MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
Whaha..de FSQ strugles klinken behoorlijk gelijk aan de mijne weer!:rolleyes: Deadliften op reps is sowieso killing Neet! Mooi aantal reps gepakt:D

Ja ik geef het op. Volgens mij heb ik in verhouding een beetje korte onderarmen en handen en dus moeite om die stang tegen mijn schouders te houden (niet iedereen is biomechanisch hetzelfde).
En dit deed mij ook denken... https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...G1YyKhuK7Ziju7eW8MDmI8g&bvm=bv.83640239,d.d24

:D

do rug+biceps

Barbell Bench Press (push) 4x14 48kg
Pull Up (pull) 8+5+3+3+3+3+3+3 (30) BW
Dumbbell rows (pull) 4x14 28kg
Biceps curls (pull) 4x14 11kg (met moeite....zwaar verzuurd :eek:)
Chin ups (pull) 8+5+3+3+3+3+3+3 (30) BW

Opm: ik heb 2 dagen door elkaar gegooid, beetje rare training nu. Wel flinke verzuring (pomp) in de bicaps en iets minder ook in de lats/rear delts (rows). En vette aderen in de onderarmen. Opgepompte biceps gaat richting 40 cm (39.5): heel tevreden ;)

prima train, chinup na curls is heavy, mooie cijfers op je pumped biceps

Mooie training
Heb ik ook last van...de onderarm na biceps en rug
Dus je doet pull upp en chins
Zwaar voor je armen hoor

gaat lekker hier!

muscle confusion ;)

whoehoe bijna 40!!

Ik heb nog even het belangrijkste plaatje uit bovergenoemd artikel geknipt.
Onder staan de afkortingen van beenspieren in potjes latijn, links het percentage van maximale spiercontractie.
rectus femoris (RF), vastus lateralis (VL), vastus medialis (VM), biceps femoris (BF), semitendinosus (ST), and erector spinae (ES)

Linker plaatje laat zien dat het weinig uitmaakt voor de contractie van beenspieren of je front of backsquats doet. Mijn conclusie: meteen kappen met die klere front squats. :p
Rechter plaatje laat zien dat activatie tijdens het omhoog gaan sterker is dan bij het zakken (duhhh)

The same relative weight (70% 1RM) was used for each squat technique. Subjects lifted nearly 90% of their body mass during the back squat (61.8 +/- 18.6 kg) and almost 70% of their body mass during the front squat (48.5 +/- 14.1 kg).

comparison_back_and_front_squats.png

Ik ben 51 telt dat ook?

Linker plaatje laat zien dat het weinig uitmaakt voor de contractie van beenspieren of je front of backsquats doet. Mijn conclusie: meteen kappen met die klere front squats. :p
Interessant. De "Front Squats voor Quads" regel schijnt dus meer folklore dan werkelijkheid te zijn. Dat zie je anders nooit bij BB :)

Maar toch denk ik dat FS op zich wel verdienste hebben. Vooral wat houding en Core-activatie betreft. En ze belasten de onderrug wat minder omdat je rechterop staat.

Neemt niet weg dat het een klere-oefening blijft.

Intressant is ook dat je met front SQ nooit zo een hoge load kan gebruiken dan met back squats. Ok, belasting blijft
hetzelfde voor de benen, maar op weerstand kan je een pak hoger met back SQ

Tja had het eigenlijk over mijn leeftijd. :o
Weet niet hoeveel cm mijn biceps zijn.

---------- Toegevoegd om 11:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

Intressant is ook dat je met front SQ nooit zo een hoge load kan gebruiken dan met back squats. Ok, belasting blijft hetzelfde voor de benen, maar op weerstand kan je een pak hoger met back SQ

Blijft toch vreemd dat die monsters gewoon de frontsquat als basis in hun training hebben.
Voor mezelf geldt dat ik echt ATG ga met een front en de normale squat tot net onder parallel. :rolleyes:

Interessant. De "Front Squats voor Quads" regel schijnt dus meer folklore dan werkelijkheid te zijn. Dat zie je anders nooit bij BB :)

Maar toch denk ik dat FS op zich wel verdienste hebben. Vooral wat houding en Core-activatie betreft. En ze belasten de onderrug wat minder omdat je rechterop staat.

Neemt niet weg dat het een klere-oefening blijft.

Je hebt gelijk hoor, zo'n artikel roept altijd meer vragen op als je er over nadenkt.
De spieractivatie bij 62 kg BSQ en 48 kg FSQ is gelijk. Hun conclusie conclusie was ook dat FSQ daarom beter is voor de belasting van knieen. Van de rug hebben ze alleen ES bekeken daar was geen verschil, maar de houding is zeker rechter op.
Verder is 70% van 1RM niet heel hoog, de meesten van ons trainen zwaarder, wat zou er dan gebeuren? De ST zit nu al aan de top van zijn kunnen, dus de activiteit moet dan naar andere spieren gaan verschuiven. Misschien treden er dan wel meer verschillen tussen BSQ en FSQ op.

Blijft toch vreemd dat die monsters gewoon de frontsquat als basis in hun training hebben.
Voor mezelf geldt dat ik echt ATG ga met een front en de normale squat tot net onder parallel. :rolleyes:

True. Maar let dan eens op de stance. Met een FR SQ kan je smaller gaan staan dan met een BSQ zonder
om te kieperen. En dan heb je dus wel meer quad belasting ;)

Ik doe datzelfde, logisch ook omdat de fronts meer carry-over hebben naar cleans en snatches
Overigens...ik zie alleen het plaatje heb niet het hele artikel gezien.
Hebben ze low-bar of high-bar backsquats gedaan en inderdaad tot hoe diep?
Hoe breed stonden onze kandidaten?
Hoe getraind waren ze (gewichten zijn relatief laag)

edit: en zie dat Neet ook al een goede vraag stelde: wat bij hogere belasting.

Kortom: Interessant ;)

True. Maar let dan eens op de stance. Met een FR SQ kan je smaller gaan staan dan met een BSQ zonder om te kieperen. En dan heb je dus wel meer quad belasting ;)

Heb nu ook squats smalle stand in mijn schema staan. Fuut fuut dat doet pijn zeg. En lang niet zoveel gewicht als een normale stand. :o

Terug
Naar boven