XXL Nutrition

Diverse trainingen

IF werkt..punt!:thumbs:

Zeker wanneer je je er netjes aan houdt. Ik heb gewoon het idee dat je in de fasted staat en dan voornamelijk s'ochtends gewoon net wat meer verbrand ondanks het kcals in vs uit verhaal..:o

Goed bezig in ieder geval Neet!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.222
IF werkt..punt!:thumbs:

Zeker wanneer je je er netjes aan houdt. Ik heb gewoon het idee dat je in de fasted staat en dan voornamelijk s'ochtends gewoon net wat meer verbrand ondanks het kcals in vs uit verhaal..:o

Goed bezig in ieder geval Neet!
Tot nu toe kan ik alleen zeggen dat het in positieve zin meevalt.
Wel komt deze verkoudheid er tussendoor, maar vanavond weer KT!

Fijn dat IF goed bevalt! Koffie doet wonderen in de ochtend inderdaad. *neemt slokje koffie*.

Hier ook emmertje koffie ...zonder IF...maar wie weet...:coffee:

Mooi dat het werkt
Zo hebben we allemaal onze eigen methode om af te vallen :)

• #5.233
dag B Cut 60 min.

warmup:
11 kg DB SL deadlifts, rug stretches

DL
1 x 8x 78 kg
1 x 6x 98 kg
4 x 4x 108 kg

OHP
6-6-5-5x 23.5 kg -> ging niet heel soepel vandaag...

hyperextensions, gestrekte armen + 1 sec hold
4 × 8x 5 kg

dips
5 x 6x BW + 7.5 kg

Opm:
Kan msn nog wel een oefening bij.

Dat IF zie ik ook steeds vaker voorbij komen.. Misschien toch eens een paar weken de kans geven - Hoe lang zou je dat toch een beetje moeten doen om er een feeling bij te krijgen?

Dat IF zie ik ook steeds vaker voorbij komen.. Misschien toch eens een paar weken de kans geven - Hoe lang zou je dat toch een beetje moeten doen om er een feeling bij te krijgen?
1 a twee weken zeker. De eerste paar dagen zijn het kutst..

De eerste paar dagen zijn het kutst..
Understatement. :D

Eerste drie dagen zijn echt vervelend. Hongergevoel en slap op de beentjes. Daarna begint je lichaam zich aan te passen. Na nog een aantal dagen verwacht je lichaam geen voedsel meer rond de normale ontbijttijden en wordt ook de hormoonafgifte anders die het hongergevoel veroorzaken. Google maar eens.

• #5.237
Wat die andere mannen zeggen ...... :)
Na 2-3 dagen krijgt je maag door dat er echt niks komt, behalve koffie (of andere calorievrije drank), maar koffie stumuleert de geest ook een beetje.
Verder ga ik er vanuit dat het daadwerkelijke afvallen moet komen door een calorietekort, wat dat betreft is het opschuiven van je eetpatroon niks magisch. Het IF maakt de tweede helft van je dag wel een stuk aangenamer omdat je dan fatsoenlijke porties kan eten.
Anderen denken wel dat je alleen door IF (dus het verschuiven van het ritme) al gaat afvallen. Ik weet het nog niet.... maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tot nu toe sneller afval dan berekend op grond van calorieen alleen. Dus wie weet....

Wat die andere mannen zeggen ...... :)
Na 2-3 dagen krijgt je maag door dat er echt niks komt, behalve koffie (of andere calorievrije drank), maar koffie stumuleert de geest ook een beetje.
Verder ga ik er vanuit dat het daadwerkelijke afvallen moet komen door een calorietekort, wat dat betreft is het opschuiven van je eetpatroon niks magisch. Het IF maakt de tweede helft van je dag wel een stuk aangenamer omdat je dan fatsoenlijke porties kan eten.
Anderen denken wel dat je alleen door IF (dus het verschuiven van het ritme) al gaat afvallen. Ik weet het nog niet.... maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tot nu toe sneller afval dan berekend op grond van calorieen alleen. Dus wie weet....
Wat wel aangetoond is: hgh afgifte wordt door IF sterk verhoogd, voor mannen zelf tot aan 2000% [Link niet meer beschikbaar]
Je metabolic rate wordt ook verhoogd door IF. [Link niet meer beschikbaar]

metabolic rate is actually increased in short-term fasting. For some concrete numbers, studies have shown an increase of 3.6% - 10% after 36-48 hours (Mansell PI, et al, and Zauner C, et al).

Als je googled vind je nog veel meer wetenschappelijke onderbouwingen hiervoor. Ik heb er maar even twee neergegooid.

Leg eens uit Neet. Hoe werkt het IF
Klopt het dat je 8 uur mag eten en 16 uur niet. En dan klop het wel datje dan niet meer als je behoefte moet eten anders helpt het vasr niet.

• #5.240
Interdasting @RaceRookie ga ik vav even bekijken. :thumb:

Leg eens uit Neet. Hoe werkt het IF
Klopt het dat je 8 uur mag eten en 16 uur niet. En dan klop het wel datje dan niet meer als je behoefte moet eten anders helpt het vasr niet.

In mijn optiek blijft altijd gelden dat calorieen in minus calorieen uit bepalend is of je afvalt.
Het idee van IF ('vasten met onderbrekingen') is dat je de nachtelijke periode dat je niet eet, langer maakt en de tijd dat je wel eet (feeding window) korter. Een belangrijk effect is dat de tijd dat er geen/weinig insuline in je bloed zit ook langer wordt. En insuline remt oa vetafbraak. Dus het wordt makkelijker om vet als brandstof te gebruiken in je kacheltje. En het kan insuline ongevoeligheid (oorzaak van overgewicht en diabetes 2) deels weer ongedaan maken.
Het doet veel meer dingen met hormonen, maar daar wordt het verhaal een beetje ingewikkeld.
De krachtsporters die vinden dat je iedere 3 uur eiwitten moet eten, anders worden je spieren opgebrand, worden gek als ze lezen over IF. Maar persoonlijk vind ik die mensen gek.

Terug
Naar boven