MuscleMeat

Diverse trainingen

Afvallen met ananas of ananassap

Zal best een bron van waarheid in zitten
Zo zijn er ook veel mensen die zeggen dat je supps niet nodig hebt...geloof ik ook wel maar voel me toch beter met wat extra ondersteuning zoals bcaa en vitamiine.
Dus als het voor jou helpt...ook al zit het tussen je oren, dan werkt het. Toch ga ik zelf wat ananas kopen van de week

Laatst bewerkt:
Mening is persoonlijk en respecteer ik. Belachelijk maken niet. Is niet funny en totaal respectloos. Ik ben geen jochie van 18 jaar.
Dit is mijn laatste post hier.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.847
Thnx ga ik zo even bekijken.
Mening prima. Belachelijk maken is iets anders.
De opmerking van Bas is vast grappig bedoeld, en volgens mij heb ik niet veel anders gezegd dan dat ik het ananas verhaal niet serieus neem. Het is met de chia bessen en de granaatappelpitjes de zoveelste food-blog hype. Maar ik ga die link van Grosje echt nog wel bekijken hoor.
Mening is persoonlijk en respecteer ik. Belachelijk maken niet. Is niet funny en totaal respectloos. Ik ben geen jochie van 18 jaar.
Dit is mijn laatste post hier.
Dat vind ik oprecht jammer als je dat zo voelt.

• #4.848
Ananas is zoooo 2016, granaatappel pitjes zijn het nu :)
Mmm... ja. OK Ron, maar was niet bedoeld om jou belachelijk te maken.
Hier staat in dat (onverhitte) ananas bromelaine bevat, een eiwit splitsend enzym. Dat is correct, maar dat is iets heel anders dan een vetsplitsend enzym. Enzymen zijn namelijk heel specifiek in hun werking. Nog even los van het feit dat 'gesplitst' vet, glycerol en vetzuren dus, evenveel calorieen bevat als intact vet. Dus hoezo zou je daarvan af moeten vallen?
Tja, het wel ongeveer mijn mening. Maar hierin wordt ook niets onderbouwd.
Wat je zou willen laten zien is een (liefst meerdere) studies waarin twee groepen mensen of proefdieren evenveel te eten krijgen en bewegen, maar een groep krijgt ook verse ananas daarnaast. Dan vervolg je of het iets doet met hun gewicht of vetpercentage.

Mmm... ja. OK Ron, maar was niet bedoeld om jou belachelijk te maken.

Hier staat in dat (onverhitte) ananas bromelaine bevat, een eiwit splitsend enzym. Dat is correct, maar dat is iets heel anders dan een vetsplitsend enzym. Enzymen zijn namelijk heel specifiek in hun werking. Nog even los van het feit dat 'gesplitst' vet, glycerol en vetzuren dus, evenveel calorieen bevat als intact vet. Dus hoezo zou je daarvan af moeten vallen?

Tja, het wel ongeveer mijn mening. Maar hierin wordt ook niets onderbouwd.
Wat je zou willen laten zien is een (liefst meerdere) studies waarin twee groepen mensen of proefdieren evenveel te eten krijgen en bewegen, maar een groep krijgt ook verse ananas daarnaast. Dan vervolg je of het iets doet met hun gewicht of vetpercentage.
Je hebt gelijk..maar dat soort onderzoek is er niet. Het enige wat bewijst dat je vetverbrand is minder cal eten dan je verbrand. :)

Ja jammer dat Ron denkt dat hij belachelijk wordt gemaakt, dat is niet de bedoeling.

• #4.850
Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Hij is wel een man van de praktijk die weet hoe je voor een podium presentatie moet cutten met behoud van spiermassa.

Zouden de suikers in ananas niet de gehele vetverbrandende eigenschappen compleet ongedaan maken? Of moet je tegen het einde van een cut alle carbs vervangen voor ananas?

Jammer inderdaad dat @Ron501 het zo serieus opvat. Dat is initieel nooit de bedoeling hier. Meest tijds is het open discussie met hier en daar een berg sarcasme of humor..

• #4.852
Gisteren van mijn strakke schema afgeweken... je wilt toch af en toe nog wel eens vrienden en familie zien :)
Wel 2x gefietst, dus weer 1042 kCal daarmee verbrand en voornamelijk calorie-arme drank (whisky).

Je hebt ook mensen die zweren bij warm water met citroensap en appelazijn.
Misschien heeft het inderdaad bij de 1 een goede uitwerking, en bij een ander helemaal niet..
Of het nou tussen de oren zit of niet: als (je het gevoel hebt dat) het werkt, dan is het prima ;)

Als ik het goed begrijp is @Ron501 voorstander van annanas (sap) in de cut?
Het moge duidelijk zijn dat ik met mijn ietwat flauwe opmerking niet op de man speelde en niemand belachelijk probeerde te maken.
Ik ben nu wel benieuwd naar jouw ervaringen trouwens @Ron501 ! Ik hoop dat je deze alsnog wilt delen :thumb:

Als ik het goed begrijp is @Ron501 voorstander van annanas (sap) in de cut?
Het moge duidelijk zijn dat ik met mijn ietwat flauwe opmerking niet op de man speelde en niemand belachelijk probeerde te maken.
Ik ben nu wel benieuwd naar jouw ervaringen trouwens @Ron501 ! Ik hoop dat je deze alsnog wilt delen :thumb:

Daar hoeft @Ron501 niet op te reageren.
Ik heb daar ook goede ervaring mee gehad en zal het in mijn volgende cut ook zeker weer toepassen.

Daar hoeft @Ron501 niet op te reageren.
Ik heb daar ook goede ervaring mee gehad en zal het in mijn volgende cut ook zeker weer toepassen.
En hoe gebruikte jij het dan Bosco?
Ron had het over voor het slapen gaan zodat je in de ochtend meer vetverbrande bij de ochtendcardio. Ik zelf eet het wel eens in de magere kwark in de avond maar doe verder geen cardio. Ken ook iemand die weer grapefruit nam voor de zelfde reden.

Tussen de maaltijden door, als snack, wel compleet dus E Kh en V
bv s'morgens is ideaal omdat je test dan piekt en je geen spierverlies hebt
en 's avonds met je kwark of beter Night Proteine/casseine (compleet aminozurenprofiel wat kwark niet heeft)

Ik heb je weer gevonden. ;)

Ah jammer, nou is hij weg. Ik had hem nog wel even wat meer belachelijk willen maken!

Terug
Naar boven