XXL Nutrition

Diverse trainingen

Het is ook echt pikkedonker na 18:00 uur :rolleyes:

Ga gewoon wat extra wandelen, low impact en je jaagt er ook een aantal kcal door. Doe ik ook elke dag.

Tja ga elke dag 7.00 uur deur uit en 18.30/19.00 weer thuis en dan nog eten koken en opeten met het gezin...voordat ik cardio kan doen is het 21.00 dan heb ik weinig zin meer. Zaterdagochtend wandel ik wel een uur of langer..heerlijk als het zonnetje ook nog schijnt

Je kan door de dag heen gewoon bewust ervoor kiezen om meer meters te maken
-parkeer je auto verder weg
-ga lopen naar het centrum
-ga lopen tijdens de lunch
-neem de trap
-praat 1:1 met je collega ipv te bellen
-ga koffie halen voor je collega's
-ga 's avonds met de hond verder wandelen

Ben creatief zoek naar mogelijkheden enz enz :)

-neem de trap

Dit dus. Goed advies @Bosco55555 :thumb:

dag B Cut 60 min.

warmup:
11 kg DB SL deadlifts, rug stretches

DL
1 x 8x 78 kg
1 x 6x 98 kg
4 x 4x 108 kg

OHP
6-6-5-5x 23.5 kg -> ging niet heel soepel vandaag...

hyperextensions, gestrekte armen + 1 sec hold
4 × 8x 5 kg

dips
5 x 6x BW + 7.5 kg

Opm:
Kan msn nog wel een oefening bij.

Die deadlifts kan jij wel zwaarder toch @neet61 ? Hoeveel rust neem je tussen de sets?

Ik ben nu ook bewust bezig met extra meters maken. Zo ga ik elke woensdag naar Tilburg voor mijn werk vanuit Eindhoven. Ik kan bij mij voor de deur de bus naar Station Eindhoven nemen en vanuit daar de trein pakken of een half uur eerder van huis gaan en naar een ander station lopen waar ik een stoptrein eerder kan pakken. Scheelt een paar euro en weer 20 minuten gewandeld op een lege maag. Op de weg terug loop ik ook weer 20 minuten naar huis.

Ik neem ook altijd de trap bij mij thuis (woon appartement op 3 hoog). Zijn de kleine dingen, maar stiekem wel extra beweging op deze manier. Mijn nieuwe sportschool is ook verder weg, betekent toch weer 2 uur extra fietsen per week :D

Van de andere kant wel weer onhandig als je moet bulken, maar dat betekent wel extra eten :D

Jongens, dat stukje lopen op een trapje lopen doet echt niks voor je kcal-gebruik. Kijk maar hoe lang je je moet uitsloven op de fiets of threadmill voordat je een beetje een aantal kcal hebt verbrand dat de moeite waard is. Het is natuurlijk wel gezond, zeker voor de kantoorpikkies!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.271
  • #5.272
Die deadlifts kan jij wel zwaarder toch @neet61 ? Hoeveel rust neem je tussen de sets?
Al een behoorlijke tijd last van de onderrug, dus ik ga niet zwaarder voorlopig. Maar max ligt idd wel een stukje hoger.
Tussen sets.... 1-2 min denk ik. Dat time ik nooit.

• #5.273
Jongens, dat stukje lopen op een trapje lopen doet echt niks voor je kcal-gebruik. Kijk maar hoe lang je je moet uitsloven op de fiets of threadmill voordat je een beetje een aantal kcal hebt verbrand dat de moeite waard is. Het is natuurlijk wel gezond, zeker voor de kantoorpikkies!
Ik werk op de 6e, en heb eens uitgerekend dat dat toch wel 20 kC of zo was. Dus 10x naar de 6e lopen op een dag is al 200 kC. Alleen welke gek doet dat, dat is het zwakke punt :o

Ik werk op de 6e, en heb eens uitgerekend dat dat toch wel 20 kC of zo was. Dus 10x naar de 6e lopen op een dag is al 200 kC. Alleen welke gek doet dat, dat is het zwakke punt :o

Veel makkelijker toch om een boterhammetje minder te eten, toch? :)

Vervelend zeg! In rust, of vooral tijdens het trainen?

• #5.276
Vervelend zeg! In rust, of vooral tijdens het trainen?
De 1-2 dagen na een training. Wat dat betreft niet erg anders dan spierpijn, al heb ik het idee dat mijn rechter SI gewricht ook niet lekker doet. En het is ook best te tolereren, maar het gaat ook maar niet weg. En front sq gaan beter dan back sq. Dus misschien is er een slechte houding in mijn squat geslopen de laatste tijd of zo....

In dat geval is het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van buttwink onderin de squat. Ik heb hier ook een tijd last van gehad!
Als ik jou was zou ik de volgende sessie even een filmpje schieten van de zijkant om jezelf te controleren. Mocht je inderdaad buttwink constateren, dan kan je er iets aan doen..

• #5.278
In dat geval is het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van buttwink onderin de squat. Ik heb hier ook een tijd last van gehad!
Als ik jou was zou ik de volgende sessie even een filmpje schieten van de zijkant om jezelf te controleren. Mocht je inderdaad buttwink constateren, dan kan je er iets aan doen..
Dat is heel goed mogelijk. Wat zou je daaraan moeten doen, behalve niet te diep squatten?

-neem de trap

Ik parkeer mijn auto juist altijd zo dicht mogelijk bij de ingang...liever lui dan moe:trollface:

Terug
Naar boven