie voor Neet (na twee jaar stagnatie) is om de eiwitsynthese wat op te schroeven door kcal inname te verhogen, maar wel beheerst om de vetaanzet te minimaliseren.

Ik begrijp je wel alleen je moet het wel anders formuleren. Vet is vet en zullen nooit spieren worden.
Eiwitten zorgen voor meer spieren, mits het plaatje compleet is voor spiergroei.
En dat is het probleem bij Neet. Zijn test is te laag. Al consumeer je nog zoveel eiwitten, bij een (te) lage test
zal je geen resultaat zien. Wellicht meer vet %. Meer vet geldt ook voor n Kcal surplus.

@neet "up your testlevels" ;)

De invloed van test binnen normale fysiologische waardes op de spiersynthese wordt enorm overschat. Het is één van de vele feedbackmechanismen die het lichaam gebruikt om de synthese te reguleren. Neet heeft al meermalen aangegeven niet de weg van de spuitjes op te willen, dus ik doe een andere suggestie.

• #3.736
Je blijft hangen op het simpelste niveau. Om spiermassa te maken zijn bouwstenen nodig (eiwitten) maar ook energie (koolhydraten of vet). De laatste worden weliswaar niet fysiek vastgelegd in de spieren, maar zijn wel nodig. En je moet ze eten, want we weten allemaal dat je lichaam niet zijn reserves pakt om spieren te maken, al train je nog zo hard (beginners uitgezonderd schijnt). Inname van koolhydraten of vet stimuleert de eiwitsynthese, oftewel met een beetje dichterlijke vrijheid worden ze omgezet in spiermassa. Daarom vorm je geen spieren tijdens de cut, al eet je nog zoveel eiwitten: de eiwitsynthese is teruggeschroefd.

Mijn suggestie voor Neet (na twee jaar stagnatie) is om de eiwitsynthese wat op te schroeven door kcal inname te verhogen, maar wel beheerst om de vetaanzet te minimaliseren.
Dat is wel heel veel dichterlijke vrijheid. Een calorie surplus (anabole/post-prandiale staat) is een noodzakelijke voorwaarde om spiermassa aan te zetten. Met misschien (?) die uitzondering voor heel beginners. Maar alleen met energie kom je er natuurlijk niet.

Ik denk dat je wel gelijk hebt met bulk/cut cycli. Dat is ten slotte hoe in de praktijk de meeste BBers trainen. Overigens zit ik normaliter wel in een zeer lichte bulk situatie, want ieder jaar komt er wel een kilo of 2-3 bij die ik er in het voorjaar probeer af te halen.

• #3.737
Ik begrijp je wel alleen je moet het wel anders formuleren. Vet is vet en zullen nooit spieren worden.
Eiwitten zorgen voor meer spieren, mits het plaatje compleet is voor spiergroei.
En dat is het probleem bij Neet. Zijn test is te laag. Al consumeer je nog zoveel eiwitten, bij een (te) lage test
zal je geen resultaat zien. Wellicht meer vet %. Meer vet geldt ook voor n Kcal surplus.

@neet "up your testlevels" ;)
Mee eens dat bij iedereen, ongeacht zijn natuurlijke test level, een spuit test de eiwitsynthese (weer) opjaagt. Maar dat wil ik dus niet.
Dus kan je idd zeggen dat bij iedereen die niet spuit, zijn test te laag is voor optimale eiwitsynthese.

Maar voor naturals is er een belangrijker probleem: hoe meer je richting je natuurlijke max FFBM komt, hoe korter het effect van een trainingsprikkel duurt (anabolic window) en hoe sterker de trainingsprikkel moet worden om uberhaupt nog een trainingseffect van je oefeningen te hebben (anabolic treshhold).
Daar vind ik het wel welletjes worden. Zo fanatiek ben ik ook weer niet bezig.

Die overhead squats lijken mij een aangename prikkel voor het zware werk gaat beginnen! Dat maar eens proberen.
Squats gaan ook lekker zeg! Wel vind ik het wat vreemd dat je eerst voor high-reps gaat om vervolgens aan het eind van de training nog 5 setjes van 5 er tegen aan te gooien :P! Persoonlijk vind ik het fijner om de oefeningen op hogere herhalingen aan het einde te doen in ieder geval.

Mee eens dat bij iedereen, ongeacht zijn natuurlijke test level, een spuit test de eiwitsynthese (weer) opjaagt. Maar dat wil ik dus niet.
Dus kan je idd zeggen dat bij iedereen die niet spuit, zijn test te laag is voor optimale eiwitsynthese.

Maar voor naturals is er een belangrijker probleem: hoe meer je richting je natuurlijke max FFBM komt, hoe korter het effect van een trainingsprikkel duurt (anabolic window) en hoe sterker de trainingsprikkel moet worden om uberhaupt nog een trainingseffect van je oefeningen te hebben (anabolic treshhold).
Daar vind ik het wel welletjes worden. Zo fanatiek ben ik ook weer niet bezig.

Door je voeding en training af te stemmen ga je ook je test verhogen maar of je daar meer spierontwikkeling mee gaat krijgen is maar de vraag.
Train op onderhoud en conditie en probeer je % onder de 15 te houden. Geen kracht en massa meer maar wel fit en gezond.

• #3.740
Die overhead squats lijken mij een aangename prikkel voor het zware werk gaat beginnen! Dat maar eens proberen.
Squats gaan ook lekker zeg! Wel vind ik het wat vreemd dat je eerst voor high-reps gaat om vervolgens aan het eind van de training nog 5 setjes van 5 er tegen aan te gooien :P! Persoonlijk vind ik het fijner om de oefeningen op hogere herhalingen aan het einde te doen in ieder geval.
Ja, probeer die overhead squats maar eens.
Mee eens dat je normaliter eerst voor lage reps gaat, dan voor hoge. Maar het gewicht dat ik met de FSQ pak is wel een heel stuk lager, dus voor de benen is die niet zo zwaar, voor de core wel! Los daarvan betekent het denk ik wel iets dat ik zo'n tegenzin heb tegen de front sq, het is misschien een beetje too much op een dag allemaal.

Door je voeding en training af te stemmen ga je ook je test verhogen maar of je daar meer spierontwikkeling mee gaat krijgen is maar de vraag.
Train op onderhoud en conditie en probeer je % onder de 15 te houden. Geen kracht en massa meer maar wel fit en gezond.

Ik ken mijn huidige test nivo niet, maar gezien de enorme individuele variatie hierin is de vraag hoeveel invloed iemands eigen test nivo nu precies heeft op het vermogen massa aan te zetten (behoudens echt lage levels), laat staan dat een paar procentjes verhogen met bro-foods een verschil zal maken.

Dat laatste doe ik wel. En ik ga in kracht nog steeds (langzaam) vooruit, in spiermassa niet merkbaar. Wel fit en gezond.

Terug
Naar boven