XXL Nutrition

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
Push & pull moet je denken in de spieren die je gebruikt en waarvoor ze dienen ;) Een borstspier kan niet gebruikt worden
om iets te trekken. Net zo zeer als je je lats kan gebruiken om iets te duwen ;)

Push & pull moet je denken in de spieren die je gebruikt en waarvoor ze dienen ;) Een borstspier kan niet gebruikt worden
om iets te trekken. Net zo zeer als je je lats kan gebruiken om iets te duwen ;)

Waarom niet? Ik trek toch 2 dingen van opzij naar het midden met mijn borstspier? Duwen met de lats...geloof ik niet nee.

heavy push-ups

of handstandpush-ups
diamond push-ups
handclap-pushups
superman pushups
en nog 100 andere varianten ;)

^must be crossfit

yeah HSPU's :heart:

Waarom niet? Ik trek toch 2 dingen van opzij naar het midden met mijn borstspier? Duwen met de lats...geloof ik niet nee.

Nein ;) Je trekt niets. De DB's gaan vanzelf naar beneden door de zwaartekracht. Je duwt ze terug naar boven ;)

moest even zoeken, maar mooie training :thumbs:

Als je het op spiernivo bekijkt is *alles* pull: spieren trekken samen om kracht uit te oefenen.

Zoals Robke al zei is de push/pull verdeling meer gebaseerd op de beweging van je lichaam en daar dan weer het dagelijks spraakgebruik van. Met alle onduidelijkheden van dien: bij deadlift push je met je benen maar je pullt met je armen, om over pullovers nog maar te zwijgen :)

Push komt neer op voorkant lichaam en achterkant armen, en pull dan net andersom.
Of, nog wat eleganter, met je armen omhoog gehouden is Push voorkant en Pull achterkant lichaam. Maar dan nog is deadlift push *en* pull :)

Ha, het wordt steeds uitgebreider het verhaal. Ik wist dat de deadlift beiden was, maar idd de pullover, die draait om halverwege de beweging... ;)
Wovano heeft wel wat opgerakeld met zijn terloopse opmerking :D

---------- Toegevoegd om 23:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:47 ----------

KelY3T week4, zwaar, dag 3

do rug+biceps

Barbell Bent Over Pendlay Row (pull) 4x8 68kg
Pullups (pull) 2x8 BW+5kg; 2x8 BW (fail dus)
Dumbbell rows (pull) 4x10 28kg
Biceps curls (pull) 4x8 15kg
Chin ups (pull) 2x8 BW+5kg; 2x8 BW (fail dus)

die wovano toch!

zonde van je fails neet
wel lekkere pendlay

Idd lekkere pendlays!
Sowieso flink wat kracht voor een jonge god van 53 ;)

Terug
Naar boven