- Waardering
- 23.847
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Meer eiwitten betekent echter wel dat dit weer ten koste gaat van je carbs en/of vetten. Ik gebruik altijd ifcalc om mijn macro's uit te rekenen, maar ik hanteer ook nog eens carbcycling (~40/90/165 KVE rustdag, ~250/35/165 trainingsdag)
Deze discussie zal nooit verdwijnen zolang er bodybuilders bestaan....![]()

Opzich vind ik dit wel een mooie verdeling. Heb je zeker baat bij met IF.Meer eiwitten betekent echter wel dat dit weer ten koste gaat van je carbs en/of vetten. Ik gebruik altijd ifcalc om mijn macro's uit te rekenen, maar ik hanteer ook nog eens carbcycling (~40/90/165 KVE rustdag, ~250/35/165 trainingsdag)
Ik zou toch ook zeker voor 160g gaan..alleen al omdat eiwitbronnen lekker zijn.Dit zou helemaal geen discussie moeten zijn gewoon 160/180 gram eiwitten vreten per dag![]()
BW.

Ik denk het wel. Het is ook niet zo dat ik 'hulp' nodig heb om meer eiwit te eten, dit is een bewuste keuze van mij. De afgelopen tijd

Ik denk het wel. Het is ook niet zo dat ik 'hulp' nodig heb om meer eiwit te eten, dit is een bewuste keuze van mij. De afgelopen tijd
ligt eiwit inname tussen 110-140 g per dag.
Henselmans bespreekt dit uitvoerig: The Myth of 1 g/lb: Optimal Protein Intake for Bodybuilders (je mag vinden van
Henselmans wat je wilt, maar deze literatuur trekt hij ook niet uit zijn duim).
Uit deze studie (Protein Intake & Muscle Catabolism: Fasting Gnaws on Your Muscle Tissue and Abundance Causes Wastefulness - SuppVersity: Nutrition and Exercise Science for Everyone) blijkt dat welliswaar de eiwitsynthese stijgt als men
2x, 3x de aanbevolen dosis eiwit eet, maar dat de eiwitafbraak minstens evenveel stijgt, zodat het netto rendement van meer eiwit eten praktisch nul is.
En dan zijn biefstukken of kip erg dure brandstof![]()
Het wordt steedws makkelijker idd, nu kom ik de morgen vrolijk door op een paar kopjes koffieBevalt IF je nog steeds? Weekje uitgeprobeerd nu toch?

Precies, onverantwoord voor natuur en milieu ook. Ik hoor ook niet tot die types die menen dat alles geoorloofd is voor dat laatste beetje achter de komma voor hun luxe hobby.Goed verhaal, heb laatst iets vergelijkbaars gelezen in een review. Het is bovendien zo dat meer dan een bepaalde hoeveelheid per maaltijd geen zin heeft, ik dacht een gram of 30 is al 90% van de maximale eiwitsynthese geeft en gram of 40 (1/3 meer!) 99%. Diminishing returns dus, en IMO niet verantwoord omdat dierlijke eiwitproductie veel energie kost.
Mjaa, je zet niet letterlijk eiwit om in vet, maar als je eiwit overschot hebt ga je dat verbranden en spreek je je vet minder/niet meer aan. Dus komt wel op het zelfde resultaat uit.Te veel eiwitten word ook weer opgeslagen als vet heb ik gehoord. Zit zelf ook op 2 gr. Vvm..top toch

Alles went, behalve een vent.Het wordt steedws makkelijker idd, nu kom ik de morgen vrolijk door op een paar kopjes koffie![]()

Alles went gauw, behalve een vrouw