Marleentje
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 187
- Lengte
- 1m51
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wow, zit even je log door te lezen, staan veel interessante oefeningen tussen, blijf ik zeker even volgen!
Lekkere Training!
Dus vanavond nog een keer je zelf vol vreten![]()

).
Hahah echte ouderdom neet..... Volgens mij heb ik je ook wel eens karma gegeven.Nieuwe periode kracht training Kely3T
We gaan deze periode oefeningen weer verdelen over push en pull, maar op een hoger volume dan bij 5x5/stronglifts.
Ik heb een aantal elementen van Y3T en Kelei toegepast.
Y3T
1e+4e week 8-10 reppers op 80% 1RM, explosief op, heel langzaam neer, hiermee zou je het grootste gedeelte van de type 2b vezels recruteren
2e+5e week 14-18 reps op 65% voor type 2a vezels
3e+6e week 25-30 reps om de spieren helemaal uit te putten en te verzuren, hiermee zou je ook langzame spiervezels aan te spreken, type 1. Dit gaat eigenlijk in tegen de theorie (Henneman's principle) dus dat neem ik niet aan van Y3T. Wel is het zo dat verzuring een extra trainingsprikkel kan zijn voor spiervezels dus we proberen het gewoon uit.
Kelei
Doe sets waarbij je 10x je 10RM doet, en dan korte pauze, zo kort dat je weer precies 3x dat gewicht kan doen (niet 2x en niet 4x) tot je weer stuk zit, en dat tot een totaal van 30x (dus 10+3+3+3+3+3+3). Voor oefeningen waarbij je niet terug kan naar 65% of minder in Y3T (bv pullups) moet je deze methode wel gebruiken.
Week 1 Kely3T zwaar
04 jan - 10 jan
zo benen
Barbell Front Squat (push) 2x8 48kg; 2 x8 58kg
Deadlift (push/pull) 1x8 88; 1x8 98; 1x8 108kg
Stiff legged Dumbbell Deadlift (push/pull) ; 4x8 20kg (x2 dumbbell)
Bulgarian Split Squat (push) 4x8 bb 14kg (x2 dumbbell)
Hip thrusts 4x8 bb 28kg
Opm: dit is mijn eerste keer front sq, wat een klote oefening, de stang raakt mijn borst, sleutelbeen of keel, maar niet de schouderkoppen, polsen doen nogal pijn bij het achteroverbuigen en ik kan dus geen gewicht aan wat ook maar een beetje uitdagend is voor de quads (en dat was de bedoeling). Blijf hem nog wel een paar keer oefenen....
Deadlift, Stiff legged Dumbbell DL en Bulgarian Split Squat gingen wel goed, de laatste is een lekker uitdagende oefening voor benen, billen romp. Hip thrusts zijn ook nog geen oefening die lekker gaat.
---------- Toegevoegd om 23:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------
Oeps er zijn allerlei mensen die op mijn karma pagina allerlei vriendelijke opmerkingen hebben achtergelaten. Sorry, dit zag ik net voor het eerst toen ik zocht naar een mogelijkheid om de titel van een log te wijzigen (dat kan niet).
Ik ben dus niet bot als ik niet gereageerd heb, gewoon een beetje onhandig...![]()
Zie karmaOeps er zijn allerlei mensen die op mijn karma pagina allerlei vriendelijke opmerkingen hebben achtergelaten. Sorry, dit zag ik net voor het eerst toen ik zocht naar een mogelijkheid om de titel van een log te wijzigen (dat kan niet).
Ik ben dus niet bot als ik niet gereageerd heb, gewoon een beetje onhandig...![]()

Hahah echte ouderdom neet..... Volgens mij heb ik je ook wel eens karma gegeven.
Hele theorie achter je schema.![]()
Gaat dat je niet tegen staan, zo veel reps?
Zie karma![]()

Ben benieuwd wat deze trainingsmethodiek gaat brengen. Succes in ieder geval!
Je praat in ieder geval nu al over de FSQ zoals ik dat ook zou doen..![]()
kelei is een mooie trainingsmethode, heb het zelf ook een paar maanden gedaan.succes ermee!
Dat heb ik de FSQ ook gegeven..Ook niet helemaal jouw hobby? Maar ik geef het nog wel even een kans hoor.
Ga ik nog even bekijken, ik vind Hulse altijd oeverloos doorgaan, maar is wel een heel goeie trainer.Front Squats zuigen idd big time. Ik kan ze nog steeds alleen met p*ssy weight, wel heel goed voor de core.
Als je last hebt van je polsen kan je ook Bodybuilding style doen met de armen gekruist voor de borst. Nog een alternatief is om straps aan de stang vast te maken en de losse uiteinden van de straps dan vast te houden. Elliott Hulse heeft wel een paar goede filmpjes over FSQ.
Succes met je nieuwe schema!
Ik geef het nog een kans.... misschien idd kruiselingse armenArmen gekruist vindt ik persoonlijk nog het fijnste met de front squat..maar echt zwaar gaan doe ik daarbij ook zeker niet..
Hip thrust bij de mannen..haha die zie je niet veel.. wel goed voor de hammetjes en de billen ;-)
Succes Neet, ik hoop dat t je brengt wat je in je hoofd hebt!

Uitslover, 45 kg voor jou is wel 60kg voor mijn gewicht he... wait... dat doe ik ook bij m'n eerste poginghehe wil je nog wat wristmobilyfilmpjes ook dan neet
can be aaranged
Ifrontsquats!! en dan niet de p*ssy-stule maar cleangrip!
(helaas wel nog pussyweights met 45 kg)

Ja, ik vind het belangrijk om de boel af en toe om te gooien.Frontsquats heb ik 1x gedaan.....ook niet het lekker
Snap dat je bedoeld
Verder lekker toch..weer iets nieuws
leuk te lezen je nieuwe schema, betreft FSQ ik vind em erg vervelend ik doe gewoon altijd normale squats verschil is miniem volgens ergogenics:
http://www.ergogenics.org/back-squat-of-front-squat-voor-je-beenspieren-maakt-het-niet-uit.html