MuscleMeat

Diverse trainingen

Ben benieuwd of het dippen je gaat helpen. :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja lekker Marina, dat gaat vast wel helpen :D

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

KelY3T week3, afmatten, dag 3

vr rug+biceps

Barbell Bent Over Pendlay Row (pull) 20+8+8+8+8+8 (60) 48kg
Pull Up (pull) 10+6+4+4+4+4+4+4 (40) BW
Dumbbell rows (pull) 20+8+8+8+8+8 (60) 28kg
Biceps curls (pull) 20+8+8+8+8+8 (60) 11kg
Chin ups (pull) 10+6+4+4+4+4+4+4 (40) BW

Opm: Ik vind dit hoog volume gedoe geen fijne manier om te trainen, en weet ook
niet of het allemaal nuttig is. Zodra de verzuring toeslaat gaat de form zwaar
achteruit en moet ik ook langere pauzes nemen, terwijl de opdracht was: snel achter
elkaar. Totaal doe ik over deze 5 oefeningen met in principe matige
gewichten ruim 1.5 uur, veel te veel. Maar ik maak de periode van 6 weken wel vol.

Dat soort dippen is nuttig voor andere doelen. :D

Pfff.. is inderdaad nogal wat volume... ruim 1,5 uur is ook best lang.

Misschien lichtere gewichten als je verzuurt om toch het volume te halen in minder tijd? 40 pull-ups en dan ook nog eens 40 chin-ups is wel een hoop.

Damn flink volume ja, met de helft van de sets red je het waarschijnlijk ook wel

Dat soort dippen is nuttig voor andere doelen. :D

Pfff.. is inderdaad nogal wat volume... ruim 1,5 uur is ook best lang.

Misschien lichtere gewichten als je verzuurt om toch het volume te halen in minder tijd? 40 pull-ups en dan ook nog eens 40 chin-ups is wel een hoop.

Damn flink volume ja, met de helft van de sets red je het waarschijnlijk ook wel

Ja, maar met de helft van de sets is het geen hoog volume meer. Daarom begin ik ook aan het nut van die Kelei en Y3T te twijfelen. En nog minder gewicht kan wel, maar ik ben bang dat de stap naar beneden van die roze plastic dumbells van 2 kg gaat worden :eek:

umbbells-for-women-halteres-exercise-fitness-dumbbell-lose-weights-equipment-plastic.jpg_350x350.jpg

Laatst bewerkt:
OK, nog eens nagerekend. Als we het myo-rep verhaal van Mathias Wernbom erbij nemen.
Hij zegt 40 reps met een 50% gewicht van 1RM, eerst een uitputtingsset van 20 reps, daarna sets van 4 met korte pauzes, en als het niet lekker meer voelt stoppen voordat het grinden wordt. Op te bouwen tot 25-30 + 6X setjes.
Voor Pendlay rows (1RM=80 kg): 20+4+4+4+4+4 40kg
terwijl ik gisteren 20+8+8+8+8+8 (60) 48kg deed. Dat is inderdaad veel te veel, was na de eerste oefening al uitgewoond en de pullups en curls daarna werden een drama -> grinden en veel te lange pauzes.
Ik denk dat ik die getallen van Wernbom ga overnemen.

OK, nog eens nagerekend. Als we het myo-rep verhaal van Mathias Wernbom erbij nemen.
Hij zegt 40 reps met een 50% gewicht van 1RM, eerst een uitputtingsset van 20 reps, daarna sets van 4 met korte pauzes, en als het niet lekker meer voelt stoppen voordat het grinden wordt. Op te bouwen tot 25-30 + 6X setjes.
Voor Pendlay rows (1RM=80 kg): 20+4+4+4+4+4 40kg
terwijl ik gisteren 20+8+8+8+8+8 (60) 48kg deed. Dat is inderdaad veel te veel, was na de eerste oefening al uitgewoond en de pullups en curls daarna werden een drama -> grinden en veel te lange pauzes.
Ik denk dat ik die getallen van Wernbom ga overnemen.
Ik zou dit uitputtings set direct weg laten, komt niet ten goedeaan de rest van de sets. Ik ervaar zelf dat bij kelei het volume te doen is maar niet als ik eerste set all out ga, dan is het snel over..

Succes!

Ja zo ben je snel op
Merkte zelf vandaag na de deadlift dat ik ook snel minder kracht had
Bikkelen heeft altijd zin...is het niet voor je spieren dan wel voor je conditie
De ouwe mannenclub doet het goed
Jaja ik hoor er ook bij :)

En lekker dippen hoor

goed dat je het even nagerekend hebt zo te lezen :thumb:

Ik zou dit uitputtings set direct weg laten, komt niet ten goedeaan de rest van de sets. Ik ervaar zelf dat bij kelei het volume te doen is maar niet als ik eerste set all out ga, dan is het snel over..

Succes!

Ja, maar het hele idee van de uitputtingsset is dat je de spiervezels met een lage drempel eerst moet uitputten, en pas bij de 4X setjes ga je spiervezels aanspreken die normaal alleen liggen te slapen. En 20+4+3 en dan stoppen is ook goed als je bij die 4+3 sets deze slapende vezels hebt gebruikt, het getal van 40 reps totaal is minder belangrijk. Zo heb ik het begrepen tenminste.

Ja zo ben je snel op
Merkte zelf vandaag na de deadlift dat ik ook snel minder kracht had
Bikkelen heeft altijd zin...is het niet voor je spieren dan wel voor je conditie
De ouwe mannenclub doet het goed
Jaja ik hoor er ook bij :)

En lekker dippen hoor

Yes :thumb:
en een lekkere dip is nooit weg!

goed dat je het even nagerekend hebt zo te lezen :thumb:

Ja, het lag dus niet (alleen) aan mijn half bejaarde lijf. :D

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

KelY3T week3, afmatten, dag 4

za schouders+kuiten

Side Lat raises (pull) 10+4+4+4+4+4+4 (34) 11kg
Seated Rear Delt raises (pull) 10+4+4+4+4+4+4+4 (38) 7kg
Standing calf raises (gastroc) 3x (20R + 20L) BW+25kg
Dumbbell Overhead Press (push) 10+4+4+4+4+4+4 (34) 15kg
Seated calf raises (soleus) 3x (40R + 40L) 25kg op knie

Opm: Ging een stuk lekkerderder dan gisteren. Heb de 4X setjes nu ook snel op elkaar kunnen doen. Dit zijn haarbaarder sets ;) In 50 min klaar.
Volgende keer de seated calf raise met meer gewicht proberen te doen.
Heerlijke post-workout van 2 harinkjes...mmm...goede eiwitten :lick:

klinkt goed, die train en de harinkjes

+ boterham met hazelnootpasta en banaan (en de rest van die banaan natuurlijk)

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:47 ----------

+restje rode kool stamp wat nog nog in de koelkast stond, omgebouwd tot een salade (vreselijke honger om een of andere reden)

lkkre afmat training weer rene.

lkkre afmat training weer rene.

Thanks, ging lekker.

Smaakte uitstekend overigens de salade. Dus hier exclusief voor mijn volgers:

Rode kool salade

Gekookte en afgekoelde rode kool en aardappel.
Flinke schep goede piccalilly (Johnny Boer bij AH bv)
2 scheppen zilveruitjes
2 zure augurken, grof gesnipperd met wat van de azijn

Evt kan er wat gegaard koud vlees in verwerkt worden, maar vegatarisch ook heerlijk!

Mmmm klinkt goed :meal:

Wauw wat een volumes, pomp zal er goed in zitten :D

Thanks, ging lekker.

Smaakte uitstekend overigens de salade. Dus hier exclusief voor mijn volgers:

Rode kool salade

Gekookte en afgekoelde rode kool en aardappel.
Flinke schep goede piccalilly (Johnny Boer bij AH bv)
2 scheppen zilveruitjes
2 zure augurken, grof gesnipperd met wat van de azijn

Evt kan er wat gegaard koud vlees in verwerkt worden, maar vegatarisch ook heerlijk!
Klinkt goed die salade!

Mooi dat de training beter ging en 50 minuten is ideaal vind ik

Terug
Naar boven