AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Ja, herstel is natuurlijk het grootste issue met zo'n schema. Daarom ga ik niet of nauwelijks omhoog met gewichten. Het begin was makkelijk maar tussen week 2 en 3 had ik het zwaar met herstel, kleine pijntjes en zo. Nu (na week 3) ben ik daar volgens mij wel doorheen en heb ik het idee dat ik dit nog wel een paar weken kan volmaken.

Succes!

Je hebt niet van tevoren een schema van bijvoorbeeld een 3/4 weken cycle gemaakt? Lijkt mij wel handig om je fatique te kunnen managen en te weten waar je aan het eind staat met een schema als dit.

Het lijkt me dat je met dit soort schema's moet golven in volume en intensiteit. Nooit mega-licht, maar altijd lichter na een zware dag.

Zoiets misschien?

upload_2017-2-10_15-54-50.png

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.905
Je hebt niet van tevoren een schema van bijvoorbeeld een 3/4 weken cycle gemaakt? Lijkt mij wel handig om je fatique te kunnen managen en te weten waar je aan het eind staat met een schema als dit.
Ik had geen idee hoe dit schema zou uitpakken voor mij, en ga daarom met the flow...
Het lijkt me dat je met dit soort schema's moet golven in volume en intensiteit. Nooit mega-licht, maar altijd lichter na een zware dag.
Doe ik toch ook (in beperkte mate). Bij squat en bench dag met 1 zware set afwisselen met dag met 3 lichtere sets.

Iets anders :)

Ik zou zoiets doen: 70-75-80-65-85% met reps 8-6-5-8-3 voor een blok van 5 trainingen. 2-3 sets per training of zo, afhankelijk van de dag.

• #4.907
  • #4.908
Week 3-4 Dag 16 Schema B

warm draaien:
front raise squats, russische baby makers

Back Squat
1 x 5x 78
1 x 5x 88
3 x 4x 98 kg

Bench
1 x 5x 68
1 x 5x 83 kg

OHP (2 dumbells)
3 x 4x 23.5 kg

Pendlay rows
1 x 5x 68
1 x 5x 83 kg

weighted frog crunches
10-10-9-9x BW+10 kg

Opm:
Klaar in 55 min.
Zelfde gewichten bij alles. Ja het wordt zaaaai, ik besef het...

Toppie weer
Vind het bewonderingswaardig dat je benen het blijven doen :)

haha ik hoop het zelfs in 1 jaar te kunnen :)

Maar het is ook knap dat jij zo ver bent gekomen!

De meeste haken af, omdat ze niet resultaat zien, maar jij bent die 6 jaar gewoon gedisciplineerd (denk ik :D) bezig geweest.

De discipline die je hebt, is het beste resultaat van fitness, niet hoe sterk of aesthetic je bent.

Brandon Carter zijn woorden, hij is echt een guru :)

• #4.913
haha ik hoop het zelfs in 1 jaar te kunnen :)

Maar het is ook knap dat jij zo ver bent gekomen!

De meeste haken af, omdat ze niet resultaat zien, maar jij bent die 6 jaar gewoon gedisciplineerd (denk ik :D) bezig geweest.

De discipline die je hebt, is het beste resultaat van fitness, niet hoe sterk of aesthetic je bent.

Brandon Carter zijn woorden, hij is echt een guru :)
Ha ha, ik hou van de jeugdige (over?)moed. Go for it!
Thnx.

• #4.914
Week 3-4 Dag 17 Schema A

Gewicht deze week: 77.7. Nauwelijks veranderd sinds vorige week (-0.1 kg).

Warm draaien: goblet squat ATG vasthouden en prying goblets
psoas stretches, lower back stretches

Back Squat
1 x 5x 78
1 x 5x 88
1 x 5x 98
1 x 5x 105.5 kg

Deadlift
1 x 4x 88
1 x 4x 98
3 x 4x 113 kg

Bench
3 x 5x 75.5 kg

Biceps EZ bar curls
4 x 10x 30.5 kg

Opm: 65 min.
Bij de bench 3 reps gedaan, verder hetzelfde. Weer een beetje last van rug, soort
compressie op de wervels. Maar even gaan schuimrollen...

Volgens mij ben je sinds je blessure alleen maar sterker geworden, man. Mooie cijfers allemaal.

Still going strong @neet61 :thumb: Had je de voeding nou nog aangepast aan het high-frequency schema, of niet?

Sterke cijfers weer Neet, goed bezig!

• #4.919
Volgens mij ben je sinds je blessure alleen maar sterker geworden, man. Mooie cijfers allemaal.
Dat weet ik niet, maar ga wel een VPR proberen te zetten op een paar lifts na deze periode :)
Still going strong @neet61 :thumb: Had je de voeding nou nog aangepast aan het high-frequency schema, of niet?
Nee, eigenlijk niet. Misschien iets vaker een bak kwark/yoghurt met wei en muesli voor het slapengaan. Want meer WO is ook meer Post WO in de week :)
Vandaag met verse ananas. :trollface: In mijn verdediging: was in de reclame bij AH en is best lekker.
Sterke cijfers weer Neet, goed bezig!
Thnx
en lekker uithangen is ook erg goed, gewoon aan je chin/pull up stang gaan hangen en je rug ontspannen.
Het is gek dat je het zegt. Foamrollen hielp niet, maar even met gestrekte armen op het dip rek alles naar beneden laten hangen was heerlijk.

Het is gek dat je het zegt. Foamrollen hielp niet, maar even met gestrekte armen op het dip rek alles naar beneden laten hangen was heerlijk.
nee dat is niet gek :D, ik doe dit altijd na squat/deadlift, door de belasting van je ruggewervel druk je steeds je tussenwervelschijven een beetje samen, door te gaan hangen en te ontspannen geef je deze weer de mogelijkheid om zich weer uit te zetten en zich goed tussen je wervels te zetten

Terug
Naar boven