AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Heb nu ook squats smalle stand in mijn schema staan. Fuut fuut dat doet pijn zeg. En lang niet zoveel gewicht als een normale stand. :o
dat kan verschillen, ik squat zelfs met mijn benen tegen elkaar aan in een front hetzelfde als widestance..

• Topic Starter Topic Starter
True. Maar let dan eens op de stance. Met een FR SQ kan je smaller gaan staan dan met een BSQ zonder
om te kieperen. En dan heb je dus wel meer quad belasting ;)

Ja, de rechtere houding van je lichaam maakt dat mogelijk (als je tenminste de FSQ kan :o )

Ik doe datzelfde, logisch ook omdat de fronts meer carry-over hebben naar cleans en snatches
Overigens...ik zie alleen het plaatje heb niet het hele artikel gezien.
Hebben ze low-bar of high-bar backsquats gedaan en inderdaad tot hoe diep?
Hoe breed stonden onze kandidaten?
Hoe getraind waren ze (gewichten zijn relatief laag)

edit: en zie dat Neet ook al een goede vraag stelde: wat bij hogere belasting.

Kortom: Interessant ;)

url in post #441

Heb nu ook squats smalle stand in mijn schema staan. Fuut fuut dat doet pijn zeg. En lang niet zoveel gewicht als een normale stand. :o

Jullie stellen allemaal goede vragen die helaas niet uit dit artikel te halen zijn. De conclusie van bijna ieder wetenschappelijk artikel is dan ook: 'more research is required' (en de schoorsteen moet ook blijven roken op de uni...)
Wel leuk om verder over te speculeren :)

Een zwaarder gewicht verplaatsen staat gelijk aan meer spiervezelactivatie, immers.. je verplaatst meer gewicht.
Dus hoewel een FSQ en BSQ misschien dezelfde quadactivatie leveren (grotendeels), zul je met de BSQ meer totale spiervezels aanspreken.

Een zwaarder gewicht verplaatsen staat gelijk aan meer spiervezelactivatie, immers.. je verplaatst meer gewicht.
Dus hoewel een FSQ en BSQ misschien dezelfde quadactivatie leveren (grotendeels), zul je met de BSQ meer totale spiervezels aanspreken.

Meer reppen zodat je totaal meer volume maakt op de FR SQ dan je B SQ zou dat wel eens kunnen verhelpen ;)

Meer reppen zodat je totaal meer volume maakt op de FR SQ dan je B SQ zou dat wel eens kunnen verhelpen ;)

Jullie rakelen hier het verband op tussen motor unit recruitement en trainingsprikkel, waar ook vele studies over zijn gedaan en het geldt natuurlijk bij alle oefeningen, niet alleen squats.
Er zijn motor units met een hogere drempel die je pas aanspreekt bij een zeer zware last (1 RM) , maar ook bij uitputting van de andere units (meer reps maken), of bij een heel snelle beweging (plyometrische training). De training is goed als je ook die laatste luie units kan aanspreken.

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

Overigens Kaluro: het preciese gewicht is niet zo belangrijk, maar wel of dat gewicht bij die oefening en uitvoering (diepte, lichaamshoek) overeenkomt met 1RM voor die spier. Daarom is 1RM of het percentage van maximum statische belasting (MVIC) best een goede maat, en kilo's in mijn optiek niet zo.

---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

KelY3T week2, dag 3

vr borst+triceps

muziek: Warpaint. Groepje dames die ass kicken. Vette bass en heldere stemmen.

Barbell Bent Over Pendlay Row (pull) 4x14 48kg
Dumbbell Flyes (pull) 4x14 15kg
Triceps extensions (pull) 4x14 15kg -> iets te makkelijk
Push ups (push) 20+8+8+8+8+8 (60) BW
Dip (push) 8+5+3+3+3+3+3+3 (30) BW

Opm: oefeningen van gisteren en vandaag zijn door elkaar gelopen...
Door de verwipseling gisteren met de bench press was de borst niet volledig leeg, maar de triceps waren dat wel na pushups+dips. Nu de 40cm aangetikt! Triceps schijnt wat meer volume te hebben dan biceps, vandaar.
Zit weer aan mijn befaamde chocomel + vanille soya proteine shake.

Als je het allemaal maar lekker voelt toch?
Wel snel klaar denk ik of viel dat nog tegen?
Met dips lopen je tri's altijd wel lekker vol iig, fijn weekend

Ik geloof net geen uur. Ik heb niet jouw tempo ;)
Goed weekend.

Prima training, welkom ik de 40+ club :D

Armen van 40 cm ....je past straks niet meer in je tshirt :)
Maar lekker hoor
Goed bezig...

40cm armen is niet verkeerd Neet! Flink aantal pushups ook:D

Thanks en welkom.

Prima training, welkom ik de 40+ club :D

Armen van 40 cm ....je past straks niet meer in je tshirt :)
Maar lekker hoor
Goed bezig...

40cm armen is niet verkeerd Neet! Flink aantal pushups ook:D

Ach, de pomp werkt maar even :( Maar we zijn op de goede weg....

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

Gisteren nog vergeten cardio te loggen: fietsen, volgens runkeeper 756 kCal, 21.4 km, 22.11 km/u. En de wind tegen was harder dan toen die mee was (leek het...;) )

KelY3T week2, dag 4

za schouders+kuiten

Side Lat raises (pull) 4x14 9kg
Standing Rear Delt raises (pull) 4x14 7kg
Standing one leg calf raises (gastroc) 3x (20R + 20L) BW+25kg
Dumbbell Overhead Press (push) 4x14 15kg
Seated one leg calf raises (soleus) 3x (30R + 30L) 25kg op knie

Opm: 14-reps blijft een beetje bouwvakkers pomp ..... de laatste reps gaan altijd wat verliezen op stijl.
De rear delt raise gaat staand ook heel lekker, zolang de rug maar horizontaal is. Vanwege de gruwelijke spierpijn vorige
week, heb ik nu de reps voor de seated calf tot 30 teruggebracht. Totaal 1h15.

Goed getraind weer. 40 cm armen is zeker niet misselijk, zeker op 1.78. Netjes :thumbs:

Ook maar even gemeten. Wat een drama hihihihi. 43cm nog 7 jaar uhhhh centimeter.

Tja zelfde probleem heb ik ook...wie niet :)
Zit op ca 38 zonder pomp en ben 1.72
Maar vind ze niet groot...heb gasten bij keetsgym gezien die armen hebben zo groot als mijn dij
Roelly bijvoorbeeld..... Tja dan kom ik met 38 cm

mooie trainingen neet
en :lol: @ bouwvakkerspomp

Terug
Naar boven