MuscleMeat

Diverse trainingen

Je doet die planks nog weighted ook..
Levensmoe ofzo? :o

Zijn partner gebruikt hem als strijkplank :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.784
Week 1-2 Dag 7 Schema A

Warm draaien: goblet squat ATG vasthouden en prying goblets
psoas stretches, lower back stretches

Back Squat
1 x 5x 78
1 x 5x 88
1 x 5x 98
1 x 5x 103 kg

Deadlift
1 x 4x 88
1 x 4x 98
3 x 4x 108 kg

Bench => 2.5 kg erbij
3 x 4x 75.5 kg

Biceps curls
4 x 10x 30.5 kg

Opm:
Bench ging prima met een beetje extra. Ik voel wel langzamerhand een soort vermoeidheid
in mijn rug opbouwen.

vermoeidheid is goed!!! :D
wat zegt het schema eigenlijk over rust? zit er ergens om de zoveel tijd een rust/deload week ingebouwd?

• #4.786
vermoeidheid is goed!!! :D
wat zegt het schema eigenlijk over rust? zit er ergens om de zoveel tijd een rust/deload week ingebouwd?
Misschien is het een goed teken, maar als het opbouwt moet ik het in de gaten houden.
Het is geen pasklaar schema he. Ik heb zelf wat in elkaar gedraaid. Ik denk dat 4 dagen trainen (A B A B) en 1 dag rust wel te doen is. Dan zit je op 5.6 trainingen per week. Laten we kijken of 5 weken hiermee te doen is.
Dan is het denk ik ook tijd om iets aan mijn zwembandjes te doen. Dus komt de oude vraag weer: kan je cutten combineren met zwaar trainen, moet je juist wel of niet cardio met cutten combineren?

Misschien is het een goed teken, maar als het opbouwt moet ik het in de gaten houden.
Het is geen pasklaar schema he. Ik heb zelf wat in elkaar gedraaid. Ik denk dat 4 dagen trainen (A B A B) en 1 dag rust wel te doen is. Dan zit je op 5.6 trainingen per week. Laten we kijken of 5 weken hiermee te doen is.
Dan is het denk ik ook tijd om iets aan mijn zwembandjes te doen. Dus komt de oude vraag weer: kan je cutten combineren met zwaar trainen, moet je juist wel of niet cardio met cutten combineren?
Ik probeer gewoon zo zwaar mogelijk te trainen. Hoe meer spier hoemeer verbranding. Cardio schijnt wel goed te zijn maar niet de hoge hartslag en spierverbrandende soorten. Volgen @Ron501 kan je beter wandelen. Dat doe ik nu ook een paar keer per week

• #4.788
Ik probeer gewoon zo zwaar mogelijk te trainen. Hoe meer spier hoemeer verbranding. Cardio schijnt wel goed te zijn maar niet de hoge hartslag en spierverbrandende soorten. Volgen @Ron501 kan je beter wandelen. Dat doe ik nu ook een paar keer per week
Ja, ik heb die discussie met Ron bij jou ook gezien. Dat heeft me wel aan het denken gezet. Ik ben nl. 2 jaar terug meer spiermassa verloren met cutten dan de bedoeling was. :(

Beste cijfers weer ouwe!

Ja, ik heb die discussie met Ron bij jou ook gezien. Dat heeft me wel aan het denken gezet. Ik ben nl. 2 jaar terug meer spiermassa verloren met cutten dan de bedoeling was. :(

Mijn naam wordt genoemd. :p Het is een dun lijntje waarover ik loop. Er zijn zoveel discussies, vooral door mensen gevoerd die geen enkele ervaring hebben enkel gebaseerd op louter theorie. Je kent het vast wel; calorie in is calorie uit. Dus als je surplus moet dan moet je zorgen dat je minder calorieën inneemt dan dat je nodig hebt.
Stel je hebt 3500 kcal nodig om te leven, werken, sporten. Ga je dan fietsen of hardlopen en je verbruikt 500 kcal dan is het resultaat 3500-500. Simpel he.
1 kg vet is ongeveer 8000kcals Iemand van 80kg met 20% vet heeft dus 16kg vet. Wil deze persoon op 10% uitkomen dan moet hij dus 8kg verbruiken. (niet helemaal rekenkundig juist, maar laten we voor de vorm dit aanhouden)
8kg x 8000kcals = 64.000kcals Vanuit het rekensommetje moet na ongeveer 128 dagen die 10% er wel vanaf zijn.

Maar zo werkt het dus niet. Totaal niet. Je samenstelling in je lijf en met name hormonaal verandert.
Zo simpel als het sommetje is het helemaal niet. Als je hoger in je hartslag zit zal je lijf de energie ergens anders vandaan halen.
Niet die 500kcals. Een calorie is niet gelijk aan een calorie. :eek: Wat zeg ik nou.
Door je lijf klaar te maken voor vet-verbranding is een juiste voedingsschema en krachtschema cruciaal.
Ananas voor het slapen (2 schijfjes verse ananas) zorgt ervoor dat de receptoren van je vetcellen ontvankelijk zijn voor transport.
De volgende dag nuchter onder je anarobe grens inspanning verrichten (wandelen is de easy way out) daar is energie voor nodig.
De eenvoudige energievoorraden zijn niet aanwezig de iets moeilijkere wel, je vetcellen die transporteerbaar zijn. ;)
Na deze inspanning (variëren tussen de 30-60 min) neem je een ontbijt met vet/eiwit/khd dit zal direct als bouwstenen voor je spieren en energievoorraad worden gebruikt.
Ja er is natuurlijk een grens, waar die ligt is per persoon verschillend. Ik blijf onder de 1000 kcals voor mijn ontbijt bv.

Ik probeer eerst d.m.v. super sets en giant sets een HIIT vorm in mijn krachtraining. Daarna pak ik HIIT op de hometrainer.
Dit nuchter wandelen gebruik ik in mijn laatste fase. Maar ik denk er nu over om dit als onderhoud van mijn shape in te voeren. Dan wordt het 3x in de week.
Ik weet dat dit ook weer veel vragen oproept. Ik zou zeggen doe vooral wat je denkt dat voor je werkt. En als het niet werkt probeer het dan gewoon eens.

Ron

Als je weet wat je doet maakt het een stuk makkelijker :D

• #4.793
Nou, schijfjes ananas vind ik hocus pocus. Maar als je flink aan het cutten bent en je gaat ook nog eens boven je aerobe nivo sporten dan is vetverbranding te langzaam en komt je lichaam in een paniek situatie zie ik het maar, en gaat ook (spier)eiwitten verbranden. Dat willen we niet.
Ik ben er overigens wel van overtuigd dat de mensen die gewoon in de praktijk bewijzen op een podium, dat ze flink vet kunnen verliezen zonder spieren in te leveren (en zonder spullen in te nemen, wat heel heel lastig te controleren is) wel op een goed spoor zitten.

• #4.794
Week 1-2 Dag 8 Schema B

warm draaien:
front raise squats, russische baby makers

Back Squat
1 x 5x 78
1 x 5x 88
3 x 4x 98 kg

Bench => 2.5 kg erbij
1 x 5x 68
1 x 5x 83 kg

OHP
3 x 4x 22.5 kg

Pendlay rows => 2.5 kg erbij
1 x 5x 68
1 x 5x 83 kg

weighted frog crunches
10-10-8-8x BW+10 kg

Opm:
beetje gewicht erop bij bench en Pendlay. Ik geloof zowaar dat ik iets sterker aan het worden ben :)
Planks werd ik zat, heb ik even geruild met crunches.

je bent gewoon met lekkere gewichten aan het trainen neet
netjes hoor :clap:

• #4.796
Ik zou het nog even voor @Basma uitrekenen, maar het totaal aantal met sporten verbruikte calorieen in januari is 15609, dat is niet veel meer dan december (14579). Dat dacht ik wel, want ik doe naast de dagelijkse krachttraining veel minder cardio dan normaal.

Je gaat lekker Neet! Lekker steeds wat meer gewicht verplaatsen! Ben echt benieuwd hoe lang je dit kunt rekken!!:D

• #4.798
Je gaat lekker Neet! Lekker steeds wat meer gewicht verplaatsen! Ben echt benieuwd hoe lang je dit kunt rekken!!:D
Ik ook :o
Ik zou het eerst 2 weken aankijken, maar dat gaat wel lukken. Voel wel zoals gezegd een beetje vermoeidheid in de rug opbouwen, en voelde vanmorgen mijn knieschijven een beetje (niet pijnlijk, meer zeurderig). So far, so good.

Minder cardio, meer verbande kcals. Goooood!

Waar is de woensdagtraining Neetje mijn scheetje? :)

Terug
Naar boven