Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.161
Deze discussie zal nooit verdwijnen zolang er bodybuilders bestaan.... :D

Meer eiwitten betekent echter wel dat dit weer ten koste gaat van je carbs en/of vetten. Ik gebruik altijd ifcalc om mijn macro's uit te rekenen, maar ik hanteer ook nog eens carbcycling (~40/90/165 KVE rustdag, ~250/35/165 trainingsdag)

Imo zijn eiwitten belangrijker, zeker in de cut

Ik zou @Ron501 om advies vragen, voordat je straks echt veel gaat inleveren :)
Het is niet zo moeilijk

Vind eiwitten eerlijk gezegd sowieso best vullen.
Toen ik op het diepste punt zat in mijn cut (ja, deze zin heb ik al heel veel malen aangepast, maar kan hem niet zodanig fabriceren dat de zin niet zo idioot klinkt), haalde ik mijn koolhydraten eigenlijk alleen nog maar uit wat oats bij het ontbijt en verder vooral veel groenten, wokmix ftw!

Meer eiwitten betekent echter wel dat dit weer ten koste gaat van je carbs en/of vetten. Ik gebruik altijd ifcalc om mijn macro's uit te rekenen, maar ik hanteer ook nog eens carbcycling (~40/90/165 KVE rustdag, ~250/35/165 trainingsdag)
Opzich vind ik dit wel een mooie verdeling. Heb je zeker baat bij met IF.

Hoeveel rust en trainingsdagen heb je?
Dit zou helemaal geen discussie moeten zijn gewoon 160/180 gram eiwitten vreten per dag ;)
Ik zou toch ook zeker voor 160g gaan..alleen al omdat eiwitbronnen lekker zijn.

Maar de oude bodybuildingregels liggen wel al een tijdje onder de loep..lagere gehaltes zie ik best vaak geadviseerd worden..

• #5.170
BW.
Op VVM ligt het bijna op 2 gr/kg (65 kg).
Ik zal later wel wat uitgebreider reageren, maar er is heel weinig onderbouwing voor het nut van extreem hoge eiwit inname. Behalve dat het vult, en je makkelijker aan je calorieen max kan houden.

• #5.172
Ik denk het wel. Het is ook niet zo dat ik 'hulp' nodig heb om meer eiwit te eten, dit is een bewuste keuze van mij. De afgelopen tijd
ligt eiwit inname tussen 110-140 g per dag.

Henselmans bespreekt dit uitvoerig: The Myth of 1 g/lb: Optimal Protein Intake for Bodybuilders (je mag vinden van
Henselmans wat je wilt, maar deze literatuur trekt hij ook niet uit zijn duim).

Uit deze studie (Protein Intake & Muscle Catabolism: Fasting Gnaws on Your Muscle Tissue and Abundance Causes Wastefulness - SuppVersity: Nutrition and Exercise Science for Everyone) blijkt dat welliswaar de eiwitsynthese stijgt als men
2x, 3x de aanbevolen dosis eiwit eet, maar dat de eiwitafbraak minstens evenveel stijgt, zodat het netto rendement van meer eiwit eten praktisch nul is.
En dan zijn biefstukken of kip erg dure brandstof :D

Bevalt IF je nog steeds? Weekje uitgeprobeerd nu toch?

Ik denk het wel. Het is ook niet zo dat ik 'hulp' nodig heb om meer eiwit te eten, dit is een bewuste keuze van mij. De afgelopen tijd
ligt eiwit inname tussen 110-140 g per dag.

Henselmans bespreekt dit uitvoerig: The Myth of 1 g/lb: Optimal Protein Intake for Bodybuilders (je mag vinden van
Henselmans wat je wilt, maar deze literatuur trekt hij ook niet uit zijn duim).

Uit deze studie (Protein Intake & Muscle Catabolism: Fasting Gnaws on Your Muscle Tissue and Abundance Causes Wastefulness - SuppVersity: Nutrition and Exercise Science for Everyone) blijkt dat welliswaar de eiwitsynthese stijgt als men
2x, 3x de aanbevolen dosis eiwit eet, maar dat de eiwitafbraak minstens evenveel stijgt, zodat het netto rendement van meer eiwit eten praktisch nul is.
En dan zijn biefstukken of kip erg dure brandstof :D

Goed verhaal, heb laatst iets vergelijkbaars gelezen in een review. Het is bovendien zo dat meer dan een bepaalde hoeveelheid per maaltijd geen zin heeft, ik dacht een gram of 30 is al 90% van de maximale eiwitsynthese geeft en gram of 40 (1/3 meer!) 99%. Diminishing returns dus, en IMO niet verantwoord omdat dierlijke eiwitproductie veel energie kost.

Te veel eiwitten word ook weer opgeslagen als vet heb ik gehoord. Zit zelf ook op 2 gr. Vvm..top toch

• #5.176
Bevalt IF je nog steeds? Weekje uitgeprobeerd nu toch?
Het wordt steedws makkelijker idd, nu kom ik de morgen vrolijk door op een paar kopjes koffie :)
Goed verhaal, heb laatst iets vergelijkbaars gelezen in een review. Het is bovendien zo dat meer dan een bepaalde hoeveelheid per maaltijd geen zin heeft, ik dacht een gram of 30 is al 90% van de maximale eiwitsynthese geeft en gram of 40 (1/3 meer!) 99%. Diminishing returns dus, en IMO niet verantwoord omdat dierlijke eiwitproductie veel energie kost.
Precies, onverantwoord voor natuur en milieu ook. Ik hoor ook niet tot die types die menen dat alles geoorloofd is voor dat laatste beetje achter de komma voor hun luxe hobby.
Te veel eiwitten word ook weer opgeslagen als vet heb ik gehoord. Zit zelf ook op 2 gr. Vvm..top toch
Mjaa, je zet niet letterlijk eiwit om in vet, maar als je eiwit overschot hebt ga je dat verbranden en spreek je je vet minder/niet meer aan. Dus komt wel op het zelfde resultaat uit.

• #5.177
Ik zou bijna vergeten mijn training te posten :lol:

dag C Cut 90 min
back squat ATG
1 x 15 front raise squat 5 kg schijf
1x8 68 kg back
5x5 88 kg

DB Flyes
3x12 11 kg DB

bench
1x5 68 kg
1x3 78 kg
4x3 83 kg

DB one arm rows
3 x (12L + 12R) 28 kg

weighted pushups
4 x 12x BW+5 kg

• #5.180
Trouwens, over het weekend bijna weer een kilo gewicht verloren. Het gaat erg snel vind ik. Maar ik ben ook met creatine gestopt, dat kan ook veel water vasthouden schijnt het.
Minder leuk is, dat ik na het squatten weer een zere onderrug heb. :(
Niet ernstig, maar toch zeurderig....

Terug
Naar boven